خبرهای داغ:
گفت و گو خبرگزاری بسیج ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (علیه السلام) اصفهان با کارشناس سیاسی ناحیه آقای حسن مومنی راد به مناسبت هفته بسیج
کد خبر: ۹۲۹۷۲۹۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹

بسمه تعالی هفته بسیج وپنجم آذر 1399 سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گرامی باد بسیج یکی از نیروهای پنجگانه سپاه پاسداران است که موجودیت و تشکیل آن در راستای اهداف سپاه پاسداران در حفاظت از انقلاب اسلامی واز دستاوردهای آن در قانون اساسی بیان شده است و به جرآت میتوان به این نکته توجه داشت که یکی از دستاوردهای عظیم ویکی از هدایای عظیم وبی بدلیل رهبرکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به نظام مقدس جمهوری اسلامی وبه جهان اسلام ، موضوع بسیج مردمی و موفقیت این نهاد مردمی در حول دو محور ( ومکمل همدیگر ) در حفاظت از انقلاب اسلامی واز دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و همچنین درخنثی سازی وشکست توطئه وفتننه وتهاجم همه جانبه دشمنان (خارجی و داخلی ) در طول تمام سالهای گذشته انقلاب اسلامی در کشور ودر منطقه وحتی در سطح جهان بوده است. برهمین اساس برآن شدیم درهفته بسیج سا 1399 بصورت کلی وموضوعی به بسیج ونقش سپاه پاسداران برای این نهاد انقلابی ومردمی بپردازیم شرح وظائف سپاه پاسداران درقانون اساسی اصل 150 قانون اساسی :سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که درنخستین‌ روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، سپاه پاسداران برای ادامه نقش خوددرنگهبانیازانقلاب ودستاوردهای آن پابرجامی‌ماند،حدودوظایف ‌و قلمرو مسئولیت این سپاه دررابطه با وظایف وقلمرومسئولیت ‌نیروهای مسلح دیگرباتأکیدبرهمکاری وهماهنگی برادرانه میان ‌آنهابه وسیله قانون تعیین می‌شود. اصل 151 قانون اساسی -به حکم آیه کریمه(واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم وآخرین من دونهم لاتعلمونهم الله یعلمهم) دولت موظف است برای‌ همه افراد کشور،برنامه وامکانات آموزش نظامی را برطبق موازین ‌اسلامی فراهم نماید،به طوری که همه افرادهمواره توانایی دفاع‌مسلحانه ازکشورونظام جمهوری اسلامی ایران راداشته باشند،ولی داشتن اسلحه باید با اجازه مقامات رسمی باشد. (60 سوره انفال) -اساسنامه وشرح وظائف سپاه پاسداران وبسیج مستضعفین -اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 15/ 06/ 1361 فصل اول – هدف ماده ۱ - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است تحت فرماندهی عالی مقام رهبری که هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای‌آن و کوشش مستمر در راه تحقق آرمانهای الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی جمهوری‌اسلامی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و آموزش نظامی و سازماندهی نیروهای مردمی می‌باشد. فصل دوم – مأموریت ماده ۲ - مبارزه قانونی با عوامل و جریانهایی که در صدد خرابکاری، براندازی نظام جمهوری اسلامی، و یا اقدام علیه انقلاب اسلامی ایران‌می‌باشند. ماده ۳ - مبارزه قانونی با عواملی که با توسل به قوه قهریه در صدد نفی حاکمیت قوانین جمهوری اسلامی باشند. ماده ۵ - همکاری با نیروهای انتظامی در مواقع لزوم، در جهت برقراری نظم و امنیت و حاکمیت قانون در کشور. تبصره - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه مأموریتهای مذکور در مواد فوق به عنوان ضابط قوه قضائیه عمل می‌کند. ماده ۹ - برنامه‌ریزی، سازماندهی، اداره و فرماندهی و اجرای آموزشهای عقیدتی، سیاسی و نظامی اعضاء بسیج مستضعفین بر طبق موازین اسلامی ماده ۴۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از نظر سیاسی و عقیدتی تابع ولایت فقیه بوده و از کلیه احزاب و گروههای سیاسی مستقل می‌باشد‌و خود نیز هرگز نباید در جامعه شخصیت حزبی پیدا کرده به صورت یک حزب یا سازمان سیاسی عمل نماید. ماده ۴۸ - اعضاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حق عضویت در هیچ حزب و گروه یا سازمان سیاسی را ندارند. و ادامه عضویت آن‌ها موجب اخراج‌از سپاه خواهد شد. باتوجه به موارد ذکر شده در قانون اساسی واساسنامه موجود نقش سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین در این ماموریت تعیین شده است. یکی از شبهات و درک نادرست از رفتار وعملکرد سپاه وبسیج مفهوم سیاسی بودن است و کمیت وکیفیت سیاسی بودن سپاه وبسیج و پاسداران وبسیجیان درراستای انجام شرح وظائف سازمانی، بدور از سیاست زدگی است در سخنان مقام معظم رهبری ترسیم وتبیین شده است. امام خامنه ای :در دیدار اقشار نمونه بسیج سراسر کشور در6/ 9/ 1390 بسیج سیاسی است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسی کار نیست، جناحی نیست؛ بسیج مجاهد است، اما بی انضباط نیست، افراطی نیست؛ بسیج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافی نیست؛ بسیج بابصیرت است، اما ازخودراضی نیست؛ بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثری- اما اهل تسامح در اصول نیست؛ بسیج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است؛ بسیج طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست؛ بسیج متخلق به اخلاق اسلامی است، اما ریاکار نیست؛ بسیج در کار آبادکردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست. این شد یک فرهنگ. نکته اساسی این است که ماموریت و محور اصلی وظیفه سپاه وبسیج در شناسائی و حضور در جبهه دفاعی در برابر دشمنان میباشد ، شناخت و اشراف وتسلط بر انواع جنگ وتهاجم و ا هداف دشمنان از آن تهاجم میباشد که نقش سپاه وبسیج در خنثی سازی و شکست دادن آن موضوعی است که بصورت مستقل و همچنین درابعاد نظامی. اعتقادی. اقتصادی. اخلاقی. فرهنگی واجتماعی. فرهنگی وسیاسی ومدنی به آن پرداخته شد0 اهداف دشمنان انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون: 1-هرتهاجمی وهرجنگی اهداف خاصی رادنبال میکند و نهائی اهداف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکست و نابودی جمهوری اسلامی است 2-برای هرتهاجم(سخت ونرم ونیمه سخت وهوشمند) ابزار وامکانات و روشهای خودش را نیاز دارد که توسط دشمنان تدارک دیده میشود 3-دردفاع کردن ضمن تبیین وپیگیری اهداف قانونی وسازمانی ، همان ابزاروامکانات و همان روشها و حتی فراتر وگسترده تر و برتر ازآن برای مدافعین ومقابله کنندگان با توطئه وفتنه وتهاجم از ضروریات لاینفک وانکارناپذیر است 4-درجنگ نرم وجنگ سیاسی ، لزوم شناخت وبصیرت،اشرافیت وبرتری،قدرت تجزیه وتحلیل، افشاگری،مقابله و اقدامات پیشگیرانه وتدافعی درامور سیاسی وفرهنگی امری لاینفک از شرح وظائف سپاه وبسیج در امور دفاعی است 5-ابعاد واهداف تهاجم وجنگ دشمنان داخلی وخارجی ولزوم سیاسی بودن برای امکان دفاع دربرابر دشمنان وعوامل اصلی(امریکا واسرائیل) وفرعی آن(اکثردولتهای کشورهای منطقه ، اکثر قریب باتفاق دولتمردان اروپائی، سازمانهای بین المللی ودادگاه لاهه وکمیسیون حقوق بشر، گروههای وجریانات باصطلاح اسلامی القائده، طالبان، بوکوحرام، داعش، جیش العدل وبخصوص افراد وجریانات اصلاح طلب امریکائی ونفوذی در داخل کشور)ازموارد دفاعی است که در صورت عدم توجه به این امور سیاسی ، می تواند برای دشمنان موفقیت ایجاد کند. لذا دربررسی توطئه های ذکر شده علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و علیه محور مقاومت اسلامی در منطقه با مبانی ارزشی واعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) به چند نتیجه خواهیم رسید 1-امروز اکثر توطئه ها وروشهای تهاجمی از نوع تهاجم سیاسی و فرهنگی ومدنی واخلاقی واقتصادی و ودر عین حال نرم وپنهان است 2-درتوطئه ها وتهاجم وحادثه های امروز درکمترین موارد ، اقدامات نظامی وشبه نظامی مشاهده میگردد وهر چند توجه به تقویت بنیه نظامی از اولویتهای دفاعی کشور است ولیکن آمادگی واشرافیت وبصیرت به این نوع توطئه وتهاجم وگستردگی ان از امور لاینفک دفاعی ودرحین حال فرهنگی واجتماعی وسیاسی است 3-سپاه پاسداران(برحسب وظیفه قانونی واساسنامه داخلی)محورشناسائی تمام حملات و توطئه ها وتهاجمات بوده ودرصدد آماده سازی وتدارک امکانات موردنیازدرهمه زمینه ها وتوجه دادن به بسیج وفراخوانی وسازماندهی وآموزش تخصصی بسیج در این راستا و جبهه سازی وجبهه گیری مناسب و با مقابله و خنثی سازی آن ضمن شکست دشمن ، از موفقیت های قانونی این نهاد مردمی بوده است ، که پیروزی جبهه حق را به همراه اشته است. 4-یکی ازعوامل اصلی این پیروزیها وموفقیت ها رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا ، رهبر شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی باتدابیر الهی ، عمیق، فراگیر وحساس وحیاتی واطاعت محض سپاه پاسداران وسازمان بسیج مستضعفین از ایشان بوده است 5-مهمترین عنصر این مسیر وجود سایر مردم مومن و ولایتمدار وانقلابی با محوریت نیروی مقاومت بسیج مستضعفان با سه ویژگی ایمان، وحدت کلمه و تبعیت از ولایت (مطلق) فقیه بوده ومیباشد 6-دلیل اصلی پیروزیهاو موفقیت های بدست آمده بصیرت واشرافیت سیاسی به تمام معنای اسلامی و دور بودن ازسیاست زدگی در همه این فرآیندها بوده است لذا با این وظائف و با آن همه دشمنی و نقش موثر بسیج ومردم در خنثی کردن توطئه های رنگارنگ دشمنان ، ورود اتهامات و بهره برداری نادرست از سیاسی (غیرتشکیلاتی) بودن و نسبت ناروای سیاسی رفتار کردن مسئولین سپاه وبسیج توسط افراد مغرض درمقابله با توطئه ها امر ناپسندیده و خود بخود نوعی توطئه و سنگ اندازی در مقابل سپاه وبسیج برای ایجاد خلل در ماموریتهای محوله میباشد و دشمنان انقلاب اسلامی و جریان نفوذ برای دفاع ازگروههای خودشان ، سپاه وبسیج رادرگروههای سیاسی و مخالف قرارمی دهند وتوجهی به موادقانون اساسی واساسنامه سپاه در شرح وظائف این نهادو پایبندی سپاه وبسیج براصول انقلاب اسلامی وشرایط انقلابیگری ندارند و همسوئی عناصر مخالف با فعالیتهای نادرست وهمسوی آنها بادشمنان منجر به همین مواضع شده است وبا حضور میدانی وفیزیکی در جنگ نیمه سخت و اعتراضات واغتشاشات خیابانی و فتنه های مختلف علیه جمهوری اسلامی ، باتوجیه نادرست عملکرد غربگرایانه خود ، سپاه وبسیج را درانجام وظیفه سازمانی در مقابله با فتنه ها را نوعی اقدام سپاه وبسیج در مقابل مردم معرفی می کنند. متاسفانه این عناصر فرصت طلب ازحمایت عمومی ورسانه های بیگانه درهمین رابطه به نفع خود استفاده می نمایند و سخنان ورهنمودهای حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)رانادیده میگیرند: رهبر انقلاب در همین زمینه به یک خَلط مبحث جاری در مباحث سیاسی اشاره کردندوافزودند:ضرورتی نداردسپاه در عرصه سیاسی فعالیت کند اما پاسداری از انقلاب نیازمند شناخت دقیق واقعیت هاست بنابراین نمیشود مجموعه ای که بازوی نگهبان انقلاب اسلامی است درباره جریانهای گوناگون انحرافی، غیر انحرافی وابسته و یا دیگر جریانهای سیاسی، چشمی بسته و نابینا داشته باشد ، تاریخ 15/ 7/ 94 در جمع فرماندهان وپرسنل سپاه پاسداران با مذاکره‌ی با همان معنای امروزی مخالفتی نداریم؛ ما الان با همه‌ی دنیا داریم مذاکره میکنیم. .... ما با مذاکره مسئله‌ای نداریم. معنای اینکه میگوییم با آمریکا مذاکره نمیکنیم این نیست که با اصل مذاکره مخالفیم؛ نه، با مذاکره‌ی با آمریکا مخالفیم. این یک علّتی دارد، این را انسان هوشمند باید بفهمد که چرا؛ والّا با دیگران هم که مذاکره میکنیم، آن‌چنان دوستان یقه‌چاک ما که نیستند،بعضی از آنها دشمنند، بعضی بی‌تفاوتند،با آنها مذاکره میکنیم مشکلی هم نداریم،امّا مذاکره‌ی آمریکاباجمهوری اسلامی ایران،یعنی نفوذ؛ تعریفی که آنها برای مذاکره کردند این است و آنها میخواهند راه را برای تحمیل باز کنند. امروز غول عظیم تبلیغاتی دنیا در مشت آمریکا است؛ امروز جریان صهیونیستیِ بشدّت دشمن بشریّت و دشمن فضیلت، با آمریکا، هر دو در یک لباسند، دستشان از یک آستین می‌آید بیرون و با هم هستند. مذاکره‌ی با اینها یعنی راه را باز کردن برای اینکه بتوانند، هم در زمینه‌ی اقتصادی، هم در زمینه‌ی فرهنگی، هم در زمینه‌های سیاسی و امنیّتیِ کشور نفوذ کنند. هم نیروهای مسلّح ما بیدارند و سازمانهای نظامی ما -هم ارتش، هم سپاه، هم بسیج، هم نیروی انتظامی- بحمدالله پای کارند؛ بنده از این جهت هیچ نگرانی‌ای ندارم. ........... وبدانید. همان‌طور که در مباهله همه‌ی ایمان در مقابل کفر قرار گرفت، امروز، همه‌ی ایمان در نظام جمهوری اسلامی در مقابل کفر قرار گرفته است؛ و همان‌طور که معنویّت و صفا و اقتدار معنوی پیغمبر اکرم(ص) و خانواده‌اش توانست دشمن را از میدان خارج کند، به فضل الهی و به حول‌وقوّه‌ی الهی ملّت ایران با اقتدار خود و با معنویّت خود دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى در تاریخ 25/ 06/ 1394 ما در مجموعهی تنظیمات کشوری جایی را نداریم جز سپاه ، که برای پاسداری از عزیزترین حادثهی تاریخی این کشور و حادثهی جاری این کشور -که حالا شرح خواهم داد- یک وظیفهی سازمانی برای خودش تعریف کرده باشد. بنابراین معنای سپاه بودن، سازمانیافتگی است، معنایش نظم است، معنایش مأموریّتهای تعریفشده و مشخّص است. سپاه ، مظهر اقتدار میدانی است؛ خصوصیّت سپاه بودن این است. اقتدار در عرصهی سیاسی، در عرصهی تبلیغات یک حرف است، اقتدار بر روی زمین در میدان، یک حرف دیگر است. اقتدار میدانی موجب میشود که اقتدار سیاسی هم بهوجود بیاید. وقتی شما بر روی زمین دارای اقتدار هستید، میتوانید تصرّف کنید، میتوانید کار کنید، میتوانید دفع کنید، میتوانید جذب کنید. وقتی یک ملّتی این خصوصیّت رادارد،یامجموعهای از یک ملّت وقتی دارای یک چنین خصوصیّتی است،این، اقتدار سیاسی را هم بهوجود میآورد، اقتدار هویّتی را هم بهوجود میآورد، عزّت هم میبخشد؛ و از این قبیل. سپاه، مظهر اقتدار میدانی است. البتّه اقتدار میدانی در عرصهی اقتصاد هم معنا دارد؛ در آنجا هم اگر یک مجموعهی اقتصادی قویّ فعّالِ نافذی وجود داشته باشد، آن هم اقتدار میدانی است، که در جای خود بحث دیگری است. بنابراین پاسداریِ «سپاه» از انقلاب اسلامی بهعنوان سپاه، بهعنوان سازمان، بهعنوان مجموعه، معنایی دارد که اگر این انتظام نبود، این سازمانیافتگی نبود، ازهمگسیختگی بود، یک عدّهای بودند که همه مردمان مؤمن، همه هم طرفدار انقلاب اسلامی و میخواستند هم از انقلاب پاسداری کنند امّا این نظم سازمانی وجود نداشت، چیز دیگری از آب درمیآمد. این نظم سازمانی، این وجود سازمان، یکی از برکات بزرگ است؛ این مخصوص سپاه است. وقتی شما میگویید من پاسدار انقلابم، یکی از معانی پاسداری و یکی از ابعاد مفهومی پاسداری، این است که انقلاب مورد تهدید است؛ بله، اگر تهدید نباشد، پاسداری لازم نیست. آنجایی انسان پاسداری میکند که تهدید وجود دارد؛ پس شما هم وجود انقلاب را دارید با اسم خودتان تأیید میکنید، هم تهدیدهایی را که متوجّه انقلاب است دارید تبیین میکنید و از وجودشان خبر میدهید. خب اگر پاسدار انقلابیم باید این تهدیدها را بشناسیم. یکی از کارهای اساسی سپاه، رصد مسائل بینالمللی فقط برای شناخت تهدیدها است. رصد کردن مسائل بینالمللی و حوادث بینالمللی و خبرهای بینالمللی موجب میشود که ما بدانیم تهدیدها چیست؛ و همچنین رصد حوادث داخلی کشور؛ بنابراین سپاه یک موجود سربهزیر کنارنشستهی سرگرم کارهای اداری خود نیست؛ یک موجود آگاه، ناظر، بینا، متوجّه اطراف -هم متوجّه اطراف در کشور، هم متوجّه اطراف در سطح بینالمللی و در سطح منطقه،دارد نگاه میکند، مثل یک موجود زندهی بیدار، برای اینکه ببیند از کجا تهدید وجود دارد. نسبت به چه کسی [یا] نسبت به چه تهدید وجود دارد؟ اینجا شخص مطرح نیست؛ [بلکه] تهدید وجود دارد نسبت به انقلاب؛رصد دائمی باید بکنید. بخشهای اطّلاعاتی سپاه و هرآنچه پهلو میزند به مسائل اطّلاعاتی سپاه، ناظر به این معنا است. البتّه درجات مختلف، سلسلهمراتب، کادرها باید در جریان این مسائل قرار بگیرند، باید در جریان تهدیدها قرار بگیرند تا همه بدانند که چهکار دارند میکنند و چهکار میخواهند بکنند. اگر سلسلهمراتب سپاه ندانند که چه تهدیدهایی متوجّه آن چیزی است که آنها پاسدارش هستند، معلوم نیست بتوانند درست به وظیفه عمل کنند. وقتی انسان فهمید تهدید چیست و از کجا است، انگیزه پیدا میکند. بنابراین یکی از ابعاد کلمهی پاسداری، کمربستهی انقلاب بودن و هشیاری و بیداری دائمی است؛ همانی که در نامهی امیرالمؤمنین هست؛ وَ اِنَّ اَخَا الحَربِ لَاَرِق؛ برادرِ جنگ، بیدار است. لازم نیست این جنگ، جنگ موجود و حاضری باشد؛ نه، آن کسی که خود را برای جنگ آماده کرده، باید بیدار باشد. جنگ با چه کسی؟ ما شروعکنندهی جنگ که هیچوقت نبودیم و نخواهیم بود؛ با آدمها یا ملّتها یا دولتهای بیطرف و بیاذیّت که ما جنگی نداریم؛ جنگ ما با مزاحمین و با معارضین و با تهدیدکنندهها است. «لَاَرِق»؛ اَرِق یعنی بیدار؛ دائم بیدار است. پس یک بُعد از معنای کلمهی پاسداری، بیداری و کمربستگی دائمی است. طبعاً وقتی تهدیدها را شناختید، آمادگیهای متناسبش را پیدا میکنید. یک روزی بود که تهدید الکترونیک نبود، آن روز لازم نبود کسی برود دنبال مسائل الکترونیک؛ امروز هست، لازم است که بروند دنبالش؛ آقای فرمانده و سردار عزیزمان شرح دادند. اینجا در این حسینیّه، بچّههای سپاه آمدند پیشرفتهای برجسته و چشمگیر و بسیار خوب خودشان را در معرض دید کسانی که اهل تشخیصند قرار دادند، معلوم شد سپاه دراین زمینه هم کارزیادی کرده؛درهمهی زمینهها همینجور. وقتی تهدید را شناختید، وسیلهی خنثی کردن تهدید را هم خواهید شناخت و دنبالش خواهید رفت؛ اگر دارید، حفظش میکنید و اگر ندارید، آن را تهیّه میکنید. این پاسداری در واقع متضمّن دو معنا است؛ یک معنای پاسداری یعنی حراست کردن و حفاظت کردن، یک معنای پاسداری یعنی گرامی داشتن، پاسداشت کسی یا چیزی را داشتن، یعنی آن را انسان گرامی بدارد، آن را محترم بدارد؛ این هم هست. معنای پاسداری از انقلاب فقط حفاظت از انقلاب نیست -که این شرحی که دادیم مربوط به حفاظت بود- بلکه به معنای گرامی داشتن انقلاب، اهمّیّت دادن به انقلاب، بزرگ داشتن انقلاب هم هست. انسان پاس کسی را بدارد یعنی او را گرامی بدارد، قدر او را بشناسد، اهمّیّت او را بداند؛ این احتیاج دارد که انسان انقلاب را درست بشناسد، باید معرفت به انقلاب پیدا کنید. در سطح سپاه، در تمام سلسلهمراتب سپاه، باید معرفت به انقلاب یک معرفت آگاهانه، روشن، جامع بوده باشد؛ انقلاب را درست باید ، اگر در زمینهی کارهای فرهنگی در این مورد، کاستیای وجود دارد، حتماً باید برطرف بشود؛ نگاه کنید ببینید. بایستی برادران و خواهران سپاه از صدر تا ذیل مجهّز باشند به منطق مستحکم انقلاب؛ چون ضدّ انقلاب امروز از طرق مختلفی وارد میشود. یکی از راههای ورود و نفوذ -که حالا در مورد نفوذ هم یک کلمهای عرض خواهم کرد؛ ما همینطور مدام دربارهی نفوذ دشمن تکرار میکنیم، تأکید میکنیم- ایجاد خلل در باورها است؛ باور انقلابی، باور دینی. در معرفتهای انقلابی و دینی اختلال ایجاد میکنند؛ رخنه کردن در اینها است. و از همهی طرق هم استفاده میکنند و آدمهای گوناگونی هم دارند؛ استاد دانشگاه هم دارند، فعّال دانشجویی هم دارند، نخبهی فکری و علمی هم دارند؛ همهجور آدمی برای ایجاد این رخنهها هستند. بحمدالله ابعاد مختلف این انقلاب در جوامع اسلامی، باز شده است؛ با اینکه اینهمه پول خرج کردند، اینقدر دلار نفتی خرج کردند برای اینکه بتوانند جلوی این حرکت را بگیرند، خوشبختانه بدون اینکه حالا ما هم یک کار درستوحسابی کرده باشیم -ما در تبلیغ و تبیین، کوتاهی زیاد داریم- این تفکّر قوی و مستحکم پیش رفته. امروز در اقطار دنیای اسلام بحمدالله این هست و شواهد فراوانی دارد: ملّتها، ملّتهای مسلمان، به معنای واقعی کلمه جمهوری اسلامی را دوست دارند، سپاه را باید گرامی داشت، سپاه یک نعمت بزرگ الهی است در کشور. و این را هم به شما عرض بکنم: اوّلین کسی که باید آن را گرامی بدارد، خود شما هستید. بافت معنوی و فکری و عقیدتی و عملی سپاه را هرچه میتوانید، بافت مستحکمی قرار بدهید؛ از بهانههایی که ممکن است کسانی بگیرند، بشدّت پرهیز کنید؛ در زمینههای گوناگون اقتصادی و مالی و سیاسی و امثال اینها، نفوذ سیاسی هم این است که در مراکز تصمیمگیری، و اگر نشد تصمیمسازی، نفوذ بکنند. وقتی دستگاههای سیاسی و دستگاههای مدیریّتی یک کشور تحتتأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آنوقت همهی تصمیمگیریها در این کشور بر طبقِ خواست و میل و ارادهی مستکبرین انجام خواهد گرفت؛ اگرچنانچه ما بیدار باشیم، امید آنها ناامید خواهد شد. آنها منتظر نشستهاند که یک روزی ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران خوابش ببرد؛ منتظر این هستند. وعده میدهند که ده سال بعد، ایران آن ایران نیست و دیگران هم که دیگر کاری نمیکنند! تصوّرشان این است. نباید گذاشت این فکر و این امید شیطانی در دل دشمن پا بگیرد؛ باید آنچنان پایههای انقلاب و فکر انقلابی در اینجا مستحکم باشد که مُردن و زنده بودن این و آن و زید و عمرو، تأثیری در حرکت انقلابی این کشور نگذارد؛ این هم البتّه خیلی مهم است؛ امّا در قبال اقتصاد فرهنگی، اقتصاد سیاسی، نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی اهمیتش، کمتر است و از همه مهم‌تر، نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی است. دشمن سعی میکند در زمینه‌ی فرهنگی، باورهای جامعه را دگرگون کند؛ و آن باورهایی را که توانسته این جامعه را سرِپا نگه دارد جابه‌جا کند، خدشه در آنها وارد کند، اختلال و رخنه در آنها به‌وجود بیاورد. خرجها میکنند؛ میلیاردها خرج میکنند برای این مقصود؛ این رخنه و نفوذ فرهنگی است. .امام خامنه ای(مدظله العالی)25/ 6/ 94 بهرحال سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین وسایر نیروهای مردمی ودر عین حال انقلابی در طول 41 سال گذشته ضمن خنثی کردن وبه شکست کشیدن همه توطئه ها وفتنه ها وتهاجمات گسترده نظامی، سیاسی ، فرهنگی، اجتماعی، مدنی و بخصوص اقتصادی ، محور اصلی دفاع از انقلاب اسلامی و از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده وخواهد بود ودر هر مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی که نیاز به حضور همه جانبه برای سایر ماموریتهای خاص مثل سیل وزلزله و جمع آوری کمک های مردمی و بخصوص بیماری و ویروس کووید 19 – کرونا و کمک به جبهه مقاومت در اشکال مختلف بوده است ، در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا با همه توان وبا جانفشانی واز خود گذشتگی در میدان نبرد حاضر شده است و در جبهه دفاعی موفق وسربلندتر از گذشته سربازی خود را برای اسلام وانقلاب وبرای رهبری وبخصوص درپای رکاب حضرت حجت ابن الحسن(عج) ثابت کرده است بسیج وسپاه پاسداران همیشه مورد تهاجم بیگانگان وبیگانه پرستان بوده است و از این مظلومیت رنجور نمیشود وبه یاد کربلا به مولای مظلومان اقتداء خواهد کرد. به امید پیروزی جهان اسلام و ظهور منجی عالم بشریت . والسلام علیکم و رحمۀ الله وبرکاته تهیه کننده حسن مومنی راد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار