خبرهای داغ:
نشست علمی تحلیلی پشت پرده کرونا باهمکاری معاونت اجتماعی این سازمان با حضور اقای دکتر کرباسی و اقای سعید نامدار مقدم به همراه ارئه اسناد قابل توجه از بیماری کرونا ودست های پشت پرده برگزار شد .
کد خبر: ۹۳۷۳۶۵۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان نشست علمی تحلیلی پشت پرده کرونا باهمکاری معاونت اجتماعی این سازمان با حضور اقای دکتر کرباسی(رئس سازمان جامعه پزشکی)واقای سعید نامدار مقدم (محقق وپژوهشگر حوزه سلامت )برگزار گردید.

در این گفتگو که هم به صورت حضوری وهم به صورت مجازی برگزار گردید،به سوالاتی چون:آیا این ویروس یک پدیده طبیعی است یا با دخالت بشر بوجود آمده است ؟اگر دست ساز است کار چه کشور ،دولت یا گروه می باشد ؟وچندین سوال دیگر با  اسناد قابل ارائه پاسخ داده شد.

اقای دکتر کرباسی بیان کردند،با توجه به این که مهندسی ژنتیک یک فناوری شناخته شده است ،مثل خیلی از موجودات زیستی که بشر می تواند تغییر ژنتیکی بدهد در ویروس ها هم این امکان وجود دارد که ژنوم آن تغییرکند و دستکاری وجدا سازی اتفاق بیفتد.حتی در نحوه انتقال ،سرعت انتقال ،بیماریی زایی ،علائم بروز آن ،قدرت آسیب رسانی ومرگ ومیر هم  تغییرات به وجود بیاید.  واین امکان در لابراتور هایی به اسم BSL) (که زیستی امنیتی هستندروی مدل های بیولوژیک به عنوان اسلحه وابزار کار می شود.این لابراتورها روی هر موجود زیستی می توانند پژوهش انجام دهند .واین توانایی را دارند که عملا روی سلاح بیولوژیک کار کنندوآنها را ارتقاءدهند. دانشمندان کارمند در این لابراتورها متخصص بیو تکنولوژی هستند.

اقای دکترکرباسی درادامه به این موضوع اشاره کردند که بسیاری از پزشکان ودانشجویان حتی اجازه وارد شدن به این آزمایشگاهها را ندارند.ایشان بیان کردند هرروز ابعاد جدیدی از این نوع ویروس انتشار داده می شود وماباید به عنوان افراد دانشگاهی وصاحب نظر به این موضوع به طور خاص نگاه کنیم.

باید افراد متفاوتی در حوزه های مختلف علوم استراتژیک ،علوم سیاسی ،شخصیت های سیاسی ،امنیتی ،اقتصادی با تبادل نظر این پدیده را تحلیل کنند.

درادامه اقای سعید نامدار مقدم(محقق وپژوهشگر حوزه سلامت ) در پیش زمینه کرونا وپس زمینه این بیماری اسناد قابل توجهی ارائه دادند .که توجه شمارا به بعضی از این موارد جلب می نمایم .

ایشان در صحبت های خود به این موضوع  اشاره کردندکه فضای جنگی دنیا به سمت جنگ هیبریدی (جنگ ترکیبی) رفته ودرپس پدیده کرونا ابعاد نهفته ی زیادی وجود دارد.

اقای نامدار مقدم به سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای درتاریخ ۲۲/۱۲/۱۳۹۸ اشاره کردند وگفتند که این بخش از صحبت های رهبری درمورد دستور سازمان دهی قرارگاه زیستی به سردار باقری وایجاد یک رزمایش بیولوژیک مغفول مانده است.

این پژوهشگر درادامه صحبت های خود به موضوع فرضیه پروژه بودن پدیده کرونا وبودن یک سناریوی از قبل طراحی  با اسناد قابل ارائه اشاره کرد.ودرنهایت به این نتیجه اشاره کردکه این فرضیه یک نظریه می باشد.ازجمله ی این اسناد :سناریوی تکنولوژی های آینده وپیشرفت بین الملل در سال ۲۰۱۰ درموردپیش بینی  قرنطینه گام به گام وایجاد یک اپیدمی که کنترل ازبالابه پایین دولتی که خلاقیت شهروندان را کم می کند اشاره دارد.

دومین سند ارائه شده سخنرانی بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت کسی که نفر اول تاثیر گذار درکرونا است  درسال  ۲۰۱۵ می باشدکه هشدار می دهد جهان درمقابله با یک بیماری همه گیر درآینده ناتوان خواهد بود واشاره میکند که بزرگترین خطر برای بروز یک فاجعه جهانی نه از موشک بلکه از میکروب است.

سومین سند ،برگزاری اجلاس امنیتی مونیخ درسال ۲۰۱۷ که سخنران این اجلاس باز هم بیل گیتس است.ودر آن درمورد مرگ های ناشی از بیوتروریسم صحبت میکند.درادامه جلسه اسناد دیگری مبنی بر اینکه کرونا یک جنگ  بیوتروریسم  می باشد ارایه شد.

ایشان از   بسیج دانشجویی درخواست کرد که سخنرانی های رهبری درمورد کرونا را به صورت بنر چه در فضای مجازی وچه درفضای حقیقی انتشار بدهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار