فرماندار بهار گفت: یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی این است که واردات محور نباشیم بلکه صادرات محور باشیم و خوشبختانه دولت یازدهم در سال 95 برای اولین بار در امر صادرات پیشی گرفت و تراز تجاری کشور مثبت شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۵۰۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، محسن مرادی‌پناه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان بهار بیان داشت: امام امت در انتخاب نوع و سبک حکومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه بر آراء و نظرات مردم حکومت را به رفراندوم گذاشت و 98 درصد مردم نیز به جمهوری اسلامی رای دادند .

وی ادامه داد: در روزهای آینده دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد و به فرموده مقام معظم رهبری، انتخابات حق الناس است، همه ما مسئولین اجرایی باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشیم تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.

فرماندار بهار خاطرنشان کرد: این انتخابات بسیار حائز اهمیت است و باید همه تلاش کنیم تا زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود و حضور یکپارچه مردم در انتخابات می تواند اقتدار ملی کشور و منتخب مردم را رقم بزند و با قدرت بیشتر در عرصه های داخلی و بین المللی حضور پیدا کنیم.

وی به ثبت نام داوطلبین عضویت در شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در مجموع 108 نفر در شهرها شامل 37 نفر در بهار، 24 نفر در لالجین، 30 نفر در صالح آباد و 17 نفر در مهاجران و 411 نفر در روستاها شامل 132 نفر در روستاهای بخش مرکزی، 119 نفر در روستاهای لالجین و 160 نفر در روستاهای بخش صالح آباد برای عضویت در شوراها ثبت نام کرده اند و در همه روستاهای شهرستان بهار انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات اعضای ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان بهاراظهار داشت: در نوروز امسال یک هزار و 119 نفر در شهرستان بهار در ستاد اسکان آموزش و پرورش اسکان یافتند و 48 هزار و 542 نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان بهار دیدن کردند.

وی در ادامه به دغدغه تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصاد چالش های بسیاری وجود دارد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال نیازمند به همت ملی و همگانی هستیم.

فرماندار بهار گفت: یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی این است که واردات محور نباشیم بلکه صادرات محور باشیم و خوشبختانه دولت یازدهم در سال 95 برای اولین بار در امر صادرات پیشی گرفت و تراز تجاری کشور مثبت شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ورود گسترده کالای قاچاق به کشور مشکلات عدیده ای به بار آورده و بسیاری از تولید کنندگان کشور را از گردونه تولید خارج نموده است که تمام قوای سه گانه برای تحقق شعار سال باید وارد شوند و با تعامل و انسجام عمل نمایند.

وی افزود: راهکار اجرایی اقتصاد مقاومتی علاوه بر دو منبع درآمدی نفت و مالیات، توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها است زیرا نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم و باید در راستای جذب سرمایه گذار خارجی و ایجاد ظرفیت های شغلی و تولید قابل رقابت تلاش کنیم.

وی ادامه داد: 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور در سال قبل صورت گرفته که ما نیز نباید از این بی نصیب باشیم و ظرفیت ها و قابلیت های بی نظیری در شهرستان داریم که می توان سرمایه گذاران را جذب کرد که نیازمند همت همگانی است.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات