خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نهضت امام خمینی (ره) در امتداد تفکر سیدجمال الدین اسدآبادی بود

اسدآباد-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهضت امام خمینی (ره) در امتداد تفکر سیدجمال باعث شد سربازانی شجاع همچون حاج قاسم سلیمانی تربیت شده و از تقسیم کشورهای منطقه توسط ایادی استکبار جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۴۲۰۴۴۷
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی اسماعیلی در کنگره بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی که با عنوان «مصلح شرق» در اسدآباد برگزار شد، با بیان اینکه در قرن ۱۹،اسلام، با پدیده غرب مواجه شد که در سه نقطه حضور نظامی داشت، اظهار کرد: در این ایام، اروپا به اذعان خود تکامل یافته اما در واقعیت و به تعبیر مقام معظم رهبری لفظ غرب وحشی را یدک می‌کشید.

وی ضربه به اقتصاد و قتل عام خونین در شبه قاره هند توسط بریتانیا را برگی از جنایات غرب در ایام تاریک آن زمان برشمرد و بیان کرد: در این ایام افرادی همانند سیدجمال ظهور کرد و ایده بازگشت به جهان اسلام مطرح شد تا احساس اشتباه از دین مبین حضرت محمد (ص) برچیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سیدجمال در محافل مختلف هویتش را فاش نمی‌کرد و راه عبور از گذشته تاریک جامعه را در پیش گرفته بود.

اسماعیلی ادامه داد: بیدارگر مشرق زمین دست استعمار را به درستی خوانده بود و امروز می‌توان با قوت و اطمینان گفت او مصلح شرق بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نهضت امام خمینی (ره) در امتداد تفکر سیدجمال باعث شد سربازانی شجاع همچون حاج قاسم سلیمانی تربیت شده و از تقسیم کشورهای منطقه توسط ایادی استکبار جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار