خبرهای داغ:
فرماندار ملایر:

جابجایی‌های اخیر در ملایر به هیچ وجه انتخاباتی نبوده است

فرماندار ملایر گفت: جابجایی‌های اخیر به هیچ وجه انتخاباتی نبوده و از ماه ها قبل به دنبال انجام این تغییرات بودیم که با نزدیک شدن انتخابات سعی کردیم سریع انجام شود و اظهار نظرهای غیرمنصفانه و مغرضانه و از روی ناآگاهی وعدم اطلاع صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۴۰۱۲۲
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و گرامیداشت روز مادر و زن و آغاز سال جدید اظهار داشت: در سال 95 با همه فراز و نشیب هایی که داشت توفیقات زیادی در سطح ملی و بین المللی داشتیم .

وی با بیان اینکه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس مهمترین اقدام سال 95 بود، گفت: حضور مسئولان بلندپایه کشور در شهرستان ملایر دستاوردهای خوبی برای شهرستان به همراه داشته است.

فرماندار ملایر افزود: پیگیری رفع مشکلات واحدها و کارخانجات نیمه فعال و در حال تعطیل شهرستان از جمله اقدامات 95 بود که تعدادی از آنها رفع مشکل شدند و پروژه‌های مهمی که در سفر ریاست جمهوری مصوب شده بود از جمله فاز اول ورزشگاه 5 هزار نفری در سال جدید افتتاح می شوند.

وی اظهار داشت: انتخاب ملایر به عنوان پایلوت کشوری مبارزه با مواد مخدر از جمله توفیقات 95 است که جلسات فراوانی در این زمینه برگزار شده است.

رضایی در ادامه با اشاره به تاسیس بنیاد صیانت از خانواده در راستای حفظ بنیاد خانواده ها برای پیشگیری از طلاق و ارائه مشاوره به جوانان در سال 95 ، برگزاری هفته فرهنگی در ملایر را یادآور شد و افزود: برگزاری این هفته نتایج مثبت و درخشانی را در معرفی شهرستان ملایر به همراه داشت.

وی گفت: در سال 95 شهر اسلامشهر آق گل نیز به شهرهای ملایر اضافه شد و در مجموع شهرستان ملایر دارای 6 شهر شد که توجه خاص و بیشتر مسئولان را می طلبد و وظیفه ما را سنگین تر می کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: دستگاه های اجرایی برای انجام پروژه های عمرانی در شهرستان ملایر با 50 درصد پیشرفت عملکرد قابل قبولی را از خود به جا گذاشتند و اجرای طرح هادی در روستاها نیز با توجه به اعتباراتی که داشتیم به خوبی انجام شد.

وی ابراز داشت: محور ملایر – بروجرد با جذب اعتبارات ملی و صدور مجوز 215 برای چهار بانده شدن این محور از دیگر اقدامات مهم سال 95 بود که در دولت تدبیر و امید انجام شد.

رضایی ادامه داد: در سال 95 جشنواره های مختلفی در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و همچنین برگزاری دو همایش فرصت های سرمایه گذاری که توسط شهرداری ملایر انجام شد گشایش هایی را در حوزه اقتصادی به دنبال داشت.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در سال جدید اظهار امیدواری کرد: با تلاش همه مسئولان و حفظ وحدت و همدلی و وفاق و پشتیبانی مردم و همکاری همه نهادها و ارگان های توفیقات خوبی کسب شود.

فرماندار ویژه ملایر انتخابات را یکی از مهمترین ماموریت های وزارت کشور دانست و گفت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی است که مردم با دادن رأی سرنوشت خود را تعیین می کنند.

وی ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسماً از 25 اسفندماه کلید خورد که تشکیل هیأت اجرایی در شهرستان در دستور کار قرار گرفت و از روز 30 اسفندماه نیز کار ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی نیز شروع می شود.

رضایی اظهار داشت: ثبت نام به مدت یک هفته انجام می شود و تمام مراحل انتخابات به جز مرحله نوشتن اسامی و شمارش آراء، الکترونیکی انجام می شود که بر اساس تقویم اجرایی انتخابات و پس از کسب استعلام های چهار گانه و تعیین نتیجه تأیید صلاحیت‌ها در هیأت اجرایی و ارسال به هیأت نظارت اسامی کاندیداها اعلام می شود.

وی همچنین گفت: انتخابات برای روستاهای بالای 20 خانوار و یا با جمعیت 100 نفر نیز در آن روستا برگزار می شود و طبق آمار ارائه شده 221 شعبه اخذ رأی شامل 134 شعبه در روستاها و 78 شعبه شهری برای انتخابات شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

رضایی افزود: کار اجرایی انتخابات ریاست جمهوری هم از 22 فروردین ماه آغاز می شود و همان روز هیئت اجرایی ریاست جمهوری نیز تشکیل می شود و با همان ساز وکار انتخابات شورای اسلامی شهر فعالیت خود را آغاز می کنند، با این تفاوت که کار نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان بوده و امکان اینکه همین افرادی که برای هیأت اجرایی شوراها انتخاب شده اند کار اجرایی ریاست جمهوری را انجام دهند نیز زیاد است.

وی با بیان اینکه برای انتخابات سال 96 محدودیت هایی در نظر گرفته شده و از تشکیل ستادهای انتخاباتی به خصوص برای کاندیداهای شورای اسلامی شهر در مرکز شهر جلوگیری خواهد شد، گفت: محدودیت هایی که در مرکز شهر درنظر گرفته شده است از میدان امام تا میدان زندیه واقع در خیابان همدان، از میدان امام تا خیابان شهید صارمی واقع در خیابان اراک، از میدان امام تا خیابان عارف واقع در خیابان بروجرد، کل محدوده خیابان خیام، از چهار راه خیام تا بیمه ایران واقع در خیابان قائم مقامی، خیابان شهید رجایی تا کوچه بحرینی وخیابان فخریه تا میدان مادر می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر به تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و افزود: این کمیته با مسئولیت دادگستری شهرستان ملایروبا نظارت پلیس فتا برای جلوگیری از تخلفات تشکیل شده است که کار تذکر و کنترل را انجام می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که تجمع مقابل فرمانداری قانونی بوده است یا نه؟ گفت: این تجمع غیرقانونی بوده و خلاف قوانین انجام شده است و سعی کردیم از بخشی از آن چشم‌پوشی کنیم و بخشی از آن در حال پیگیری است که اقدامات و برخورد قانونی با این تجمع غیرقانونی در حال انجام است.

وی ادامه داد: جابجایی‌های اخیر به هیچ وجه انتخاباتی نبوده و از ماه ها قبل به دنبال انجام این تغییرات بودیم که با نزدیک شدن انتخابات سعی کردیم سریع انجام شود و اظهار نظرهای غیرمنصفانه و مغرضانه و از روی ناآگاهی وعدم اطلاع صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار