خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

سپاه در حرکتی هوشمندانه و مقتدرانه پاسخ یاوه‌گویی‌ها و ترقه‌بازی دشمنان را داد

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: سپاه در حرکتی هوشمندانه و مقتدرانه پاسخ یاوه‌گویی‌ها و ترقه‌بازی دشمنان را داد و در دو استان کرمانشاه و کردستان توانست با فاصله بسیار زیاد مقر فرماندهان داعش را مورد هدف قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۶۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
سردار مجیدی: سپاه در حرکتی هوشمندانه و مقتدرانه پاسخ یاوه‌گویی‌ها و ترقه‌بازی دشمنان را داد
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه نکوداشت «اسوه صبر و انتظار» با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در مسائل فرهنگی اظهار داشت: در راستای استفاده از این ظرفیت اقدام به معرفی شهید شاخص در سطح استان کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه طرح ابتکاری انتخاب شهید شاخص استان همدان از سوی سپاه انصارالحسین(ع) از سال 91 در استان آغاز شده است، گفت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در تعبیری عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین را به استان همدان دادند و شهدای این استان را از برجسته‌ترین شهدا دانستند بنابراین در حرکتی اقدام به معرفی شهید شاخص کردیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه معرفی شهید شاخص در استان در راستای استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با شهیدان والامقام صورت گرفت به ضرورت ترویج فرهنگ و شهادت پرداخت و تاکید کرد: نیاز است که جامعه امروزی به خصوص نسل جوان آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به نحوه انتخاب شهدای شاخص در استان اظهار کرد: در نخستین سال اجرای طرح، شهید «ستار ابراهیمی» به عنوان شهید شاخص استان معرفی شد و در برنامه‌ای که در این راستا داشتیم توانستیم از زوایای پنهان این شهید والامقام استفاده کنیم و کار به سمت و سویی رفت که کتاب «دختر شینا» منتشر شد و از خاطرات همسر معزز این شهید برای معرفی هرچه بیشتر وی در بین اقشار مختلف استفاده شد.

سردار مجیدی با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام شهید «حسن صوفی»، از ایشان به عنوان فرمانده بسیار باهوش و زیرک نام برد که در ایجاد بسیج ده‌ها میلیونی تاثیرگذار بود و اضافه کرد: با این حرکت بزرگ که برای لشکر 32 انصارالحسین (ع) انجام شد، توانستیم از این ظرفیت و قابلیت های بسیج در دفاع مقدس استفاده لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره با نامگذاری سال 93 و 94 به نام شهید «علی چیت‌سازیان» و شهید «حسن ترک» به عنوان شهدای شاخص استان به اقدامات و مجاهدت‌های ایشان در طو ل دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت : در سال 93 اقدام به انتشار کتابی به قلم «حمید حسام» در معرفی زوایای پنهان شهید «چیت‌سازیان» کردیم و در سال 94 توانستیم از روحیات بزرگ قرآنی که شهید صوفی داشت در جلسات و همایش‌های قرآنی از برکت این شهید استفاده کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تشریح روند انتخاب شهید شاخص سال 95 تصریح کر : در این سال با بررسی‌های فراوان و برگزاری جلسات کارشناسانه شهید «رسول حیدری» به عنوان شهید شاخص استان معرفی شد.

* استفاده از بستر بسیج و رسانه برای معرفی شهید «قهاری سعید» شهید شاخص سال 96

وی با معرفی سردار «سعید قهاری‌سعید» به عنوان شهید شاخص استان همدان در سال 96 اظهار کرد: مبدع و مبتکر بعضی از طرح‌هایی که در سپاه پاسدران اجرا می شود شهید «قهاری» است که نمونه آن اجرای طرح ولایت، سرکشی از خانواده شهدا و خانواده کادر در سطح ملی است.

سردار مجیدی ضمن تاکید بر معرفی هرچه بیشتر شهید «قهاری» به جامعه افزود: باید با استفاده از بستر بسیج و رسانه بتوانم این شهید والا مقام را بیش از پیش به جامعه معرفی و از برکات آن در استان بهره ببریم.

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه سالروز شهادت ایشان در اسفند ماه است، فرصت بسیار خوبی برای معرفی این شهید بزرگوار وجود دارد تا با هماهنگی‌های لازم با استان‌هایی که ایشان در آن به ماموریت مشغول بودند و پرداختن به خاطرات، دست‌نویس‌ها و نحوه مدیریت ایشان بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که مکتوباتی در شأن ایشان داشته باشیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد شهید «حاج حسین همدانی» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت ایشان بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان از جایگاه والای شهید است و این وظیفه و رسالت سنگین بر دوش ما است که بتوانیم ابعاد روحی، روانی و شخصیتی ایشان را به جامعه معرفی کنیم.

* نقش تعیین‌کننده‌ همسر شهید «همدانی» در انجام ماموریت‌های این شهید

وی از برگزاری آیین «نکوداشت اسوه صبرو انتظار» در همدان با حضور سردار شادمانی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا خبر داد و عنوان کرد: این مراسم روز پنجشنبه هشتم تیرماه از ساعت 10 صبح در مکان مجتمع فرهنگی ابن سینا برگزار می‌شود.

سردار مجیدی در تشریح برنامه‌های این مراسم افزود در این برنامه با حضور خانواده شهید «همدانی» از کتاب «خداحافظ سالار» که خاطرات شهید «همدانی» از زبان همسر ایشان است و به قلم «حمید حسام» به رشته تحریر درآمده رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم رونمایی کتاب «خداحافظ سالار» بعد از ماه رمضان در تهران نیز انجام خواهد شد، گفت: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی و خانواده شهید «همدانی» به این نتیجه رسیدیم که مراسم رونمایی ابتدا در همدان و سپس در تهران برگزار شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به مضامین کتاب «خداحافظ سالار» ضمن تقدیر از فداکاری های همسر شهید «همدانی» نقش ایشان را در انجام ماموریت های این شهید والامقام بسیار تعیین کننده دانست و اظهار کرد: ما وظیفه داریم این کتاب را معرفی کنیم.

* ضرورت ترویج روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت در کشور

وی اضافه کرد: امروز می طلبد در جامعه آموزش و پرورش و آموزش عالی دستگاه های دولتی کتابی هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نگاشته می شود و القاب زیبایی که امام خامنه ای(مد ظله العالی) برای همدان عنوان می‌کنند، القا شود.

سردار مجیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به حوادث تروریستی در مجلس شواری اسلامی و مرقد مطهر امام راحل با بیان اینکه امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی هستند که همواره مجهول می مانند مگر اینکه به آن مبتلا شویم، عنوان کرد: اخیرا در کشور شاهد وارد کردن خدشه ای به امنیت کشور بودیم و استکبار جهانی با تلاش چندین ساله اش دنبال این بود که بتواند خدشه ای در امنیت کشور داشته باشد.

وی افزود: استکبار جهانی با برنامه ریزی تیم‌های تروریستی مختلفی روانه کشور کردند تا بتوانند در ایران ایجاد مشکل و ناامنی کنند که با تلاش های نیروهای امنیتی ناکام ماندند و تعداد زیادی از آنها رصد و قبل از اینکه بتوانند اقدامی انجام دهند با آنها برخورد شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه دشمن و استکبار از اقدام ترویستی در تهران به عنوان حیله و فریب استفاده کرد، تاکید کرد: بلافاصله سپاه در حرکتی هوشمندانه و مقتدرانه پاسخ یاوه‌گویی‌ها و ترقه‌بازی دشمنان را داد و در دو استان کرمانشاه و کردستان توانستند با فاصله بسیار زیاد مقر فرماندهان داعش را مورد هدف قرار دهند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت در کشور عنوان کرد: درسال 96 زمینه و بستر این کار فراهم شده و دو شهید بزرگوار شهید «همدانی» و شهید «قهاری سعید» که در مجموعه استان در دفاع از انقلاب و ارزش ها به شهادت رسیدند ظرفیتی است تا بتوانیم روی ابعاد مختلف زندگی و رفتار آنها کار کنیم.

سردار مجیدی با بیان اینکه معرفی شهید «همدانی» و شهید «قهاری» در سال 96 در بعد نظامی و مدیریت نظامی نیست، تصریح کرد: این افراد یک قابلیتی دارند که الگو قرار دادن رفتار و زندگیشان افراد را به سمت و سویی می کشاند که برای نسل امروز نیاز است.

وی با تبیین ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» با اشاره به ولایت مداری و نگاه مردمی ایشان یادآور شد: با این اوضاع امنیتی پیش آمده جای خالی شهید «همدانی» احساس می شود چراکه ایشان در سوریه و عراق با حرکت ها و اقدامات عجیب توانست بسیج را پایه‌گذاری کند که این ظرفیت امروز در مقابل استکبار ایستادگی کرد و حاصل دسترنج شهید «همدانی» بود.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط
ارسال نظرات