آیین معنوی دومین شب قدر، همزمان با شب شهادت امام علی(ع) در حرم مطهر رضوی با استقبال خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با شکوهی خاص برگزار شد و خیل عظیم عزاداران علوی با طنین ندای «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیَّاً وَلّی اللّه» دست‌های نیایش و راز و نیاز را با امید به بخشش الهی به سوی آسمان بالا بردند.
کد خبر: ۹۵۸۸۶۹۰
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت امام علی(ع) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب با قرائت آیات کلام الله مجید با محوریت رواق امام خمینی(ره) و صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی آغاز شد.

محمود کریمی از مداحان برجسته کشور با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و روضه خوانی زائران و مجاوران را به فیض ‌رساند و پس از آن حجت الاسلام ناصر رفیعی از وعاظ مشهور کشور سخنرانی و آیین قرآن به سر را برگزار کرد.

باید مراقب اغوای شیطان باشیم

این واعظ دینی گفت: امام علی عليه‌السلام در نامه ۴۵ نهج البلاغه به عثمان ابن حنیف فرمودند مرا با ورع، اجتهاد، عفت و استواری در دین یاری کنید.

حجت الاسلام ناصر رفیعی افزود: دین داری ما نباید به مسایل سیاسی، اقتصادی و اشخاص و گروه‌ها گره بخورد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کوبیدن افراد و اشخاص است افزود: نباید تا چیزی را اطمینان نداریم بیان کنیم و شایعه پراکنی ننماییم.

این کارشناس مذهبی گفت: شیطان به نوح گفت، وقتی که خشمگین می‌شوی، جایی که می‌خواهی بین ۲ نفر قضاوت کنی و وقتی با نامحرم خلوت می‌کنی حضور دارم. باید خیلی مراقب اغوای شیطان باشیم.

وی افزود: امام علی(ع) یاور مظلوم و دشمن ظالم بود. در این شبهای قدر دعا کنیم مردم مظلوم فلسطین پیروز و اسراییل نابود شود.

 امشب شال سیاه عزای علوی بر گردن خادمان و زوار علی ابن موسی الرضاست که بزرگترین گردهمایی شیعه در مشهدالرضا(ع) در حالی برگزار شد که خدام در ورودی‌های بهشت هشتم دست ارادت به سینه به میهمانان، این سوگواره را تسلیت می‌گفتند. 

بچه محله‌های امام رضا(ع) از گوشه گوشه‌ی شهر رهسپار حرم شدند تا خودشان را به سوگواره شهادت علی ابن ابیطالب در حرم مطهر رضوی برسانند و زائران نیز از سراسر کشور آمده‌اند تا سلام، ارادت و تسلیت‌شان را به امام مهربانی عرضه کنند. 

بیرق و پرچم عزاداری در صحن و رواق‌ها افراشته و زوار با دلهای ماتم زده آمده‌اند تا به این مناسبت عظمت و کمالات امام اول شیعیان را باز خوانی کنند و در این میان حضور کودکان و نوجوانان تصاویر بی‌نظیری را خلق و یادآور این جمله است که «ز کودکی خادم این تبار محترمم»

امشب در آیین عزاداری در بارگاه سراسر نور امام هشتم، همه آمده‌اند از پیر و جوان تا زنان و کودکان که قدردان بزرگواری بزرگمردی باشند که در تاریخ جهان، یتیم نوازیش بی مثال و شجاعت، عدالت و صلابتش بی نظیر است.

صحن پیامبر اعظم مفروش شده است و مداحان و خادمان آماده‌اند تا دلهای عزادار را تا ملکوت اعلی پرواز دهند و ندای «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیَّاً وَلّی اللّه» را با صلابت تر از همیشه به جهانیان یادآور شوند.

 شب زنده‌داران در این بارگاه، با امید به بخشش الهی، در بهترین شب سال، مانند کبوتران، سبکبال از درگاه توبه گذر و "الغوث" " الغوث" پروردگار را می‌خوانند، تا سحرگاه همه از سرای ثامن الحجج(ع) آرام و سبک بار رهسپار خانه هایشان شوند.

 عکس از سید مرتضی فاطمیان_مصطفی شیروانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها