خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

نیاز اصلی امروز بصیرت سیاسی و عدم وادادگی و ایستادگی بر اصول است

امام جمعه نهاوند گفت: بنا به فرامین مقام معظم رهبری نیاز اصلی امروز عدم وادادگی و ایستادگی بر اصول و بصیرت سیاسی است.
کد خبر: ۸۸۶۷۸۲۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن توصیه همه به تقوا و نظم در کارها بیان داشت: ریشه و اساس همه خوبی‌ها پذیرش امام عدل و امام معصوم است و بالعکس ریشه و اساس همه بدی‌ها پذیرش امام جور است.

وی افزود: اگر کسی واقعاً اهل خوبی‌ها است باید ریشه و اساس و اعمالش هم خوبی و اطاعت از امام عدل و معصوم باشد .

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه رواج گناه در جامعه به سرنوشت همه در جامعه بستگی دارد و همه را به خطر می اندازد، گفت: ولایت معصومین و اهل بیت(ع) به عنوان یکی از مهمترین واجبات می تواند ما رابه سمت خوبی ها هدایت کند .

وی افزود: کمترین چیزی که لازم است انسان در برابر خدا رعایت کند این است که با نعمت‌های خدا معصیت نکند و اگر به خداوند این قول را بدهیم که با نعمت های خدا گناه نکنیم در همه گناهان بسته می شود .

امام جمعه نهاوند در بخشی از سخنان خود اشاره ای به مسائل سیاسی روز کرد و گفت : امام خمینی(ره) در جایی فرمودند، فرهنگی که غربی‌ها بر ما تحمیل کنند از اسلحه ابرقدرت‌ها بدتر و خطرناک‌تر است چراکه اگر خدایی نکرده جامعه تحت تاثیر فرهنگ غرب، فرهنگی که مبتنی بر الحاد و فحشا و منکرات، بی بند و باری است روی بیاورد خود به خود تسلیم غرب است و نیاز به جنگ سخت نیست .

وی در ادامه گفت: بنا به فرامین مقام معظم رهبری نیاز اصلی امروز عدم وادادگی و ایستادگی بر اصول و بصیرت سیاسی است .

مغیثی افزود : امروز دشمن از همه راه‌ها وارد شده است، هم فشارهای اقتصادی و سیاسی و هم تهدید نظامی و هم با عناوین مختلف فرهنگی کار می‌کند، در چنین شرایطی ملتی که بتواند بر اصولش بماند و تمایل نشان ندهد و تسلیم نشود کار مهم و بزرگی کرده است وکه این امر ایمان، کمک خدا و امدادهای غیبی را می طلبد.

وی ابراز داشت: آمریکا اعلام کرده است که عربستان مرکز تروریسم است و این در حالی است که آل سعود صدها میلیارد دلار به آمریکا داده تا دل آنها را به دست آورد.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: هیجانات، تبلیغات و انتخابات در سطح مملکت تمام و نتیجه آن هم مشخص شده است و امروز نوبت آن رسیده که همه برای خدمت و مقابله با خطرات دشمن دست به دست هم دهند، اما بعضی از کسانی که مسئولیت دارند به جای اینکه مردم را به وحدت و خدمت دعوت کنند از سران فتنه ۸۸ حمایت می کنند .

* برخی از مسئولین فراموش کرده اند در فتنه 88 چه اتفاقاتی افتاد

وی افزود : فتنه ۸۸ نظام اسلامی را تا پرتگاه سقوط پیش برد، تا جایی که آمریکا و اروپا به هم تبریک گفتند، عده ای از مردم کشته شدند، بیت المال و کشور را به آتش کشیدند، کدام عقلی می پذیرد که فتنه ۸۸ به این سادگی تمام شود؟ اگر درایت مقام معظم رهبری و راهپیمایی مردم در ۹ دی نبود امروز اثری از نظام جمهوری اسلامی نبود .

مغیثی تصریح کرد: برخی از مسئولین فراموش کرده اند که چه اتفاقاتی افتاد، باید به آنها گفت بهتر است به خودتان بیایید .

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست های ائتلاف غربی- عربی در منطقه(آمریکا، آل سعود و اسرائیل) تجهیز و تقویت تروریست ها است، گفت: سعی آنها این است که جنگ در عراق و سوریه را ادامه بدهند و نگذارند این کشورها آرامش پیدا کنند و به بهانه ائتلاف ضد تروریسم از تروریست ها حمایت می کنند، آنها در عمل حامی تروریسم و در شعار ضد تروریسم هستند .

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: سیاست ایران و کمک برخی از کشورها این است که تروریسم از این منطقه ریشه کن شود و تمامیت ارضی سوریه و عراق تامین شود و امت ها و ملت های مسلمان سرنوشت خودشان را به دست بگیرند .

وی در ادامه اشاره ای به اتفاقات سال ۴۲ کرد و گفت : امام خمینی (ره) 10 سال این کشور را رهبری کرد و سختی بسیار کشید و در دل این ملت ماند طوری که 10 میلیون نفر برای خاکسپاری ایشان حضور پیدا کردند و می توان گفت حضور پر شور مردم در صحنه ها باطل السحر همه توطئه ها و خطرات است .

مغیثی با اشاره به سه برنامه مهم که هفته آینده در شهرستان برگزار می‌شود، ابراز داشت: یادواره شهدای ازنهری و روستاهای اطراف آن که شنبه ۱۳ خرداد ماه در روستای ازنهری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مراسم ارتحال امام(ره) نیز از دیگر برنامه‌ها است که روز یکشنبه ۱۴ خرداد ماه در مصلی این شهرستان برگزار می شود و با توجه به اینکه امسال در ماه مبارک رمضان هستیم، اعزام به مرقد مطهر امام را نداریم.

امام جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: همچنین مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در شهر گیان از توابع شهرستان نهاوند در روز ۱۵ خرداد ماه برگزار خواهد شد که امیدواریم حضور پرشور مردم شهید پرور نهاوند را در این مراسم ها شاهد باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات