خبرهای داغ:

نوای امام حسین (ع) نوای اخلاص درعمل بود

طلبه حوزوی در سرخه گفت: نوای امام حسین (ع) نوای اخلاص درعمل بود و پیام مهم امام حسین (ع) نیز کار برای خدا و قیام برای حق بود لذا عمل خالص وقیام خالصانه ایشان باعث ماندگاری شد.
کد خبر: ۹۳۶۸۴۵۵
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با دهه دوم محرم مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) به همت بسیجیان پایگاه حضرت آسیه (س) با سخنرانی زهرا مهدوی نژاد طلبه حوزوی و سرمربی حلقات صالحین شهرستان سرخه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

زهرا مهدوی نژاد در جمع عزاداران با اشاره به اهداف امام از قیام اظهار کرد: یکی از اهداف امام افشای چهره واقعی بنی‌امیه بود. امام حسین (ع) در اینجا تصریح کرده که با وجود حکومتی که یزید در رأس آن است، دیگر امیدی به بقای دین خدا نمی‌رود. از کلام امام (ع) برداشت می‌شود که باید در برابر این خاندان فاسد قیام کرد، آن هم با افشای چهره واقعی آنها.

او افزود: دومین هدف امام احیای سنت پیامبر (ص) بود. امام حسین (ع) در نامه‌ای به جمعی از بزرگان بصره، هدف از قیام بر ضد حکومت یزید را احیای سنت پیامبر (ص) بیان می‌فرماید: من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبرش فرا می‌خوانم؛ چرا که (این گروه) سنت پیامبر (ص) را از بین برده‌اند.

طلبه حوزوی در ادامه اضافه کرد: از دیگر اهداف مهم امام از قیام بر پایی امر به معروف و نهی از منکر است. شاید بتوان صریح‌ترین و رساترین تعبیر امام (ع) در تبیین انگیزه اصلی قیامش را جمله‌ای دانست که در وصیت‌نامه آن حضرت به برادرش محمد حنفیه آمده است: من فقط برای اصلاح در امت جدم به پا خاستم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

مهدوی نژاد تصریح کرد: نوای امام حسین (ع) نوای اخلاص درعمل بود و پیام مهم امام حسین (ع) نیز کار برای خدا و قیام برای حق بود لذا عمل خالص وقیام خالصانه ایشان باعث ماندگاری شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار