مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی خراسان رضوی از اجرای رزمایش جهاد امنیت غذایی پایدار به همت ۳۰ گروه جهادی بسیج در ۲۵۰ روستا این استان در راستای تحقق طرح ملی بسیج همگام با کشاورز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۰۹۸۲
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، احمد گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، بیان کرد: رزمایش جهاد ملی امنیت غذایی پایدار از ابتدای سال جدید در سطح استان به همت کارشناسان و مهندسین بسیج جامعه کشاورزی در راستای تحقق طرح ملی بسیج همگام با کشاورز با موفقیت اجرا شد.

وی، ادامه داد: این رزمایش با حضور ۳۰ گروه جهادی در سه عرصه محصولات زراعی، درختکاری و دامپزشکی به یاد شهیدحاج قاسم سلیمانی در راستای تحقق شعار سال با مشارکت مردم به مرحله اجرا در آمد.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی، تصریح کرد: با وجود این‌که ایام نوروز و پیک اجرای رزمایش با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرد اما گروه‌های جهادی سازمان بسیج جامعه کشاورزی در اجرای رزمایش وقفه ایجاد نکردند و موضوع پایش و مبارزه با آفت سن غلات به خصوص در مزارع گندم در اولویت این گروه‌های جهادی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارشناسان مربوطه به طور مداوم کار رصد، پایش و نظارت و نیز توصیه‌های لازم را به اطلاع کشاورزان می‌رساندند که اگر نیاز به مبارزه با آفت وجود دارد اقدام لازم سریعا به همکاری خود کشاورز انجام شود. به طوری‌که سال گذشته در اثر حضور همین گروه‌های جهادی شاهد برداشت گندم در اکثر نقاط استان بدون آفت زدگی بودیم. 

گل‌محمدی اضافه کرد: امیدوارم امسال نیز هم به لطف خدا و عنایت امام رضا عليه السلام با حضور مستمر و جهادی مهندسین کشاورزی بسیجی در سالی که مزین به جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده تلاش جهادگران عزیز نیز مثمرثمر واقع شوند.

گزارش ویدئویی/امیر باوندی

ارسال نظرات
پر بیننده ها