خبرهای داغ:
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران:

پرونده همدان به عنوان جهان شهر در یونسکو مطرح است

همدان-دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: پرونده شهر همدان به عنوان جهان شهر در یونسکو مطرح است و تا یک ماه دیگر تکلیف آن مشخص می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۱۳۴۳
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الله ایوبی در آئین افتتاح جهانی نوروز به عنوان دروازه گردشگری غرب کشور و جهان شهرهای کشور که در آرامگاه بوعلی برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز پرچم اخلاق در علم از سوی ایران در سازمان جهانی یونسکو در پاریس بلند است به نام ابوعلی سینا است که باعث افتخار است.

وی بیان کرد: از ۲۵ جایزه‌ای که در سطح جهانی یونسکو پذیرفته یک جایزه به نام ابوعلی سینا است که هر دو سال یک بار همایش برگزار می‌شود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با تاکید بر اینکه این شهر دروازه مسیر تاریخی است، گفت: مردم تهران بعد از طی مسیر سه ساعته به راحتی می‌توانند برای دیدن زیبایی‌ها به همدان بیایند و لذت ببرند.

وی با بیان اینکه پرونده شهر همدان به عنوان جهان شهر در یونسکو مطرح است و تا یک ماه دیگر تکلیف آن مشخص می‌شود، ابراز کرد: رونمایی از این مسیر زیبا را فرخنده طربناک در همدان آغاز می‌کنیم.

پرونده همدان به عنوان جهان شهر در یونسکو مطرح است

* همدان در ایام نوروز میزبان میهمانان خواهد بود

شهردار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه سه شهر همدان، کرمانشاه و کردستان در مسیر گردشگری غرب کشور به عنوان مسیری گردشگری مهم و تاریخی بوده است، اظهار کرد: همدان به عنوان مسیر غرب کشور مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت که باعث افتخار است.

سید مسعود حسینی با بیان اینکه همدان امروز میزبان اقوام مختلف است، گفت: افتتاحیه این مسیر دیروز در تهران آغاز شد و پیام‌های شایسته‌ای به کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه حضور اقوام ایرانی در همدان نشانه وحدت است که هنرنمایی خواهند کرد، افزود: همدان در ایام نوروز میزبان میهمانان و هم‌وطنان خواهد بود.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: مردم همدان استقامت خود را از الوند، علم خود را از ابن سینا، شعر و هنرشان را از باباطاهر و تاریخ و تمدن خود را از هگمتانه به یادگار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات