خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تأکید کرد

لزوم تقویت فضای سرمایه گذاری در کشور/ کاهش 30 درصدی جرایم در همدان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر لزوم تقویت فضای سرمایه گذاری در کشور گفت : تا فضای کسب و کار و سرمایه گذاری بهبود نیابد حرکت به سمت تولید و اشتغال با مشکلات و سختی های زیاد همراه خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۶۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان همدان اظهار داشت : سال 96 آغاز اجرای برنامه ششم توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران و به دلیل انتخابات پیش رو، سال سرنوشت سازی برای کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه همدان دارای ظرفیت های بزرگی است، عنوان کرد: استان همدان به لحاظ سوابق تاریخی و هویتی و نقشی که در ادوار گذشته در مسائل سیاسی و اجتماعی داشته نشان داده که به دلایل مختلف این ظرفیت را دارد که به خوبی به آن پرداخته شود و از آن به خوبی استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان مرور آثار تاریخی، طبیعی و سرمایه های معنوی و انسانی را نشان‌دهنده عظمت انسان دانست و بیان داشت : شهرستان همدان می تواند یک الگوی مناسب و همه جانبه برای توسعه استان باشد بنابراین نقشی که مسئولین و مدیران دستگاه‌ها در شهرستان همدان دارند بسیارمتفاوت‌تر از نقش مسئولین در سایر نقاط استان است.

وی با بیان اینکه باید نگاه مدیران و مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شهرستان همدان نگاه استانی، فرا استانی و ملی است، ابراز داشت: باتوجه به جایگاهی که استان و شهرستان همدان دارد باید تمام برنامه ریزی ها، نگاه ها و افق های دید که نسبت به مسائل داریم دراین مسیر حرکت کند که اگر این چنین نباشد در حق ظرفیت ها و پنانسیل های استان جفا کرده ایم.

الهی تبار با اشاره به سال نخست اجرای برنامه ششم توسعه بحث برش های شهرستانی را به عنوان اولین درخواست خود از مدیران و مسئولین دستگاهای اجرایی عنوان کرد و بیان داشت : اگر برنامه محور و هدف محور نباشیم قطعا در مسیر به اهداف خود نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه هر سال بر اساس سیاست های استان به اسم یکی از مفاخر و شخصیت های استان نامگذاری می شود، افزود : امسال که سال «باباطاهر» نامگذاری شده درخواستم از مدیران و مسئولین این است که نسبت به این نامگذاری توجه لازم را داشته باشند و کمیته ای تشکیل شود تا بتوانیم برنامه خوب و منسجمی را به لحاظ معرفی شخصیت «باباطاهر» و معرفی جایگاه استان در عرصه های فرهنگی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» با بیان اینکه این دولت در شرایط سخت و نامطلوب کشور را تحویل گرفت، اظهار داشت : این دولت توانست با تدبیر و با عقلانیت مسیری را طی کند که ما امروز شاهد شکوفایی بسیاری از حرکت ها و برنامه های آن هستیم.

* لازمه تولید و اشتغال وجود سرمایه گذاری است

وی با بیان اینکه دولت فعلی عملکرد بسیار خوب و مناسبی داشته است، اضافه کرد : این مهم را می توان با مقایسه شاخص های کشور در زمان تحویل کشور با شاخص های فعلی مشاهده کرد.

الهی تبار با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال تنها وظیفه دولت نیست، تصریح کرد : این وظیفه ارکان نظام است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد دولت مسیری را پیش گیرد و دستگاه قضا و مجلس نتواند با قوانین خود مسیر صحیح را آماده کند این مهم اتفاق نخواهد افتاد بنابراین وظیفه همه اعضای حاکمیتی از قوای سه‌گانه ، نیروهای مسلح و نهادهای حاکمیتی و دستگاههای دولتی است تا این مهم تحقق یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه دولت فعلی سیاست های اقتصاد مقاومتی را در حد بضاعت و ظرفیت های کشور به جلو حرکت داد، گفت : پیشی گرفتن حجم صادرات به حجم واردات نشان از این موضوع دارد.

وی از کاهش 25 درصدی واردات در کشور خبر داد و بیان داشت : در حدود 270 الی 280 میلیون دلار صادرات نسبت به واردات است که نشان دهنده تراز تجاری مثبت در سال 95 است.

الهی‌تبار با بیان اینکه لازمه تولید و اشتغال وجود سرمایه گذاری است، ادامه داد: دولت فعلی با وجود تمام محدویت ها توانست فضای سرمایه گذاری مثبتی را در کشور ایجاد کند که این از توفیقات برجام بود که توسط دولت پیگیر و جزء سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان برداشتن ایران هراسی در جهان را از نتایج و اثار لغو تحریم ها عنوان کرد و اظهار داشت: فضای تولید و اشتغال نیاز به سرمایه گذاری دارد و ما با استفاده از توافقات برجام توانستیم فضای امنیتی سرمایه گذاری را در ایران ایجاد کنیم.

*حضور 170 هیئت تجاری از سطح جهان در کشور از نتایج برجام است

وی با اشاره به حضور 170 هیئت تجاری از سطح جهان در کشور ابراز داشت : این حاصل نتایج برجام است که هیئت اقتصادی و تجاری در سطح رئیس جمهور، نخست وزیر و روسا در سطح هیئت های تجاری در ایران حضور یافته اند و یک فضای امیدوار کننده برای سرمایه گذاری در ایران ایجاد شده است.

الهی تبار افزود : اگر امروز تولید و صادرات نفت از 1.1 درصد و بعضا به 800 هزار بشکه در روز رسانده ایم و رکورد زدیم به بیش 3 میلیون بشکه در روز ، این‌ها همه نشان دهنده این است که لغو تحریم ها جواب داده است.

وی با بیان اینکه در دولت کنونی توانستیم سیاست های جمهوری اسلامی را به اپک تحمیل کنیم، گفت: این همه نشات گرفته از توافق برجام است.

وی با اشاره به اینکه توافق برجام یک توافق دوطرفه بود، تصریح کرد: کشورهایی که در ذیل فصل 7 شورای امنیت قرار گرفته بودند به فروپاشی نظام و یا فروپاشی اجتماعی منجر شدند و تنها کشوری که توانست با تدبیر و با عقلانیت و دور اندیشی از این مرحله به سلامت بگذرد و از سنگلاخ خطرناک خود را عبور دهد جمهوری اسلامی ایران بود که این هم به واسطه توافق هسته ای حاصل شد که نقش رهبری به عنوان ولی امر در این مورد یک نقش بی بدیل بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در همین خصوص با اشاره به تمدید تحریم ها، این اقدام را امریکا را ظالمانه و غیر اخلاقی دانست و عنوان کرد : از امریکا انتظاری هم نداریم که با ما دوستی کند ، سابقه نشان می دهد که یک دیوار بی اعتمادی بلند بین ایران و امریکا همواره وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت فضای سرمایه گذاری در کشور بیان داشت : تا فضای کسب و کار و سرمایه گذاری بهبود نیابد حرکت به سمت تولید و اشتغال با مشکلات و سختی های زیاد همراه خواهد بود بنابراین باید این فضا تقویت شود.

الهی‌تبار با بیان اینکه دولت در سال 94 در بحث اعتبارات کار سختی داشت و کشور را با 23 میلیارد دلار اداره کرد، گفت : در 8 سال حدود 800 میلیارد دلار درآمد ارزی وارد کشور شد و ظرف این 3 سال به 90 میلیارد نرسیده است اما با این وجود شاخص‌ها ارقام مثبتی نشان می دهد، تورم کاهش یافته و رشد اقتصادی از سمت منفی به سمت مثبت حرکت کرده و این همه از توفیقات دولت فعلی است.

* اقتصاد مقاومتی جزو باورهای دولت فعلی

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی جزو باورهای دولت فعلی است، افزود : نیروهای این دولت نیروهای ارزشی هستند که بیگانه از انقلاب نیستند و خدمتی صادقانه ارائه می دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به سفر رئیس جمهور در سال های گذشته به استان همدان و تخصیص اعتبار 800 میلیارد تومانی برای پروژه های استان بیان داشت : 100 درصد این اعتبارات و بلکه بیشتر از آن توسط دولت پرداخت شد.

وی ادامه داد: امسال شاهد بهره برداری از پروژه راه آهن، افزایش 900 تخت در مجموعه تخت های بیمارستان های استان، رونق هتل ها و ظرفیت های گردشگردی و مکانیزه کردن بخش کشاورزی و دیگر فعالیت ها خواهیم بود که همدان را برای یک جهش بزرگ با زیر ساخت های که ایجاد می شود آماده می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با پرداختن به بحث آسیب های اجتماعی از کاهش 30 درصدی جرایم در سال 95 نسبت به سال 94 در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: در استان همدان روند طلاق متوقف و شاهد کاهش 2 درصدی طلاق بودیم که در اجرای این برنامه تمام تشکل ها، نهادها، دستگاه‌ها، بسیج ، روحانیون و ... پای کار آمدند.

الهی تبار با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه توجه به مسائل اجتماعی به شدت تقویت شده است، افزود : این اقدام بخصوص در محورهای اعتیاد، طلاق ، سکونت ها غیر رسمی ، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تقویت شده است و سازمان های مردم نهاد و NGOها را به تعداد 400 NGO رسانده ایم که این می تواند فضای بانشاطی را برای ما مردم رقم بزند.

وی در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات ، آن را نماد دخالت مردم در سرنوشت معرفی و اظهار داشت : یکی از توفیقاتی که نظام جمهوری اسلامی داشته این است که تصمیم سازی و تصمیم گیری برای همه ارکان نظام را برپایه انتخابات و اتکا به آرای مردم گذاشته است که این توجهی است که نظام بر حضور مردم دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در انتخابات سال 92 شرایط سختی در عرصه بین الملل و عرصه داخلی در کشور حاکم بود، گفت : حضور مردم امید را به همه ایرانیان و منطقه ارزانی داشت و این بود که مایه قدرت تیم مذاکره کننده جمهوری اسللامی شد که با قدرت با اتکا به رأی مردم پای مذاکره نشستند و حقانیت جمهوری اسلامی را به اثبات رساندند.

* افزايش 108 درصدي بودجه جاري استان همدان

وی با تاکید بر اینکه سیاست ما در انتخابات پیش رو ایجاد انتخابات رقابتی، قانونی، سالم و با حضور حداکثری مردم است، تصریح کرد : آن کسی که باید به درستی انتخاب می شود وظیفه مردم است و ما به عنوان مجریان و ناظران انتخابات حق هیچ گونه دخالت در رأی مردم را نداریم.

وی در همین خصوص اضافه کرد : تاکید ما به هیئت های اجرایی و فرماندار و بخشداران این بوده که در بررسی صلاحیت ها به دور از سلایق شخصی ، جناحی ، قومی و محلی؛ قانون را ملاک عمل قرار دهید.

الهی تبار با بیان اینکه نباید در بررسی صلاحیت ها کار فرا قانونی انجام داد، افزود : با این کار فرهیختگان و نخبگان جرات حضور در عرصه انتخابات را نخواهد داشت بنابراین باید به دور از هرگونه فرا قانونی در بررسی صلاحیت ها وارد عمل شد.

وی در تبیین ویژگی های داوطلب شورای شهر به صاحب تجربه ، دانش و وسعت نظر اشاره کرد و ابراز داشت : باید شورای شهر در دست افرادی قرار گیرد که بتواند از ظرفیت های کلان استان و کشور برای توسعه شهر استفاده کند و در حوزه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی نقش آفرین باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به لزوم ایجاد فضای امید در بحث انتخابات یادآور شد : باید آنچنان فضای امیدواری ایجاد شود که حضور حداکثری را در پی داشته باشد که بتوانیم با یک پشتوانه قوی وارد عرصه شویم.

الهی تبار بزرگترین سرمایه هر جامعه را سرمایه اجتماعی ان کشور دانست و خاطرنشان کرد: اولین نقش انتخابات نشان دادن سرمایه اجتماعی کشور است بنابراین باید فضایی ایجاد کنیم که همچون سال‌های گذشته شاهد حماسه سیاسی باشیم تا پشتوانه محکی برای مسئولین نظام و برای دفاع از منافع ملی ایجاد شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه درسال جاری اعتبارات جاری استان 108 درصد افزایش یافته یادآور شد: سال گذشته به این نحو نبود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات