خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند مطرح کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: قیام ۱۵ خرداد جنبشی ماندگار و اثرگذار است و نقطه عطفی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به شمار می آید که این قیام سرآغاز تحولات و دگرگونی‌های شگفت آورند.
کد خبر: ۸۸۶۸۸۱۷
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
حجت الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که ایام الله را ارج نهید، و ازایام الله ها هم به واقعه عاشورا، شب قدر، واقعه تاسوعا، عیدغدیر و... می‌توان اشاره کرد .

وی افزود: تاریخ انقلاب ایران نیز دارای ایام الله است که ۱۵ خرداد ۴۲ و قیام مردم در این روز یکی از این ایام الله های انقلاب است که از خاطره ها فراموش نخواهد شد چرا که مقدمه ای بر ۲۲ بهمن ۵۷ بود .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: روز قیام خونین مردم جان بر کف که به نام اسلام برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوت را از کشور برکنند .

وی افزود : قیام ۱۵ خرداد جنبشی ماندگار و اثرگذار است و نقطه عطفی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به شمار می آید که این قیام سرآغاز تحولات و دگرگونی‌های شگفت آورند که به حق می توان از آن به عنوان یوم الله خرداد نام برد .

شیرزادی گفت : اسلام ستیزی رژیم و کم رنگ کردن آموزه ها و دستورات دینی، ایجاد فشار و اختناق بر جامعه، نادیده گرفتن مرجعیت و قدرت رهبری دینی، ترویج تدریجی ارزش‌های غربی برای به حاشیه راندن دین ،هتک حرمت مرجعیت به خصوص امام (ره) و دستگیری ایشان، سرکوبی شدید اعتراضات مردمی از جمله حمله وحشیانه و ددمنشانه به فیضیه، از جمله عوامل زمینه های شکل گیری قیام 15 خرداد بود .

وی در ادامه دستاوردها و پیامدهای این قیام را عنوان کرد و گفت: با اعتراضات و تظاهراتی که صورت گرفت امام (ره) پس از 10 ماه زندانی در هجده فروردین سال ۴۳ به قم مراجعت کرده و مورد استقبال با شکوه مردم و روحانیون قرار گرفت و پس از فراز و نشیب هایی سرانجام در سال ۵۷ با سرنگونی رژیم شاهنشاهی به پیروزی رسیده و از نظر امام (ره) نهضت ۱۵ خرداد مبداء انقلاب اسلامی است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با بررسی ابعاد مختلف این قیام گفت : آشکار شدن ماهیت ضد اسلامی شاه ، تقویت روحیه دفاع مذهبی مردم ، افزایش رشد سیاسی روحانیت و توده های مردم ، افشای چهره ریاکارانه شاه، شکل گیری جدی اندیشه براندازی رژیم و تثبیت رهبری امام (ره) را می توان از دستاوردهای این قیام دانست .

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ارزان به دست نیامده است بلکه نتیجه و ثمره خون هزاران شهید است، گفت: تکلیف امروز ما نسبت به انقلاب این است که باید با تمام وجود از آن محافظت کرد ودر مقابل هرگونه انحراف و نفوذ، هوشیارانه ایستاد و مقاومت کرد ودر تمام مراحل و شرایط گوش به فرمان ولایت بود تا خرمشهرهایی که در پیش است فتح شوند .

شیرزادی در پایان گفت: مطالبه جدی ما از مسئولان به ویژه قوه مجریه تلاش در راستای رفع مشکلات اقتصادی و تولید و اشتغال و ایجاد زمینه برای مسکن و ازدواج جوانان است .

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات