خبرهای داغ:
با حمایت بسیج سازندگی؛

جوان کبودراهنگی، کارآفرین شد

جوان کبودراهنگی با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی موفق به راه اندازی کارگاه سفالگری شد.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۱۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پرداخت تسهیلات به عرصه‌های درآمدزا از برنامه های بسیج سازندگی در سال های گذشته بوده است، کارهایی که ضمن اشتغالزایی و درآمدزایی برای فرد کارآفرین زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم کرده است، ضمن اینکه می‌توان با یادگیری این کارها به افزایش کارگاه‌های تولیدی و اشتغال کمک کرد.

در این راستا گفتگوی کوتاهی با یکی از کارآفرینان کبودراهنگی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

بسیج: لطفا خود را معرفی کنید.

اینجانب صابر حقیقی متولد 1367 ساکن روستاي طراقیه بزرگ هستم.

بسیج: حرفه ي قبلی شماچه بود؟

حقیقی: شغل قبلی من مثل سایر اهالی روستا کشاورزي و دامپروري بود. اما متأسفانه به دلیل خشکسالی هاي اخیر به ویژه در بخش کشاورزي زمین‌هایمان تبدیل به دیم شده و مراتع ما هم تحت تاثیر قرار گرفته و به همان نسبت دامپروري نیز کاهش یافت. مجبور شدم براي تأمین معاش خانواده ام مدتی کارگري کنم تا اینکه بعد از مدتی با معرفی یکی از آشنایانم در شهر لالجین در یک کارگاه سفال به مدت 2 سال مشغول به کار شدم. سختی هاي کار مرا هیچ موقع خسته نکرد چرا که هدف من آموختن حرفه بود نه کارگري، پس سختی‌ها جاي خود را به لذت بردن از کار داد و من کار را تفریح خود می‌دانستم.

بسیج: الان مشغول به چه کاري هستید؟

حقیقی: همانطور که اشاره کردم با آموختن حرفه سفالگري مدتی را در روستا به صورت دستی و کاملاً ابتدایی مشغول به تولید سفال(گلدان، ظروف تزئینی و...) شدم اما به دلیل کمبود منابع مالی از ادامه کار باز ماندم تا اینکه مطلع شدم بسیج سازندگی از طرح‌هاي اشتغالزایی و اقتصادي حمایت می‌کند؛ بنابراین با مراجعه به بسیج سازندگی و بعد از مشاوره و بازید مسئولین از کارم، خوشبختانه مورد حمایت قرار گرفتم و توانستم از تسهیلات اقتصاد مقاومتی به میزان 15 میلیون تومان استفاده کرده و کارگاه سفالگري را احداث و راه اندازي کنم.

بسیج: چند نفر در کارگاه تولیدي شما مشغول به کار هستند؟

حقیقی:5 نفر از اعضاي خانواده ام هستند.

بسیج: آیا از درآمد و شغل خود راضی هستید؟

حقیقی: خدا را شکر بنده در هر ماه به میزان 2 هزار و 500 الی 3 هزار قطعه ظروف سفالی تولید دارم و درآمدم نیز بستگی به سفارشی که می گیرم، است و ماهیانه بین 1.5 میلیون تومان تا 2 میلیون و 300 هزار تومان درآمد دارم.

بسیج: استقبال و حمایت خانواده از طرح شما چگونه بود؟

حقیقی: بنده با مشارکت و دلگرمی خانواده توانستم این راه را ادامه دهم.

بسیج:استقبال جوانان روستا از کار شما چگونه است؟

حقیقی: خوب بوده به طوري که چندین بار در کارگاه حضور یافته و خواهان آموزش و کسب تجربه و راه اندازي و توسعه این کار در روستا شدند و برخی از آنها نیز زمینه فعالیت خود را آماده کرده اند چرا که موفقیت من را دیده اند.

بسیج: حرف آخر...

حقیقی: فعل خواستن و توانستن لازمه اش برخاستن، همت، پشتکار و خستگی ناپذیري است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات