خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر با بیان اینکه اخلاق در جامعه اسلامی حرف اول را می‌زند، گفت: پرداختن به دغدغه های مردم و تکریم ارباب رجوع صفات و فضائل اخلاقی را در جامعه نهادینه می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۹۶۶۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

اخلاق در جامعه اسلامی حرف اول را می‌زندبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در شورای فرهنگ عمومی با اشاره به بحث ارتقای اخلاق عمومی بیان داشت: اگر بخواهيم ساز و کار خیلی خوبی را در نظر بگیریم به دو مورد باید توجه شود.

وی افزود: یکی از این موارد نیاز مردم و توجه به مشکلات آنها است که اگر مشکلات و نیازمندی‌های مردم را در دستور کار خود قرار دهیم و آنها را دغدغه خود بدانیم بخش عمده‌ای از آن بداخلاقی‌ها برطرف و کاسته می‌شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه بحث دوم مباحث اخلاقی است، تصریح کرد: مباحث اخلاقی در جامعه باید گسترش پیدا کند در ادارات، آموزش و پرورش، دانشگاه و محیط های اجتماعی این امر درمان دردهای اخلاقی است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) گفت: سه چیز است که نشاط را از فرد می‌گیرد کینه، حسادت و بدرفتاری است که باید رفتار جامعه به گونه‌ای باشد که به کینه و حسادت دامن نزند و این مباحث و جلسات اخلاقی با تهذیب نفس به دست می‌آید.

برقراری با بیان اینکه اخلاق در اسلام بسیار عمیق است، اظهار داشت: در جامعه سرمایه‌داری می گویند باید در محیط کار خوش اخلاق باشید اگر بداخلاق باشیم آمار و کیفیت تولید پایین می آید و آنها فقط دغدغه این دو چیز را دارند اما اسلام می گوید به یک نابینا هم که می‌بینید اخم نکنید.

وی ادامه داد: اخلاق در جامعه اسلامی حرف اول را می زند حتی در روح و روان خود انسان بداخلاق تاثیر می‌گذارد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه برای ارتقای اخلاق حداقل دو کار را پیشنهاد می کنم، گفت: یکی پرداختن به دغدغه های مردم که در قالب تکریم ارباب رجوع است چراکه اگر ارباب رجوع تکریم شود صفات اخلاقی و فضائل اخلاقی در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های اخلاق و مطالعه کتاب‌های اخلاقی نیز می‌تواند به جامعه کمک کند، گفت: تقدیر و تجلیل از کسانی که به عنوان یک اخلاق مدار در جامعه فعالیت می کنند و اینگونه اقدامات نیز بسیار در جامعه اجتماعی تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات