خبرهای داغ:
استاندار همدان:

نهضت سیدجمال پس از چند قرن خونی تازه در رگ‌های بیدارگری تزریق کرد

اسدآباد-استاندار همدان گفت: نهضت سیدجمال پس از چند قرن توانست خونی تازه در رگ‌های بیدارگری تزریق کند.
کد خبر: ۹۴۲۰۴۴۹
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در کنگره بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی که با عنوان «مصلح شرق» در اسدآباد برگزار شد، اظهار داشت: نهضت سیدجمال پس از چند قرن توانست خونی تازه در رگ‌های بیدارگری تزریق کند.

وی تصریح کرد: مصلح شرق با تاثیر بسیار خوبی که بر اطرافیان خود گذاشت توانست تا حدی عمل کند که منافع انگلستان به خطر بیفتد.

استاندار همدان به تلاش سیدجمال برای خودباوری و اتحاد مسلمین اشاره کرد و گفت: مکاتبات وی عامل وقوع اتفاقات بسیار خوبی بود.

وی همچنین با اشاره به ذکاوت امام خمینی (ره) گفت: ایشان در ابتدا با نصیحت قصد اصلاح شاه مخلوع را داشت اما پس از گذشت زمان و با درک صحیح اتفاقات و با اتکا به مردم بیدارگری را تشدید کردند.

* امام خمینی (ره) مسیر سید جمال را تکمیل کرد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این کنگره گفت: سیدجمال‌الدین اسدآبادی تمام عمر خود را صرف مقابله با استبداد درونی، استکبار جهانی، تفرقه و جهالت کرد و امام خمینی (ره) مسیر سید جمال را تکمیل کرد و با توده مردم سخن گفت و با آنها همراه بود.

کیومرث سرمدی اظهار کرد: امروز اسدآباد شاهد یک اتفاق بزرگ و تاریخی و روح بلند سید جمال ناظر بر این کنگره است.

وی با بیان اینکه سید جمال‌الدین اسدآبادی طبیبی حاذق در تاریخ اسلام است، یادآور شد: ابتدا باید مشکلات را احصا و سپس راهکارهای لازم را برای مداوای‌ گرفتاری‌های جامعه ارائه داد که سیدجمال آسیب‌ها را در چند محور نادانی، جهالت وخرافه‌پرستی، فاصله گرفتن جامعه مسلمان ازعلم ودانش وتفرقه مسلمانان باعناوین مذهبی طبقه‌بندی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار