خبرهای داغ:
به مناسبت فرا رسیدن عید قربان مراسم جشنی همراه با سخنرانی حضرت حجت الاسلام ولمسلمین علی صالح غفاری زاده نمایندگی محترم ولی فقیه در سپاه سمیرم با حضور رزمندگان و بسیجیان گردان113امام حسین(علیه السلام) در نمازخانه ناحیه مقاومت این شهرستان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۲۳۷۷۴
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر14امام حسین(علیه السلام)، به مناسبت فرا رسیدن عید قربان مراسم جشنی همراه با سخنرانی حضرت حجت الاسلام ولمسلمین علی صالح غفاری زاده نمایندگی محترم  ولی فقیه در سپاه سمیرم با حضور رزمندگان و بسیجیان گردان113امام حسین(علیه السلام) در نمازخانه ناحیه مقاومت این شهرستان برگزار گردید.

فرمانده گردان113امام حسین(علیه السلام)  سمیرم، با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید قربان گفت: این عید فرخنده نماد وحدت اسلامی در سراسر جهان اسلام است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قربان نمایان گر طاعت و بندگی خداوند متعال است و عید دل بریدن از مادیات  است، اولین قدم آن قربانی کردن نفس اماره است که عامل اصلی تمام دل بستگی های  دنیوی به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری زاده ضمن تبریک به مناسبت عید قربان گفت: قربانی مهم است ولی مهم تر از قربانی آن چیزی است که برایش قربانی میشوی، این جمله زیبا تفسیر حاج قاسم عزیز است که مصداق خود ایشان شد، مفهوم قربان را خوب درک  کرد و زندگی نامه قربانی بزرگ دین اسلام امام حسین(علیه السلام) را سر لوحه زندگی خویش قرار داد.

این سخنران در ادامه افزود: در داستان حضرت ابرهیم(علیه السلام) و اسماعیل ذبیح الله(علیه السلام)، خداوند قربانی ابراهیم(علیه السلام)  را پذیرفت و به جای اسماعیل(علیه السلام)  گوسفندی را برای او فرستاد تا قربانی کند، اگر چه امتحان جان کاه وسختی بود برای ابراهیم(علیه السلام) ، اما او با همه وجود راضی وخشنود بود که  فرمان معبودش را گردن نهاده است، پس خداوند منان این روز را برای امت ابراهیم(علیه السلام) تا قیامت عید قرار داد تا پیروان ابراهیم(علیه السلام) علاوه بر زنده نگه داشتن یاد ابراهیم(علیه السلام)و اسماعیل(علیه السلام) از آن دو رسم فداکاری و ایثار در راه معبود را بیاموزند.

لازم به ذکر است که این مراسم با قرائت قرآن شروع و در پایان مداح اهل بیت اشعاری را به عنوان مولودی به مناسبت این روز فرخنده بیان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار