خبرهای داغ:
حداد عادل در آئین اختتامیه جشنواره «حبیب حرم»:

شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستند/ ناراحتی ترامپ از وجود مدافعان حرم است

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به بصیرت شهدای مدافع حرم آنها را مظهر بصیرت دانست و گفت: مشکل ترامپ و صهیونیست سلاح هسته‌ای نیست بلکه ناراحتی ترامپ و نوکران منطقه از وجود مدافعان حرم و امثال شهید «همدانی» و «حججی» است.
کد خبر: ۸۹۳۵۶۷۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستند/ ناراحتی ترامپ از وجود مدافعان حرم است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، غلامعلی حداد عادل در آئین اختتامیه دومین جشنواره سراسری ادبی «حبیب حرم» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تفسیر  ایه مبارکه «انّ الّذین قالوا ربّنا الله ثمّ استقاموا تتنزّل علیهم الملائكة» اظهار داشت: سردار شهید «حاج حسین همدانی» یکی از مصادیق بارز این آیه شریفه است.

وی با بیان اینکه استان همدان با سابقه درخشان تاریخی در عرصه فرهنگ و تمدن اسلامی  وظیفه خود را در انقلاب اسلامی به شایستگی ایفا کرده  است، گفت: همدان یک اقلیم عارف پرور است که نه تنها علما و مجتهدین بسیاری از این دیار برخاسته بلکه از دیرباز عارفی بزرگ را در خود پرورانده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه روح دلدادگی به خداوند در میان شهیدان استان قابل شهود است، بیان کرد:  شهید «همدانی» و شهید «قهاری سعید» نمونه‌ای از آن روح‌های بلند ملکوتی هستند .

وی با بیان اینکه در زندگی شهید «حاج حسین همدانی» عظمت انقلاب حس می‌شود، تاکید کرد: شهر همدان شهر شهدا و علمای بزرگ  است و از  انفاس قدسی شهید مدنی(ره)، مرحوم آخوند ملاعلی معصومی همدانی، آیت‌الله موسوی همدانی و بسیاری  دیگر از علما بهره‌مند شده است.

حداد عادل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «سیدرضا دیباج»، این شهید معز را نمونه ای از یک جوان انقلابی مبارز معرفی کرد و افزود: از سال های 45 تا 47 شمسی که بنده در دانشگاه شیراز در س می خواندم در انجمن اسلامی با ایشان بودم و او را جوانی بسیار متدین، پاک، آراسته و انقلابی یافتم که زیر شکنجه های ساواک به مقام شهادت نائل آمد و هیچ گاه یاد و خاطره او را فراموش نکرده‌ام.

* غلبه بر جنگ نرم دشمن جزء با بصیرت امکان پذیر نیست

وی با اشاره به تدوین کتاب مجموعه 65 خاطره ازدوستان شهید همدانی به بیان مقاطی از زندگانی پر افتخار ایشان پرداخت و اضافه کرد: شهید «همدانی» فرزند یک کارگر ساده شرکت نفت بوده که در سه سالگی یتیم شده و به عنوان سرباز عادی در نظام خدمت کرده و مدتی قبل از انقلاب به رانندگی مشغول بوده و خود عنوان می کند که آن انقلاب و برهه‌ها بود که من را به یک فرمانده نظامی تبدیل کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: ببینید این انقلاب اسلامی چه معجزه ای دارد که  از افرادی که در دانشکده افسری به شیوه معمول نرفته اند و در دانشکده فرماندهی ستاد دوره‌های عالی را نگذراندند و چیزی از نظریه‌ها و تئوری‌های جنگ نمی‌دانند جوهر وجودی آنها را به بهترین وجه آشکار می‌کند و به چه جایگاهی می‌رساند که نظام سلطه، آمریکا، اسرائیل، غرب و مزدوران منطقه‌ای آنها با انواع سلاح‌ها و هزینه‌ها گروه‌های تکفیری را تجهیز و در کشورهای کوچکی چون سوریه به میدان می آوردند تا با طراحی آن به اهداف شوم خود دست یابند اما توسط همین افراد همچون شهید «همدانی» ناکام می مانند.

وی تصریح کرد : شهید «همدانی» به عنوان مدافع حرم عازم سوریه می شود و با فرماندهی خود تجربه انقلاب را به ملت سوریه منتقل می‌کند و با سازماندهی بسیج 100 هزار نفری در مقابل دژخیمانی که متاسفانه به نام اسلام آدم‌کشی می‌کنند، ایستادگی و از مقاومت در مقابل صهیونیست و حامیان صهیونیست دفاع و آنها را ناکام می‌کند که این معجزه انقلاب اسلامی است و نباید این را دست کم بگیریم.

حداد عادل در تبیین ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» ایشان را مظهر ایمان، اخلاق، همت، شجاعت، اخلاق و جوانمردی دانست و یادآور شد: از همه خصوصیات ایشان باید بر صفت بصیرتشان تاکید کنیم.

وی با اشاره به بصیرت شهدای مدافع حرم آنها را مظهر بصیرت دانست و عنوان کرد: این بصیرت امری است که همه به آن محتاج هستیم و باید چراغ راه ما باشد چرا که در جنگ نرمی که دشمن برای ما طراحی کرده، مبارزه با تهاجم فرهنگی، فتنه و غلبه بر جنگ نرم دشمن جزء با بصیرت امکان پذیر نیست.

*مدافع حرم مدافع توحید و مرزهای عزت و استقلال مسلمانان است

مشاور عالی مقام معظم رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حججی» با بیان اینکه پدیده این شهید در کشور یک پدیده‌ای بی نظیر بود، عنوان کرد: شاید برای برخی افراد تعجب‌آور باشد که یک جوان ساده همچون شهید «حججی» از تمام تعلقات خود بگذرد و در سرزمینی دور و غریب در برابر افرادی بایستد  که بی رحم ترین مردم این روزگار هستند که در میدان عمومی شهر خنجر کشیده و سینه مظلومی را دریده  و قلب آن را می خوردند.

وی با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم هیچ گونه ترسی از دشمن ندارند و هیچ گاه عزمشان سست نمی شود، گفت: مدافع حرم بودن تجزیه و تحلیل بسیاری می خواهد، چراکه  برای آنها اجباری برای حضور در جبهه مقاومت نیست، سوریه وطن آنها نیست اما با این حال وارد نبرد می شوند ؛ انها از کدام مرز و از کدام ارمان  دفاع می کنند؟  انها چه میفهمند که همه چیز خود را رها کرده و وارد جنگ با تکفیری ها می شوند؟!

حداد عادل با ابراز اینکه برخی کوته نظران در داخل حضور مدافعان حرم در جبهه های مقاومت را زیر سوال می برند و برای ان ضرورتی نمی بینند  تصریح کرد: بعضی کوته نظران خود را به نادانی می زنند و اظهار می کنند برای چه باید در سوریه از یک صحن و ساختمان و گنبد دفاع شود که افرادی کشته شود؟

وی در همین خصوص اضافه کرد: این‌ها فکر می‌کنند شهدای مدافع حرم به خاطر یک صحن و گنبد دفاع می‌کنند ، البته هر ساختمانی که یک حقیقت مقدسی در برگرفته اهمیت دارد و مسلما حرم حضرت زینب (س) یک ارزش معنوی والا دارد که دفاع از آن واجب است اما حقیقت برتر از امر مادی و ظاهری است چراکه آن کسی که از حرم دفاع می کند از ارزش‌های الهی و انسانی دفاع می‌کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه مدافع حرم مدافع توحید است، گفت: مدافعان حرم  مدافع عدالت، آرمان و مدافع مبارزه با ظلم بوده که ارزش‌های حسینی، عاشورایی و زینبی است و آن کسی که از حرم حضرت زینب(س) دفاع می کند از آرمان کربلا  و مرزهای شرف، عزت و استقلال مسلمانان دفاع می‌کند.

 

* شهید «همدانی» نمونه‌ای از مجاهدان صدر اسلام

وی با بیان اینکه مدافعان حرم به واسطه بصیرت خود در فردا و پس فردای داعش چیزی می بینند که کوته نظران نمی بینند، تاکید کرد: مدافعان حرم کاملاً بر هدف اصلی آمریکا و اسرائیل از راه اندازی داعش آگاه هستند و می‌دانند که اگر امروز در جبهه‌های مقاومت ایستادگی نکنند باید با داعش در استان‌های و در کوچه و خیابان‌های کشور مبارزه کنند.

حداد عادل اضافه کرد: باید به بصیرت مدافعان حرم آفرین گفت چراکه می‌دانند آن دستی که به نام داعش بیرون آمده از آستین آمریکا و صهیونیست است، می‌دانند چه نقشه ای برای لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و... و در نهایت ایران طراحی شده و در چنین شرایطی است که یک سردار بازنشسته عازم سوریه می شود و احساس تکلیف می کند.

وی با اشاره به بصیرت شهید «همدانی» با بیان اینکه ایشان نمونه‌ای از مجاهدان صدر اسلام است، تصریح کرد: یک فرماندهی که به سن بازنشستگی رسیده و دیگر مجبور نیست خدمت کند چراکه  کارها و وظیفه خود را در نبردهای سخت انجام داده اما عازم سوریه می‌شود و همچون جوان چابک و چالاک تجربه انقلابی، دینی و معنوی خود را با بصیرت همراه می کند و به تعبیر امیرالمومنین « مجاهدانی که در صدر اسلام می‌جنگیدند و در رکاب پیامبر(ص) بودن که کورکورانه نمی جنگیدند بلکه بصیرتشان بر روی قبضه شمشیر سوار بود و با شمشیرها  بصیرت خود را به همراه داشتند» که شهید «همدانی» از نمونه آنها است که می‌رود و میدان را اداره می‌کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه زمینه شهادت برای شهدای مدافع حرم را سردارانی پیش‌قدم همچون شهید «همدانی» فراهم کرده اند، گفت: وجود 13 شهید مدافع حرم در استان همدان بعد از شهادت شهید «همدانی» نشان از این موضوع دارد و اگر می بینیم شهیدی چون «محسن حججی» به منطقه می رود و به مقام شهادت می رسد این بستر و زمینه را سردارانی پیش‌قدم چون شهید «همدانی» فراهم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: وقتی جوانی می بیند یک سردار 65 ساله با آن همه مجاهدتی که داشته به سوریه می‌رود و شهید می‌شود در دلش انگیزه ایجاد می‌شود و او را سرمشق و الگو می‌گیرد.

* شهید «حججی» با ایستادگی خود برای ملت ایران عزت به ارمغان آورد

حداد عادل با بیان اینکه شهادت شهید «حججی» غوغایی در کشور به وجود آورد، به  جریان تروریستی مجلس و مرقد مطهر امام راحل در چند ماه اخیر اشاره و بیان کرد: دشمن بعد از این تحرک بی‌فرجام و آن ضربه محکمی که با موشک‌های سپاه خورد حالا  شهید «حججی» را دستگیر کرد و با قرار دادن در جلوی دوربین و پخش فیلم سر بریدن ایشان به دنبال تحقیر ملت ایران بود و در صدد بود تا ذلتی را به ایران تلقین کند اما این شهید معز در کمال آرامش چشم‌های با ایمان خود را به دوربین انداخته و به نشانه ایستادگی یک ملت ایستاده است.

وی به استقبال مردم ایران از پیکر مطهر شهید «حججی» اشاره  و بیان کرد: در شرایطی که شهید «حججی» با ایستادگی خود برای ملت ایران عزت به ارمغان می‌آورد، آن وقت ملت ایران با استقبال عجیب از این شهید والامقام به داعش و اربابان داعش نشان می‌دهند که اگر شما می‌خواستید با سر بریدن این جوان ملت ایران را تحقیر کنید هر کدام از ما یک شهید «حججی» هستیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری استقبال گسترده مردم از پیکر شهید «حججی» را نشانه‌ای از بصیرت ملت دانست و بیان داشت: در چند هفته اخیر  چهره معصوم شهید «حججی» به عنوان نماد جوانان کشور تبدیل شده  که خود نشانه بصیرت ملت ایران و از علائم بصیرت عملکرد به موقع است و ملت به موقع نشان دادند که بر سر آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های ضد انقلاب از تجمع مردم بر سر مزار این شهید اظهار تاسف می‌کنند، گفت: می‌گویند یک امامزاده جدید درست شده است در پاسخ آنها باید بگوییم مگر امامزادگان چه کردند که شهیدان نکرده‌اند مگر جز این است که امامزادگان نیز در زمان امامان معصوم(ع) در مقابل حکومت‌های ناحق ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند و مردم با ساختن مرقدی برای آنها از این بزرگان قدردانی و تقدیر می کنند تا ماندگار شوند.

حدادعادل اضافه کرد: مردم ایران با آن وجدان آگاه و تاریخی خود در گرامیداشت شهدا همان کار تاریخی خود را برای شهدا انجام دادند که بسیار اهمیت دارد.

* آمریکا و صهیونیست طاعونی به نام داعش ایجاد و در منطقه پراکنده کرده‌اند

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سخنان بی اساس ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا در صحبت‌های اخیر مدام  این را می‌گوید که جمهوری اسلامی ایران مدافع تروریسم  و عامل بی ثباتی در منطقه است  و از تروریست حمایت می کند و  انگار نه انگار که خود آمریکا به وجود آورنده  گروه‌های ترورسیتی همچون داعش است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه مشکل ترامپ با جمهوری اسلامی مشکل هسته ای نیست، گفت: ترامپ خود می‌داند  که ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و ناراحتی او و نوکرانش در منطقه از مدافعان حرم و امثالی چون شهید «همدانی» و «حججی» است.

وی تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست طاعونی به نام داعش ایجاد و در منطقه پراکنده کرده‌اند و در این شرایط می‎بینند با تمام هزینه‌ها عقیم مانده‌اند چرا که یک عده جوان مومن، انقلابی و یک اراده مستحکم به نام مقاومت در کشورهای ایران، عراق، سوریه، یمن و افغانستان در برابر توطئه آنها ایستادگی می‌کنند.

حدادعادل با اشاره به اینکه در نگاه آمریکایی‌ها هر کسی که در برابر آنها ایستادگی کند حامی تروریسم و موافق ایجاد ناامنی در منطقه است، عنوان کرد: ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خانم کلینتون را متهم می‌کرد که آمریکا داعش را درست کرده است و به مردم خود وعده می‌داد که به کارهای آمریکا در خارج از مرزها پایان می‌دهد اما حال که به قدرت رسیده است برای بستن قراردادهای میلیونی با سعودی‌ها و حمایت از رژیم صهیونیستی، ناراحت است که چرا داعش عمرش به سرآمده است.

* ضرورت پاسداشت انقلاب اسلامی و ارزش‌ها

وی اضافه کرد: در این شرایط که جمهوری اسلامی ایران داعش را ناکام کرده و امثال شهید «همدانی» توانستند مردم را به صحنه آورند از سوی آمریکا متهم به حمایت از تروریسم و ایجاد ناامنی در منطقه می‌شوند و لابد آمریکا مخالف تروریسم به شمار آمده و به خود حق می‌دهد نقشه خاورمیانه جدیدی را ترسیم کرده و بگوید هرکشور چند بخش شود و یا به هرکسی به چه چیزی باید برسد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست کارهایی را انجام دهد که حتی در ذهن دوستانش نیز نمی‌گنجید  بر ضرورت پاسداشت انقلاب اسلامی و ارزش‌ها تاکید و عنوان کرد: امروز همه باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم هرچند این شهدا هستند که توانستند به درستی ارزش انقلاب اسلامی را دریابند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان پس از 6 سال از آغاز جنگ در سوریه  و با آوردن تمام امکانات خود در میدان نبرد همچنان در رسیدن به هدف ناکام مانده‌اند، خاطرنشان کرد: این  پیروزی جز در نتیجه روح معنویت، فداکاری و شهادت طلبی که توسط انقلاب اسلامی در سطح منطقه منتشر شده به دست نیامده است.

حدادعادل تصریح کرد: باید هرکس از هر راهی که می‌تواند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و به ویژه در عرصه رسانه که استکبار جهانی به مقابله با انقلاب آمده و سعی می کند مردم را از صحنه خارج کند تا دشمن همچنان ناکام بماند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات