خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج با کارآفرین موفق؛

اشتغالزایی کارآفرین همدانی با پرورش قارچ

کارآفرین همدانی با راه اندازی کارگاه قارچ برای 15 نفر اشتغالزایی کرد.
کد خبر: ۸۸۵۸۰۸۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پرورش قارچ از جمله فعالیت های است که می تواند ضمن تولید محصولی با ارزش غذایی بالا به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کند؛ با توجه به این امر و اینکه پرورش قارچ یکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی است با رضا صاحب‌الزمانی یکی از تولیدکنندگان موفق قارچ در شهر همدان گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

این کاررین همدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: 17 ساله بودم که در مورد کار یکی از اقوام که در زمینه پرورش قارچ فعالیت داشت تحقیق کردم و بعد از پرس وجو با حمایت پدرم وارد این کارشدم.

رضا صاحب‌الزمانی افزود: برای شروع کار مبلغ 5 میلیون تومان آورده اولیه داشتم که با آن ابتدایی ترین لوازم مورد نیاز مثل قفسه، کولر و ... را برای راه اندازی کارگاه پرورش قارچ خریداری کردم.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان اقدام به فروش قارچ نمی کند، بیان کرد: متاسفانه در شهر ما به تعداد زیادی دلال قارچ وجود دارد که هر طور می خواهند بر روی بازار قارچ و قیمت آن تاثیر می گذارند و این موضوع باعث شده که تعدادی از کارگاه ها تعطیل شوند.

این کارآفرین همدانی اظهارداشت: در حال حاضر در هر دوره 27 تن برداشت قارچ دارم که به لطف خدا همه آنها را با توجه به بازاریابی که انجام داده ام در شهرهای سنندج، قروه و اراک به فروش می رسانم.

وی خاطرنشان کرد: معمولا از اواخر اسفند ماه تا شروع ماه رمضان قیمت قارچ به دلیل اینکه میزان تولید بالا می رود کاهش بسیاری می‌یابد؛ همچنین در ماه مبارک رمضان نیز که تقاضا کم می شود با یک کاهش قیمت شدیدی روبرو می‌شویم.

صاحب‌الزمانی گفت: برای اینکه در این دوره کارگاه‌ها با ضرر مواجه نشوند باید تولیدات خود را مدیریت کنند و در این زمان دست به تولید انبوه نزنند تا ضرر نکنند.

وی با بیان اینکه در دوره اول کار خود ضرر کرده است، تصریح کرد: در اوایل کار تجربه زیادی نداشتم و همین موضوع باعث شد که قارچ های کارگاه درجه 2 و 3 شوند، و ضرر زیادی را در همان دوره اول کارم تجربه کنم.

این پرورش دهنده قارچ اظهار داشت: هم اکنون دانشجوی دوره کاردانی رشته طراحی صنعتی هستم و قصد دارم برای کارشناسی در رشته کشاورزی آزمون دهم و به صورت تخصصی در زمینه قارچ فعالیت داشته باشم.

وی با اشاره به همراهی پدرش در این کار گفت: پدرم بنا بود اما این روزها یکی از کارگاه های تولید قارچ را مدیریت می کندو من هم از این اتفاق خیلی خوشحال هستم که دیگر پدرم کارهای سخت انجام نمی دهد.

صاحب‌الزمانی در ادامه افزود: در زمان هایی که کار ریختن کمپوست و برداشت قارچ و تخلیه سالن را داریم، بین 10 الی 15 نفر کارگر به کارگیری می کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه حمایت‌های خوبی از کارآفرینان نمی‌شود، و افراد و سازمان هایی هستند که به جای کمک کردن ، چوب لای چرخ تولید کنندگان می گذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات