استاندار همدان عنوان کرد

واگذاری بیش از 214 طرح و پروژه به بخش خصوصی در همدان

استاندار همدان گفت: در استان همدان بیش از 214 طرح و پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است که اقدام بزرگی بوده است، ضمن اینکه در حوزه ارتباطات نیز 127 میلیارد تومان برای سفر دکتر روحانی پروژه انجام شد.
کد خبر: ۸۸۴۴۶۵۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد ناصر نیکبخت امروز در نخستین شورای اداری استان در سال جدید که با حضور رئیس سازمان استاندارد ملی کشور برگزار شد، با اشاره به شهادت شهید حسین معزغلامی و شهید محسن طهماسبی در ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: ادامه راه شهدا وظیفه یکایک مسئولان و مردم است.

استاندار همدان با اشاره به افزایش 17 درصدی درآمد صادراتی استان در سال گذشته نسبت به سال94، بیان کرد: این میزان افزایش قابل تقدیر هست اما کافی نیست و این یکی از نمونه‌های مثبت توافق بین المللی و اثرات برجام است.

نیکبخت با بیان اینکه صادرات همواره از لحاظ مسائل کیفی و استاندارد آسیب دیده است، گفت: صادرات ما به طور عمده یکبار مصرف است و باید کیفیت کار را بالا ببریم تا تولید به کمک صادرات بیاید و شرایط تغییر کند.

وی عنوان کرد: سال 95 سالی پر فراز و نشیب بوده و اذعان دنیا به اینکه ایران کشور پر قدرتی است را، شنیدیم اما سال گذشته از لحاظ کاری برای ایران بسیار سخت بود چرا که برگرداندن کشور به ریل توسعه کار آسانی نبود آن هم در شرایطی که هم مشکل اقتصادی و تحریم‌های شکننده وجود داشت.

نیکبخت اعلام کرد: در صورتی که کسی مانع فعالیت سرمایه‌گذار در استان شود من مقابل او می‌ایستم و برای حل مشکل سرمایه‌گذار تا شخص مقام معظم رهبری را نیز ملاقات می‌کنم چرا که سرمایه گذار برای ما مقدس است.

وی با بیان اینکه در سال 95 به میزان 700 هزار شغل توسط سرمایه گذاران و خدمتگزاران ایجاد شد، گفت: تنها پنج کشور در دنیا توانستند در طول یک سال بیش از 600 هزار شغل ایجاد کنند اما ایران 700 هزار شغل ایجاد کرد و با این وجود 500 هزار نفر به افراد جویای کار اضافه شد.

استاندار همدان افزود: اگر مشکلی وجود دارد ناشی از تعطیل شدن واحدهای تولیدی و ندانم کاری‌های گذشته است و بر مبنای "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" باید دغدغه ما رفع مشکل معیشت و اقتصاد مردم باشد، ضمن اینکه 25 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می شد که بر اساس آمار رسمی به 15 میلیارد دلار کاهش یافت.

نیکبخت عنوان کرد: نتیجه مقابله با قاچاق، افزایش اشتغال مردم به کار است و با مصرف کالای خارجی به طور مستقیم به کارگران ایرانی ضربه می‌زنیم و کارگر خارجی را تقویت می‌کنیم.

استاندار همدان با اشاره به برخورد دولت یازدهم با فساد اقتصادی تأکید کرد: دولت در این زمینه از تلاش قوه قضاییه بی نیاز نیست.

نیکبخت افزود: مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور با تولید برطرف می شود چرا که وقتی جوانی مشغول کار شود سراغ مفسده نخواهد رفت و ازدواج پررنگ خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت 54 میلیارد تومان وام ازدواج در همدان در سال 94 گفت: سال قبل 220 میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان همدانی پرداخت شد.

استاندار همدان با اشاره به خدمات دولت در سال قبل اظهار داشت: 98 درصد از بودجه پیش بینی شده در سال قبل محقق شد و این به معنای جدا شدن از نفت است، ضمن اینکه طراز تجاری کشور در سال گذشته مثبت و صادرات نفت کشور دو برابر شد.

نیکبخت گفت: منابع ریزگردها در کشور همچون هورالعظیم خوزستان احیا شدند و واحدهای تولیدی به تولید بازگشتند به طوری که در همدان 700 میلیارد تومان تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم به واحدهای تولیدی پرداخت شد.

وی پروژه راه آهن همدان ـ تهران را طرح جامانده از دولت‌های قبل عنوان کرد و افزود: حداکثر تا دهم اردیبهشت ماه، راه آهن به بهره‌برداری می‌رسد. شب گذشته هزار و 656 متر ریل گذاری به ثبت رسید و رکورد ریل گذاری در راه آهن همدان شکسته شد و به 26 کیلومتری همدان رسید.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز، 35 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به استان تحویل داده شد، گفت: بازدید از اماکن تاریخی استان در نوروز امسال نسبت به سال قبل 37.5 درصد افزایش یافته است.

استاندار همدان با اشاره به تمایل رئیس جمهوری برای سفر به استان، تصریح کرد: ریل‌گذاری در راه آهن سرعت خوبی دارد که از ترکیه، هندوستان و آلمان، ریل وارد می شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهرستان بهار تا 20 روز دیگر به بهره برداری می‌رسد، گفت: با توجه به جهانی شدن لالجین، از مدیران دستگاه‌ها تقاضا می شود که از سفال لالجین به عنوان هدیه در مناسبت‌های مختلف استفاده کنند.

استاندار همدان تصریح کرد: 120 پروژه بهداشتی در مانی در سطح استان وجود دارد که ظرف مدت 8 ماه 104 میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات عمرانی استان با کمک دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و درمان و اعتبارات استان آماده شد که در دو حوزه نوسازی و آماده‌سازی بود.

نیکبخت گفت: انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را مهم شمرده و درآن مشارکت کرده و افراد را برای حضور در آن تشویق کنیم.

وی افزود: اگر برخی افراد برجام را تخریب می‌کنند هدف آنها کاهش امیدواری مردم و شرکت آنها در انتخابات است و در مقابل ما باید مردم را تشویق کنیم چرا که در انتخابات تصمیم مردم بروز می‌یابد که ما انتخابات را امانت دارانه اجرا می‌کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در هر جا که خدمات دولت را زیر سوال بردند از دولت حمایت کرده و خدمات خود را بیان کنید، اظهار داشت: 2.5 برابر مستمره مددجویان بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت، حقوق بازنشستگان همسان سازی شد و 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد، وام ازدواج به 220 میلیارد تومان افزایش یافت و سمن‌های استان به 400 مورد افزایش یافت که این موارد از خدمات دولت بود.

نیکبخت بیان کرد: در استان همدان بیش از214 طرح و پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است که اقدام بزرگی بوده است، ضمن اینکه در حوزه ارتباطات نیز 127میلیارد تومان برای سفر دکتر روحانی پروژه انجام شد.

وی گفت: نیمه پایان سال به میزان 20 میلیارد تومان کسری همدان را دکتر نوبخت پرداخت کرد و به کمک استان آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات