خبرهای داغ:
سردار مهدوی:

جهاد تبیین و امیدآفرینی رسالت خطیر خبرنگاران/تشکیل قرارگاه بسیج رسانه با هدف حل و فصل مشکلات خبرنگاران

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امید آفرینی ازجمله رسالت‌های اصحاب رسانه است گفت: جای امید و ناامیدی را تلاش کنیم که عوض نشود قطعا اگر امید به نسل جوان برگردانیم انگیزه‌ها بارور، آرمان‌ها احیا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۲۸۹۷
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

به‌ گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سردار محمد رضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان در جمع مدیران رسانه‌های استان ضمن تبریک روز قلم اظهار داشت: جایگاه قلم در دین مبین اسلام بسیار حائز اهمیت است و باید استفاده درست از قلم صورت گیرد، چون خبرنگاران و اهل قلم افسران و فرماندهان جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در پیشگیری از انحراف و تبیین مسائل و مطالبی که در حوزه انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته اتفاق‌افتاده نقش بسیار خوبی ایفا کردند خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین اصحاب رسانه نقش مهم و برجسته‌ای ایفا می‌کنند و پیشگیری از انحرافات فکری و اندیشه‌ای که دشمن بویژه در نسل جوان ایجاد می‌کند برعهده اصحاب رسانه است.

مهدوی افزود: در این حوزه که بحث امید و ناامیدی را داریم دشمن به‌دنبال آن است با توجه به این‌که در همه حوزه‌ها شکست‌خورده و این برگ آخرین که ورود کرده و به آن بسیار دل‌بسته است و رسانه‌های بیگانه بیشتر نقش ایفا می‌کنند تا ناامیدی را به نظام و ملت ما تحمیل کنند و امید را از بین جامعه و جوانان برچینند.

وی با بیان اینکه امید آفرینی ازجمله رسالت‌های اصحاب رسانه است گفت: جای امید و ناامیدی را تلاش کنیم که عوض نشود قطعا اگر امید به نسل جوان برگردانیم انگیزه‌ها بارور، آرمان‌ها احیا می‌شود و تلاش و حرکت رو به جلو پیش می‌رود در حالیکه دشمن دنبال این است که اتفاقات این‌چنینی نیفتد.

فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان با اشاره به اقدامات برای حل مشکلات و پاسخ به مطالبات خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه بسیج رسانه را فعال خواهیم کرد که مشکلات در حوزه‌های مختلف را بررسی کنیم و پیگیری صورت می‌گیرد مسئولینی که لازم باشد را دعوت کنیم تا پاسخ‌گو باشند و مشکلات در حوزه‌های مختلف تخصصی پیگیری و حل‌وفصل شود.

وی متذکر شد: اجرای جهاد تبیین و امیدواری مردم در گرو اطلاع‌رسانی به‌موقع اخبار و فعالیت‌های مسئولین استان است.

سردار مهدوی یادآور شد: در جلسه شورای تامین استان با حضور استاندار، مسئولین موظف شده‌اند که حداقل کارکرد‌های خودشان را به خبرنگاران اعلام کنند دستوری از طرف استاندار به معاونینشان نیز صادر شده که مسئولین می‌بایست اخبارشان را به رسانه‌ها اطلاع دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پس با حمایت از اصحاب رسانه و برگزاری جلسات تخصصی در این حوزه، مشکلات و مسائل و آسیب‌ها در حوزه رسانه‌های استان مرتفع و در این زمینه گام مهمی برداشته شود.

فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان گفت: در سرکشی‌ها از بعضی مناطق استان قابل مشاهده است که خیلی کار‌ها صورت‌گرفته، اما منعکس نمی‌شود کار‌ها و خدمات شبانه‌روزی است، اما اطلاع‌رسانی‌ها ضعیف است و این اشکال به مجموعه بسیج و سپاه و دستگاه‌های دولتی نیز وارد است.

وی متذکر شد: باید کمک کنیم تا اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها قوی و امید آفرینی در جامعه تقویت شود. استان ما با وجود تلاش‌ها، مشکلات و عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد درست است که بار اصلی کار بر دوش مسئولین اجرایی است، اما در بسیاری موارد تذکر‌ها و هشدار‌ها و توصیه‌های هنرمندانه و منصفانه خبرنگاران که در آن‌ها تخریب و جوسازی صورت نگیرد می‌تواند کمک بزرگی کند تا از این وضعیت موجود استان رو به توسعه پیش برویم.

مهدوی افزود: اصحاب رسانه می‌توانند با یک نگاه تخصصی و کاربردی مسئولین را به سمت‌وسویی هدایت کنند در جایی‌که غفلت مسئولین را از مسئله‌ای می‌بینید یادآوری کنید.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی در روستا‌های استان برای کمک به مسئولین به صحنه بیایید و مشکلات حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر کدام را با نگاه تخصصی بررسی کنید، زیرا مسائل جزئی می‌تواند گره‌گشا باشد و با قلم خبرنگاران چرخ تولید و سرمایه گذاری در استان سرعت می‌گیرد و فقر و محرومیت در بخش‌های مختلف کمتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار