خبرهای داغ:
توسط کارآفرین جوان رزنی صورت گرفت؛

ایجاد اولین گلخانه هیدروپونیکی توت‌فرنگی در رزن

کارآفرین جوان رزنی با اشاره به احداث گلخانه تولید توت فرنگی با کمک بسیج سازندگی گفت: این اولین گلخانه هیدروپونیکی در استان همدان است.
کد خبر: ۸۸۴۶۹۷۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

حسین وثیقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن با بیان اینکه فوق لیسانس رشته کشاورزی گرایش بیومکانیک هستم، اظهار داشت: بعد از اتمام تحصیل به دنبال شغل بودم، در نهایت تصمیم به ایجاد شغل گرفتم و با کمی تحقیق به دنبال احداث گلخانه کشت توت فرنگی رفتم.

وی تصریح کرد: به لطف خدا و با کمک خانواده و بسیج سازندگی موفق به احداث گلخانه تولید توت فرنگی به وسعت یک هزار متر شدم.

این کارآفرین جوان رزنی با بیان اینکه گلخانه‌ای که بنده ایجاد کردم اولین گلخانه هیدروپونیکی در استان است، افزود: هیدروپونیکی به این معنی است که تمام بوته‌ها درون گلدان است.

وی ابراز داشت: مزیت کاشت درون گلدان این است که گیاه آفت کمتری گرفته و علف‌های هرز کمتری در کنار آن رشد می‌کند.

وثیقی اظهار داشت: تعداد 20 هزار بوته در این گلخانه وجود دارد که از هر بوته میانگین 500 گرم توت فرنگی برداشت می‌شود و درآمد گلخانه سالانه بین 50 الی 120 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی این گلخانه استفاده از آب باران و برف برای آبیاری گلدان‌ها است به طوری که با طراحی که صورت گرفته آب باران و برف در مکانی جمع آوری شده و بعد از تصفیه توسط دستگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

این کارآفرین بسیجی گفت: توصیه بنده به جوانان این است که به فکر کارهای اداری و ... نباشید و به سمت ایجاد اشتغال برای خود و دیگران بروید و از مسئولین نیز درخواست دارم بروکراسی اداری را کاهش دهند تا جوانان جوایای کار به راحتی بتوانند ایجاد اشتغال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات