خبرهای داغ:
بمناسبت هفته بسیج گفت و گو کوتاهی با یکی از دانشجویان پزشکی نخبه بسیج در دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شد که در ادامه گزیده ای از متن گفت و گو می خوانیم:
کد خبر: ۹۵۵۸۰۵۰
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۷

خودتون رو معرفی کنید؟

حسن اکبری 25 ساله  متولد روستای ده آباد  از توابع شهرستان نطنز  . مدرسه راهنمایی ودبیرستان را درمدارس شبانه روزی  روستای ده آباد بودم وفعلا دانشجوی سال چهارم  پزشکی  دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستم.

در دوران دانشجویی چه فعالیت هایی داشته اید؟

من در اوایل ورود به دانشگاه کانون ها ی مختلفی را برای فعالیت امتحان  کردم و روحیه افرادی که در آن ها فعالیت می کردند را محک زدم ولی درنهایت بسیج را برای فعالیت انتخاب کردم.

دلایل فعالیت در بسیج را بیان کنید؟

اولا بچه هایی که حول محور بسیج  دور هم جمع می شوند قریب به اتفاق با نیت صاف و خالصی وارد می شوند ومن این روحیه بچه ها را واقعا دوست دارم.

درثانی اهداف وآرمان وارزش هایی که توی بسیج هست همان آرمان های اصیل انقلاب اسلامی هستند که همین ارزش فعالیت در این مجموعه را چند برابر می کند.

در بسیج چه فعالیت هایی دارید؟

من در بسیج سمت معاونت علمی واحد برادران را دارم واقعا به دلیل مشغله رشته تحصیلیم  شرمنده هستم که نتونستم حق مطلب را ادا کنم ولی بیشتر سعی ما در این معاونت این بوده که جریانی ایجاد شود که دوستان دانشجو را با مفهوم علم ، جایگاه آن ونسبت آن با ساخت جامعه اسلامی آشنا کنیم و کمتر در زمینه مصادیق علوم وارد شدیم . دلیل این کار هم این بوده است که کسی تا وقتی با فلسفه کاری آشنا نباشد ممکن است در مسیر ، هدف اولیه را فراموش کند و خدایی ناکرده وسیله به هدف تبدیل شود. در مراحل بعدی  سعی داریم در زمینه مصادیق علمی بیشتر کار کنیم و برون داد های عینی نیز داشته باشیم.

تعریفتون از بسیج چیست؟

بسیج کلمه طیبی است که به برکت انقلاب نامش دوباره زنده شد. بسیج مصداق بارزآیه شریفه است که می فرماید "هرکس کار شایسته انجام دهد خواه مرد باشد یا زن در حالی که مومن است او را به حیاتی پاک زنده می داریم"

بنابراین بسیجی واقعی با الگو گیری ازامام حسین علیه السلام باید نیت الهی وزندگی جهادی داشته باشد و علی الدوام از خدا راضی باشد که این ها باعث خوشبختی دنیا وسعادت اخرت است.هرکس  این چنین باشد بسیجی  واقعی است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار