خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان با تأکید بر این که ازدوهای جهادی موجب خودسازی جهادگران بسیجی می‌شود، گفت:امروز یکی از عرصه‌های بزرگ مبارزه با دشمن، خدمت به مردم است چرا که باعث امیدواری مردم و دلگرم شدن به نظام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۳۹۸۱
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ سردار مرتضی عمومهدی شامگاه شنبه در نشست برخط با بسیجیان جهادگر، گفت: امروز یکی از عرصه‌های بزرگ مبارزه با دشمن، خدمت به مردم است چرا که باعث امیدواری مردم و دلگرم شدن به نظام و متقابلاً دلسردی و ناامیدی دشمن می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- استان اصفهان اظهار کرد:اربعین نمونه بزرگی از کار جهادی است که در آن مردم عراق با وجود همه مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، در طول سال پول خود را جمع‌آوری کرده و آن را در ایام اربعین در طبق اخلاص قرار داده و به وسیله آن به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور ما چون تعداد زیادی از جوانان ما در این مسیر هستند و هر روز شاهد اقدامات و خدمات جهادی هستیم، شاید این حرکت‌های جهادی در چشم ما پیش پا افتاده باشد اما ما وقتی پا را از کشورمان بیرون می‌گذاریم مشابه همچین رخدادی را نمی‌بینیم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- استان اصفهان با اشاره به فیلم صحبت‌های شهید محسن حججی در اردوی جهادی که بیان می‌کند در اردوی جهادی خدا را دیدم، تأکید کرد: این اردوها اثر سازندگی بالایی داشته و همین احساس وجود خداوند شاید هیچ کجا در زندگی روزمره انسان اتفاق نیافتد.

سردار عمومهدی با بیان این که رهبر انقلاب در دیدار با جهادگران بر اهمیت خودسازی قبل از خدمت به دیگران تأکید داشتند، گفت: وقتی جوانان و نوجوانان در این اردوها حضور پیدا می‌کنند و از زندگی معمولی خود با امکانات رفاهی که در اختیار دارند دور می‌شوند تا برای خدمت به مردم هجرتی کنند و سختی‌های این هجرت و این خدمت‌رسانی را به جان می‌خرند، اولین اتفاقی که برای ایشان می‌افتد این است که قبل از خدمت به مردم، در ایشان خودسازی اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی زمینه‌ای را فراهم کرده است تا جوانان و نوجوانان با حضور در آن‌ها خودسازی کرده و برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و مسائل زندگی آماده شوند و این چیزی است که در زندگی عادی رقم نمی‌خورد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- استان اصفهان در مورد خدمات جهادی بسیجیان استان اصفهان تصریح کرد: با وجود این که بعد از انقلاب در خدمات‌رسانی به مردم تلاش‌های فراوانی صورت گرفته بود و به عنوان مثال در حوزه آبرسانی روستایی به هزاران روستایی که قبل از انقلاب آب شرب سالم نداشتند، آبرسانی صورت گرفته بود، اما هنوز با گذشت 44 سال از انقلاب برخی روستاهای صعب‌العبور استان اصفهان از این نعمت محروم بودند که به همت جهادگران بسیجی استان اصفهان از سال گذشته آبرسانی به این روستاها نیز انجام شد و این روستاها از شبکه آبرسانی سالم بهره‌مند شدند.

سردار عمومهدی با بیان این که آموزش و تربیت جوانان و نوجوانان مناطق محروم یکی از اهدافی است که می‌تواند در اردوهای جهادی محقق شود، عنوان کرد:ما وقتی به اردوی جهادی می‌رویم باید ‌بچه‌های روستا را پای کار بیاوریم و درگیر خدمت‌رسانی کنیم و فرهنگ کار جهادی، فرهنگ «ما می‌توانیم» و فرهنگ خدمت‌رسانی را به ایشان منتقل کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت تابستان برای تزریق حرکت جهادی و روحیه جهادی در بین جوانان ونوجوانان به ویژه با آوردن ایشان به مساجد و پایگاه‌های بسیج، از برنامه تابستانی سپاه صاحب الزمان (عج) در تابستان 1402 با عنوان «آماده باش فرهنگی تربیتی شماره دو» با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ و هنر کار جهادی و خدمت‌رسانی به دیگران خبر داد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- استان گفت: ما باید برای ترویج روحیه جهادی در بین نوجوانان، ایشان را با آموزش و مأموریت کارهای ساده مانند کمک در کارهای خانه و دادن برنامه برای خدمت‌رسانی به دیگران و حتی برگزاری مسابقه در این زمینه پرورش دهیم.

سردار عمومهدی بار دیگر تأکید کرد: هدف اول در حرکت جهادی تربیت نیروی جوان مؤمن انقلابی و جهادگر و در قدم بعدی انجام کارهای دیگری مانند سازندگی و محرومیت‌زدایی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار