همزمان با آغاز سال نو، رزمایش طرح ملی" بسیج همگام با کشاورز" در قالب جهاد امنیت غذایی پایدار در حوزه محصولات راهبردی پاییزه در در سطح مزارع روستاهای شهرستان‌ها نیشابور و سبزوار استان خراسان رضوی آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۸۸۵۲۹
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد،  با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان نیرو‌های جهادی و متخصصان بسیج جامعه کشاورزی شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی دست از فعالیت نکشیدند و با حضور مستمر در مزارع گندم سعی در تولید محصول سالم و به دور از آفت را دارند تا در نهایت امنیت غذایی و خودکفایی در تولید گندم محقق شود.

به همین منظور پایش مزارع محصولات راهبردی کشاورزی استان برای شناسایی و مبارزه با آفات و آگاهی بخشی به کشاورزان در سطح استان با حضور کارشناسان و مهندسان بسیجی در قالب رزمایش جهاد امنیت غذایی پایدار در ایام نوروز برگزار شد.

اجرای رزمایش نوروزی طرح ملیدر همین راستا نیز مانور مبارزه با سن غلات و آگاه‌سازی کشاورزان در بخش روداب با کارشناسان بسیج جامعه کشاورزی شهرستان سبزوار برگزار شد.

این مانور با توجه به ریزش مراحل اولیه سن مادری در مزارع غلات و اهمیت بالای مبارزه با سن در مرحله مادری در سطح روستاهای بخش روداب برگزار شد تا به کشاورزان زمان ریزش سن مادری اطلاع‌رسانی شود.

 در این طرح همزمان با مبارزه با شته، بر علیه سن مادری غلات نیز مبارزاتی با سموم میکروکپسول انجام می‌گردد و با توجه به مرحله رشدی گندم و جو و زمان کوتاه مبارزه با علف هرز و اهمیت مبحث تغذیه گیاهی توصیه‌های لازم نیز در این مورد ارائه‌ می‌شود.

خبرنگار/ باوندی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار