خبرهای داغ:
رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد خبر داد

آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت نوروز و ماه مبارک رمضان در اسدآباد

اسدآباد-رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان و بازرسان بهداشتی این مرکز به مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۱۱۱۰
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

حسین وثوقی‌کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان و بازرسان بهداشتی این مرکز از تاریخ ۱۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ به مناسبت ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی هدف از تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در این ایام توسط کارشناسان و بازرسان بهداشتی را در راستای اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به شهروندان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر امر تولید، نگهداری، توزیع، حمل و نقل و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله مهمترین وظایف دامپزشکی در حوزه سلامت به شمار می‌رود و دامپزشکی در طول ایام سال با اعمال این نظارت‌ها در سطح واحد‌های تحت نظارت خود سلامت عمومی جامعه و سلامت مصرف‌کنندگان را تامین و تضمین می‌کند.

وی در ادامه در خصوص نحوه اجرای طرح تصریح کرد: اداره دامپزشکی اسدآباد با تشکیل سه اکیپ ثابت و سیار بازرسی و نظارت، با حضور و انجام بازدید‌های روزانه و مشترک با سایر ادارات نظارتی به صورت سرزده در دو شیفت صبح و بعدازظهر از مراکز تحت نظارت از جمله واحد‌های بسته‌بندی و قطعه‌بندی گوشت، مراکز عرضه مواد خام دامی، رستوران‌ها و مراکز طبخ غذا، واحد‌های لبنیاتی و... موارد تخلف را پیگیری می‌کنند تا از این طریق ضریب اطیمنان سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده برای مصرف شهروندان و مسافرین نوروزی به حداکثر برسد.

وثوقی‌کیا افزود: از شهروندان می‌خواهیم هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب درج شده بر روی محصول که حاوی اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید، انقضاء، نوع محصول، کد بهداشتی بهره‌بردای دامپزشکی و ... است توجه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز شهرستان با شماره ۱۵۱۲ و یا شماره تلفن ۳۳۱۴۸۰۳۶-۰۸۱ و ۳۳۱۴۸۰۱۹ تماس حاصل کنند تا پیگیری لازم از سوی کارشناسان دامپزشکی به عمل آید.

وی گفت: امید است با اجرای این طرح در ایام نوروز شاهد تضمین امنیت و سلامت غذا و حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار