خبرهای داغ:
کارشناس حوزه بازرسی و نظارت سازمان صمت استان همدان:

گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی از بازار همدان تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد

همدان-کارشناس حوزه بازرسی و نظارت سازمان صمت استان همدان از برگزاری گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی از بازار همدان با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۰۲۵۰
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

جواد بهارمستیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان در حاشیه گشت مشترک نظارت و بازرسی از بازار همدان اظهار کرد: طرح نظارت و بازرسی از بازار ویژه نوروز با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اداره اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان، دامپزشکی و جهاد کشاورزی از ۱۴ اسفند ماه شروع شده و تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و مصرف‌کنندگان و نظارت بر توزیع کالا و خدمات و سالم‌سازی فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: گشت مشترک ویژه نوروز هر روز در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب انجام می‌شود.

کارشناس حوزه بازرسی و نظارت سازمان صمت استان همدان با اشاره به اینکه در این گشت‌ها کنترل و نظارت بر قیمت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد، افزود: طی بازرسی‌ها با عدم رعایت بهداشت، کالای قاچاق، احتکار و گرانفروشی‌ها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره اتاق اصناف همدان به دلیل دسترسی آسان در میدان اصلی شهر مرکز شکایت از اصناف را راه‌اندازی کرده است، یادآور شد: هر روز بازرسان ویژه از فسفودها، رستورانها، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوپرمارکت‌ها و ... بازرسی به عمل می‌آورند.

بهارمستیان با بیان اینکه جنس‌هایی که از مبادی قانونی وارد نشده باشد و یا اینکه مشابه ایرانی داشته باشد که وارد کردن آن به ضرر تولیدکننده باشد قاچاق محسوب می‌شود، تصریح کرد: با دارندگان اجناس تاریخ گذشته، کالای قاچاق و ... برخورد شده و اعمال قانون می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند در صورت مشاهده گرانفروشی، کم فروشی و تقلب در فروش، به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۲ اعلام کنند که بعد از ارجاع به نهاد مربوطه رسیدگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: گزارش‌های یادشده در اسرع وقت توسط بازرسان بررسی و در صورت احراز تخلف پرونده مربوطه تشکیل و برای صدور رأی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و نتایج بررسی به شاکیان اعلام می‌شود.

*بررسی‌ها در ایام نزدیک به نوروز در سه شیفت تشدید می‌شود

اکرم محمدی مهندس بهداشت محیط و نماینده مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: حیطه وظایف مرکز بهداشت در گشت مشترک نظارت و بازرسی از بازار همدان حول محور مواد غذایی می‌چرخد.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها طی سال انجام می‌شود و در ایام نزدیک به نوروز در سه شیفت تشدید می‌شود، گفت: در این طرح از اکثر مشاغل به خصوص هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها، آرایشگاه‌ها و ... بازرسی می‌شود.

مهندس بهداشت محیط و نماینده مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در این بازرسی ها فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مدنظر قرار می‌گیرد، افزود: بهداشت فردی، لباس کار متناسب با شغل و تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی از دیگر مواردی است که بازرسی می‌شود.

وی یادآور شد: مردم و مسافران شکایات و تخلفات را می‌توانند به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار