خبرهای داغ:
کارآفرین بهاری ؛

کیفیت محصول، عامل مهم جذب و حفظ مشتری

کارآفرین بهاری کیفیت محصول را مهمترین عامل جذب و حفظ مشتری عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۴۹۳۴۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرستان بهار به دلیل وجود مزارع کشت خیار، از ظرفیت مناسبی برای ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی این محصول از قبیل خیار شور دارد، از طرفی با توجه به اینکه استفاده از ترشیجات و شوریجات در سفره ایرانیان سابقه طولانی دارد، می توان با فعالیت در این زمینه علاوه بر درآمدزایی به افزایش اشتغال نیز کمک کرد.

در این راستا با جعفر خاضع طینت یکی از تولید کنندگان موفق این محصول در شهرستان بهار گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

این کارآفرین بهاری اظهار داشت: حدود 10 سالی است که در زمینه تولید خیارشور فعالیت دارم، البته قبل از آن فقط خیار می فروختم، اما به مرور به این نتیجه رسیدم که اگر می خواهم درآمدم زیاد شود باید خیارشور نیز تولید کنم.

جعفر خاضع طینت در ادامه افزود: ابتدا تولید خیارشور را در منزل خود و با تعداد 100 دبه شروع کردم و به مرور و با افزایش تعداد مشتری‌ها کار را توسعه دادم به حدی که امروز یک سوله 300 متری مختص تولید خیارشور دارم.

وی خاطرنشان کرد: سه سال پیش موفق شدم مجوزات لازم برای کارم را تهیه کنم و با این مجوز اجازه تولید 100 تن خیارشور در سال را دارم.

این کارآفرین شهرستان بهار تصریح داشت: بازار این کار خوب است، البته پیدا کردن مشتری و حفظ آن بستگی به کیفیت محصولی دارد که تولید می‌شود و من با توزیع خیارشورهای تولید شده در تهران، اراک و شمال کشور به مرور مشتری‌ها را به سمت محصولات تولیدی خودم جذب کرده‌ام.

وی اظهار داشت: فصل کاری تولید خیار شور از اویل تیر ماه آغاز و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد، با توجه به اینکه این زمان میزان کار ما زیاد می‌شود برای تسریع در روند کارها حدود 4 الی 5 کارگر به کار می‌گیرم.

خاضع طینت گفت: سال گذشته برای تامین هزینه لازم برای خرید دستگاه سورت، میز شستشو، دبه ، خیار و ... مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی بهار دریافت کردم.

وی خاطرنشان کرد: در روستای ما کشت گندم و خیار رونق دارد و بیشتر ساکنین روستا در این زمینه فعالیت دارند و از این طریق امرار معاش می کنند.

عضو شورای روستای میرزا حصاری اظهار داشت: سال 94 به دلیل نوسانات قیمت، متاسفانه مبلغ 8 میلیون تومان ضرر کردم اما سال گذشته، سال خوبی از نظر درآمدی برای من بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات