خبرهای داغ:
فرزند شهید سیدعلی رمضانی در گفت وگو با خبرنگار «بسیج»:

ارائه خدمات عام المنفعه برای زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا/ مسئولین در مقاومت اقتصادی همگام با مردم حرکت کنند/ تجمل گرایی سیره زندگی شهدا نیست

رمضانی گفت: مسئولین نظام باید مقاومت اقتصادی را در زندگی‌شان داشته باشند، حقوق های نجومی کم شوند، مسئولین همگام با مردم باشند و مردم هم همیشه نشان دادند که پایبند به این نظام و در کنار مسئولان انقلابی شان هستند.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۶۷
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، «آیت الله العظمی سید روح الله خمینی (ره) امام عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی  الگوی ممتازی از علم و جهاد هستند. همچنان‌که اول‌مجاهد دوران خویش و بلکه بسیاری از دوران‌ها بود و در بالاترین مراتب علمی نیز قرار داشت که این نشان می‌دهد ورود در عرصه جهاد هیچ منافاتی با دانش، تحقیق و تدریس ندارد.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید روحانی با اشاره به انواع جهاد از جمله جهاد علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی، افزودند: در هر یک از عرصه‌های جهاد که اولویت و نیاز کشور باشد، مخاطب اول آن که باید با احساس مسئولیت وارد میدان شوند، طلاب و فضلای جوان هستند.

روحانیت همیشه پیشتاز جهاد، ایثار، خدمت به مردم بوده است، روحانیت در سیل، زلزله، دفاع مقدس، دفاع از حرم و کرونا نشان دادند که همیشه در کنار مردم بوده‌اند و تخریب‌های دشمنان و جنگ روانی برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت راه به جایی نخواهد برد.

شهید سید علی رمضانی یکی از ۶۷ شهید روحانی خراسان جنوبی است که سال ۶۳ مصادف با شب 21ماه مبارک رمضان در منطقه‌ی مریوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در روستای کوشک بیرجند به خاک سپرده شد.

سیدهادی رمضانی فرزند شهید سیدعلی رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار کرد: پدرم در منطقه کامیاران کردستان مورد حمله کومله ها قرار گرفته و به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: من در آن زمان ده ماه بیشتر نداشتم و به تبع خاطره خاصی ندارم ولی ان چیزی که من همیشه از دیگران می شنوم این است که پدرم همیشه برای رفع مشکلات مردم بسیار تلاش می کردند. از جمله افرادی که با هم قهر بودند و ایشان در جهت حل مشکلات آنان تلاش می کردند و آنان را با هم آشتی می دادند.

فرزند شهید رمضانی گفت: یک خاطره دیگری که از پدرم دارم این است ما در آن زمان در مشهد در محله پنج تن زندگی می‌کردیم در آن زمان آب لوله کشی نبود و مردم مشکلات زیادی داشتند و شهید به همراه عده ای به استانداری و اداره آب می رفتند تا این مشکل را برطرف کنند.

وی افزود: ما دست نوشته از شهید زیاد داشتیم و اوایل دهه های ۷۰ و ۸۰ از جاهای مختلف مانند بسیج و بنیادشهید از ما می گرفتند و متاسفانه خیلی از این دست نوشته ها را نتوانستیم دیگر پیدا کنیم و در حال حاضر دیگر دست نوشته ای در دست خود ما نیست.

فرزند شهید روحانی استان در پاسخ به این سوال که چرا یادواره های شهدا برگزار می شود گفت: ما برای این یادواره های شهدا را برگزار می‌کنیم که بتوانیم یاد شهدا را زنده نگه داریم و راه و هدف شهدا را برای نسل بعدی معرفی کنیم.

وی متذکر شد: انتظار ما از مسئولین این است که حتما در برگزاری یادواره شهدا راه و هدف شهدا را در نظر بگیرند شهدا برای دین ، انقلاب، اطاعت از رهبر و حمایت از قشر مستضعف رفتند پس باید در برگزاری یادواره های شهدا وضعیت اقتصادی مردم را در نظر بگیریم و ببینیم شرایط کنونی مردم به چه صورت است.

فرزند شهید رمضانی افزود: سعی کنیم به جای جلسات خیلی بزرگ، خرج ها و هزینه های زیاد به یاد شهدا بیش از گذشته برای مردم راه، مدرسه یا ورزشگاهی بسازیم و رایگان در اختیار مردم قرار دهیم تا بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به جایگاه شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدای روحانی به عنوان عالمان دینی و کسانی که هدایت مردم را برعهده داشتند در کنار بقیه اقشار جامعه و دوشادوش آنان در دفاع از وطن و مقدسات پا به میدان جنگ گذاشتند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند.

فرزند شهید سیدعلی رمضانی با اشاره به هزینه هایی که ما در پشتیبانی از جبهه مقاومت اسلامی  در خارج از مرزها می کنیم اظهار کرد: اگر خدای ناکرده دشمنان به پشت مرزهای ما هجوم بیاورند علاوه بر هزینه هایی که پرداخت می کنیم؛ هزینه های جانی، نا امنی، تخریب کارخانه ها و هزینه های مالی دیگر هم باید اضافه کنیم و بنابراین امروزه به نفع ما است که در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی در خارج از مرزها هزینه می کنیم و مردم ما در امنیت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: پیام خانواده های شهدا به جنایتکاران زمان و سران استکبار این است که تلاش بیهوده نکنند مردم ما پشت این انقلاب، نظام و رهبرمان هستند و نمی‌توانند ما را از اهداف انقلابمان دور کنند و مسلماً آنان در این راه شکست خواهند خورد.

سیدهادی رمضانی درباره این سوال که در مسیر اهداف انقلابی در ترویج فرهنگ شهید و شهادت چه اموری مورد غفلت قرار گرفته است؟ بیان کرد: باید یک نگاهی به زندگی و راه شهدا بکنیم و ببینیم که چرا انقلاب کردند اگر نگاهی به زندگی شهدا کنیم می بینیم که هیچکدامشان اهل تجمل و تجمل‌گرایی نبودند و همه به دنبال رفع گرفتاری مردم پایین دست و مستضعف بودند.

وی تأکید کرد: اگر امروزه مسئولین بخواهند راه شهدا را ادامه دهند باید حتما به فکر مردم مستضعف و به فکر حل کردن گرفتاری های مردم باشند و مقداری از تجمل و تجمل‌گرایی شان کم کنند.

فرزند شهید روحانی سیدعلی رمضانی در مورد اینکه راه شکست دشمن در نبرد اقتصادی چیست؟ افزود: در ابتدا ما باید از مسئولین نظام شروع کنیم آنها باید سعی کنند که مقاومت اقتصادی را در زندگی‌شان داشته باشند، حقوق های نجومی کم شوند، مسئولین همگام با مردم باشند و مردم هم همیشه نشان دادند که پایبند به این نظام هستند و در کنار مسئولان انقلابی شان هستند.

وی در پایان با اشاره  به نقش روحانیون در زمینه عرصه جهاد تبیین و روشنگری جامعه گفت: روحانیون نقش زیادی در روشنگری جامعه می توانند داشته باشند بالاخره آنان عالمان دینی ما هستند و مردم آنان را قبول دارند به شرطی که آنان هم خود را از مردم دور ندانند و همراه با مردم باشند و در جهت رفع مشکلات مردم بکوشند.

در فرازی از وصیت نامه شهید رمضانی می خوانیم: چون خودم را شاگرد مکتب امام حسین علیه‌السلام می‌دانم حسین‌وار وارد معرکه شده و از جان دادن در راه خدا باکی نداشته و به ندای حسین زمان خود رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفتم عازم به جهاد در راه خدا شدم. از شما و همه دوستان خودم می‌خواهم که امام را در همه جهات تنها نگذارید و کاری نکنید که امام رنجیده شود و اگر کسی در مورد انقلاب دهن‌کجی نمود در مقابل او بایستید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار