خبرهای داغ:
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

انحراف در حاکمیت دین با خروج مسئولین از دایره ولایتمداری/ اقتدار نیروهای مسلح ستون فقرات دشمن را می لرزاند

حجت الاسلام طیبی فر: تمام کسانی که مسئولیت دارند در نظام الهی و حاکمیت اسلامی موظف هستند دستورالعمل‌های ابلاغی ولایت‌فقیه را که با نگاه عدالت‌محوری است عملیاتی کنند. اگر مسئولی از دایره خارج شد در اداره جامعه و حاکمیت دین انحراف ایجاد شده‌است.
کد خبر: ۹۴۰۲۴۳۴
|
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی حجت‌الاسلام‌والمسلمین طیبی فر جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز دوشنبه(6دی ماه) در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان ضمن قدردانی از چهل سال خدمت حجت الاسلام نوفرستی با مسئولیت در استان‌های مختلف کشور اظهار داشت: کمتر کسی را داریم که 16 سال مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان را در کارنامه داشته باشد.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای اسلام به‌ویژه شهدایی که مکتب ساز شدند افزود: شهید حاج‌قاسم سلیمانی خودش را سرباز اسلام معرفی کرد این در حالی است که از جهت اعتبارات دنیوی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های نظامی نه‌تنها در کشور ما بلکه در جهان محسوب می‌شود.

حاکمیت اسلامی موظف است جاده بهشت را هموار کند

حجت الاسلام طیبی فر خاطرنشان کرد: کسانی که مکنت و قدرت پیدا می‌کنند نشانه‌های حاکمیت الهی هستند و وظایف چندگانه را به‌صورت مستقیم خداوند به‌عهده آن‌ها گذاشته‌است اول اقامه نماز که ارتباط ویژه خداوند با بندگان است، اعطای زکات رابطه مؤمنین با جامعه است و دیگر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نظارت عمومی مؤمنین بر یکدیگر است و  برای سالم ماندن جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه حاکمیت الهی ویژگی‌های خاص خودش را دارد مانند حاکمیت‌های مادی و دنیایی نیست افزود: پایه و اساس حاکمیت دینی است والا حاکمیت به ذات مطلوبیت ندارد مگر اقامه حق و زدودن باطل شود.

 جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: در نظام حاکمیت الهی حاکمیت مطلوب به ذات نیست و حاکمیت موظف است زمینه را برای سعادت جامعه فراهم و جاده بهشت را آسفالت کند.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها که می‌گفتند ما مأمور نیستیم افراد را به بهشت ببریم اما حاکمیت اسلامی موظف است جاده بهشت را هموار کند اما متاسفانه گاهی اوقات برخی افراد دنبال هموار کردن جاده جهنم برای مردم هستند.

 

مردم جامعه اسلامی برپا دارنده عدل و قسط پرورش یابند

حجت الاسلام طیبی فر اظهار داشت: تعلیم‌وتربیت، رشد استعدادها و بالا بردن معرفت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که جامعه و مردم در تربیت و رشد فکری به‌جایی برسند که خود مردم بپا دارنده قسط و عدل باشند.

وی با برشمردن ویژگی‌های حاکمیت اسلامی است متذکر شد: خداوند اراده نکرده‌است که مردم را با معجزه به سعادت برساند با معجزه زمینه را فراهم می‌سازد مردم باید پشت سر رهبر بمانند تا حاکمیت قوام پیدا کند در تعلیم‌وتربیت، رشد فکری و معرفتی نظام الهی به‌گونه‌ای کار کند که مردم عدل و قسط برپا دارند.

 جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: حاکمیت اسلامی باید زمینه تحقق مردم‌سالاری را با تحقق قسط توسط مردم فراهم سازد آنگاه مردم‌سالاری دینی محقق می‌شود و این‌ها پاسخ به شبهاتی است که در جامعه مطرح می شود.

 

پذیرش حاکمیت دینی هزینه دارد

 وی خاطرنشان کرد: پذیرش حاکمیت دینی هزینه دارد دشمن در مقابل حاکمیت دینی می‌ایستد و طراحی می‌کند و باید هزینه پرداخت کرد اگر هزینه به‌موقع پرداخت شود حاکمیت دینی استقرار پیدا می‌کند اما اگر هزینه پرداخت نشود حاکمیت دینی تحقق پیدا نمی‌کند.

 حجت الاسلام طیبی فر با تأکید بر اینکه کسانی که وظیفه دارند قسط برپا کنند باید هزینه به‌موقع بپردازند و برای تثبیت حاکمیت الهی فوق‌العاده مهم است یادآور شد: اگر وقتی پشت درب خانه علی و فاطمه را کوبیدند یاران در پشتیبانی از ولایت به‌موقع می‌آمدند این اتفاق برای ولی امر مسلمین نمی‌افتاد و اگر توابین هزینه‌ای را که پرداخت کردند به‌موقع می دادند و به یاری امام خویش می‌شتافتند تاریخ طور دیگری رقم می‌خورد.

 

حاکمیت الهی به اراده خداوند تحقق و عینیت می‌بخشد

 وی اظهار داشت: در بحث حاکمیت الهی اراده هیچ‌کس حاکم نیست حتی اراده پیامبر، امام معصوم و ولی‌فقیه حاکم نیست و اراده الهی است که توسط پیامبر، امام معصوم و ولی‌فقیه تحقق پیدا می‌کند. حاکمیت فقه و اراده خداوند روی زمین و احکام الله است حاکمیت فردی نیست.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه ولی فقیه باید عامل اعمال احکام الهی باشد گفت: جایگاه فقاهت و عدالت حاکمیت دینی دارد و اگر ولی‌فقیه برخلاف حاکمیت خداوند  حرفی بزند کارشناسان دینی در مجلس خبرگان می‌گویند دیگر صلاحیت ندارید.

وی تصریح کرد: ما معنی ولایت‌فقیه را نفهمیدیم که برخی‌ها می‌گویند امروز با زمان شاه فرقی ندارد. در حاکمیت الهی حاکمیت فرد نیست اراده خداوند تحقق و عینیت می‌بخشد و این از ویژگی‌های حاکمیت اسلامی است که قابل‌مقایسه با هر حاکمیتی در دنیا نیست؛ هر حاکمیتی در دنیا خیانت یا جنایت کند کسی کاری ندارد اما این‌جا اگر حاکم از دایره حکم الهی خارج شود مردود می‌شود.

حجت الاسلام طیبی فر خاطرنشان کرد: گاهی به‌خاطر گستردگی جامعه اسلامی افراد متعددی در حاکمیت الهی انتخاب می‌شوند و در نظام جمهوری اسلامی با تنفیذ رأی رهبری و گاهی بدون تنفیذ رهبری مسئولیتی را به دست می‌آورند.

 

با اقتدار نیروهای مسلح ستون فقرات دشمن می لرزد

وی ادامه داد: تمام کسانی که مسئولیت دارند در نظام الهی و حاکمیت اسلامی موظف هستند دستورالعمل‌های ابلاغی ولایت‌فقیه را که با نگاه عدالت‌محوری است عملیاتی کنند. اگر مسئولی از نظام اسلامی از دایره خارج شد در بحث اداره جامعه  و حاکمیت دین انحراف ایجاد شده‌است. همانطور که بعضی از مسئولین سابق غرور گرفتند و در برابر فرمان ولی‌فقیه ایستادگی کردند و ساقط شدند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: معیار و شاخص ما است در نظام ولایی و حاکمیت الهی هر کس مسئولیتی در کشور بپذیرد باید این شاخص‌ها را در اداره کشور رعایت کند هر جا به این شاخص‌ها عمل کردیم موفق بودیم و هر جا به این شاخص‌ها عمل نکردیم و خواستیم اراده شخصی خودمان را حاکم کنیم ساقط شدیم.

وی اظهار داشت:  اگر مسئولین طبق فرمایش رهبری در 30 سال قبل  اطاعت و اجرا می‌کردند امروز با خیلی از مشکلات مواجه نبودیم و آنجایی که اطاعت کردند موفقیت‌هایی در نیروهای مسلح بدست آوردند که امروز عربده‌کشی ها و قداره‌کش های دنیا ما را تهدید می‌کنند و ناو و هواپیماهای بمب‌افکن می‌فرستند وقتی اقتدار جمهوری اسلامی را در بحث نظامی مشاهده می کنند آن زمانی که جوانان نیروهای مسلح گوش به فرمان رهبری دادند و در مسئولیشان خوب عمل کردند امروز تمام ستون فقرات دشمن می‌لرزد.

حجت الاسلام طیبی فر تصریح کرد: همان‌هایی که به امر ولایت فقیه گوش ندادند و عمل نکردند برخی مشکلات را برای کشور بوجود آوردند حالا علت مشکلات  و هم غم ها را به سمت رهبری می چرخانند آنان که به فرمان رهبری خوب گوش نکردند و خوب عمل نکردند.

وی با تأکید بر اینکه در سلسله‌مراتب حاکمیت الهی بر اساس فرمان رهبری است گفت: مجموعه سپاه و همه نیروهای مسلح این اصل را دنبال می‌کنند تمام فرماندهان سپاه با واسطه یا مستقیم توسط  فرماندهی‌کل قوا منصوب می‌شوند یا اذن می‌گیرند.

 وی در پایان افزود: همه مسئولینی که وظیفه شان عقیدتی، پرورشی و فکری است در مجموعه سپاه نیز در همین سلسله‌مراتب قرار می‌گیرند امروز سپاه پاسداران مقتدر و قدرتمند خود را سرباز ولایت می‌دانند و موفقیت های در سطح دنیا به دست آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار