خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۳۰۵۵۳
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبر گزاری بسیج ، به مناسبت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام که در حسینیه شهدای این ناحیه در جمع نیروهای نظامی و انتظامی و ادرات  بر گزار گردید ، حجت السلام والمسلمین شاه ثنایی کارشناس مسائل دینی مطالبی درمورد امر به معروف و نهی از منکر بیان نمود .

شاه ثنایی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ و دو فرع از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام محسوب می‌شوند. گذشته از عنایت خاص قرآن کریم به این موضوع و نیز سیره‌ی نظری و عملی پیامبراکرم(ص) و دیگر اولیای دین، در نگاه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه‌ای دارد.

برپایی دین  به وسیله امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حدود ممکن است و علما و فقها  پرچم داران امر به معروف و نهی از منکر هستند.

امر به معروف و نهی از منکر به دو قسم واجب و مستحب تقسیم می‌شود : 1- آنچه انجام آن از نظر عقل یا شرع واجب و یا ارتکابش از نظر آن دو، زشت و قبیح باشد، امر و نهی در موردشان واجب می‌گردد 2-هر کاری که انجامش از نظر عقل  یا شرع خوب و مستحب یا ارتکابش از دیدگاه آن دو، پسندیده نیست، امر و نهیش مستحب است .گفتنی است امر به معروف و نهی از منکر از واجبات ت است که قصد قربت در آن شرط نیست؛ هر چند با داشتن قصد قربت از پاداش الهی نیز برخوردار خواهد شد.

وی در خصوص هیات های عزاداری امام حسین گفت:  هیئت ها باید متناسب با مخاطب و رده سنی  دسته بندی شوند و رویکرد تربیتی داشته باشند.

شاه ثنایی افزود: اگر همه ی افراد جامعه دست در دست هم دهند و بتوانند رویکرد های دشمن را تغییر دهند و به جای خیرین مدرسه ساز و مسجد ساز  خیرین انسان ساز تحت تربیت انسان ها وجود داشته باشد اوضاع جامعه بهتر میشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار