خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

شهید «همدانی» یک شهید ملی است

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: سرلشگر شهید «حاج حسین همدانی» متعلق به استان همدان یا سایر شهرهای دیگر نیست بلکه یک شهید ملی است.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۶۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم و شهادت دهمین شهید مدافع حرم، شهید «محمدرضا زارع‌الوانی» اظهار داشت: شهید «همدانی» متعلق به استان همدان یا سایر شهرهای دیگر نیست بلکه یک شهید ملی است.

وی افزود: سرلشگر شهید «همدانی»، با مبارزه طولانی مدت با استکبار و با مجاهدت‌های بزرگی که در جهان اسلام داشتند توانست جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای اسلامی مطرح کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در رابطه با مجاهدت‌های 40 ساله این شهید والا مقام گفت: وجود این شهید بزرگوار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مبارزان انقلابی مطرح بود و در پیروزی آن نقش بسزایی داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: این شهید بزرگوار یک نیروی بسیار مطمئن در خدمت بزرگان شهر همدان همچون آیت‌الله شهید مدنی و آیت الله آخوند ملاعلی معصومی بود که انقلاب اسلامی را در همدان ترویج داد.

مجیدی اضافه کرد: همچنین در دفاع مقدس نقش شهید «حاج حسین همدانی» بسیار مؤثر بود و توانست نیروهای مردمی را در همدانی سازماندهی کند و با تمام تجهیزات و امکانات به تاخت و تاز بپردازد.

وی با اشاره به اقدامات شهید «همدانی» عنوان کرد: پایه‌گذاری تیپ 32 انصارالحسین(ع)، تشکیل سپاه انصارالحسین(ع) در همدان، احداث باغ موزه دفاع مقدس، برپایی کنگره بزرگداشت 8 هزار شهید استان همدان، تأسیس صندوق قرض الحسنه عدل اسلامی ویژه نیازمندان و ... از جمله اقدامات این شهید بزرگوار بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص برنامه‌های هفته گرامیداشت شهید «حاج حسین همدانی» ابراز داشت: اختتامیه یادواره سراسری شعر «حبیب حرم» که امسال برای اولین بار به صورت کشوری در همدان برگزار می شود از جمله این برنامه‌ها است.

* احداث قرارگاه فرهنگی ابووهب و مجتمع فرهنگی شهید «همدانی»

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 800 اثر شعر ارسال شده و حدود 100 اثر بعنوان اثر برتر معرفی می‌شود که در روز دوشنبه 12 مهر ماه از 12 اثر منتخب با حضور خانواده این شهید تجلیل خواهد شد و سخنران این برنامه نیز دکتر صفار هرندی است.

مجیدی با اشاره به فراخوان عکس استانی شهدای مدافع حرم گفت: در این خصوص نیز یک هزار و 700 قطعه عکس ارسال شده و 30 قطعه از عکس ها انتخاب شده و در قالب نمایشگاه در سالگرد شهید «همدانی» رونمایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: پنجشنبه 15 مهر ماه ساعت 9 صبح مراسم سالگرد شهادت سردار شهید «حاج حسین همدانی» با سخنرانی حاج رحیم صفوی در حسینیه امام(ره) برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص دیگر اقدامات سالگرد شهید «همدانی» بیان کرد: احداث قرارگاه فرهنگی ابووهب که اختصاص به ثبت فیلم و خاطرات و تهیه کتب و مراسم ها دارد، احداث مجتمع فرهنگی شهید «همدانی» برای حسینیه ثارالله و هیئت رزمندگان که محلی برای استراحت زوار کربلا است نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از احداث مجتمع فرهنگی این است که حسینیه ثارالله را برای رزمندگان احداث کنیم و دیگر اینکه خدمات دهی برای زوار کربلا داشته باشیم.

مجیدی ابراز داشت: این مجتمع فرهنگی پاتوق رزمندگان دوران دفاع مقدس برای بیان خاطرات دوران جنگ می‌شود.

وی در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های پنجشنبه 15 مهرماه برگزاری مجمع فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به میزبانی مرکز آموزش قدس در سالن مجتمع انصار از ساعت 14 الی 16 و مراسم قرائت زیارت عاشورا در باغ بهشت در جوار مزار شهید «همدانی» توسط بنیاد شهید است.

* برگزاری مسابقات ورزشی در استان با محوریت شهید همدانی

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: برگزاری دعای کمیل، عزاداری و برنامه ویژه شهادت «حاج حسین همدانی» ویژه هیئت رزمندگان در حسینیه ثارالله سپاه انصارالحسین(ع) نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین روز چهارشنبه 14 مهرماه در مسجدالنبی تهران با سخنرانی سردار سلیمانی مراسم گرامیداشت شهید «همدانی» برگزار می شود و در دانشگاه امام حسین(ع) تهران نیز همایش فراخوان مقاله در 18 آبان ماه برگزار می شود.

مجیدی در خصوص برنامه احداث مجتمع فرهنگی شهید همدانی عنوان کرد: مراسم گلریزانی با حضور خیرین و مردم شهیدپرور همدان در 18 مهرماه در مکان همین پروژه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای مدافع حرم در شهرستان های استان همدان برگزار می شود، گفت: تولید برنامه مستند شهید همدانی و ساخت کلیپ‌هایی در همین زمینه و برگزاری مسابقات ورزشی در استان با محوریت شهید همدانی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تشییع باشکوه سردار شهید «همدانی» در همدان و با بیان اینکه اخلاص شهید «همدانی» بود که مردم همدان در تشییع پیکر او حضور باشکوه و به یاد ماندنی داشتند، گفت: این هفته با عنوان هفته شهید «همدانی» است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی تبلیغات خود را در سطح استان برپا کنند که بتوانیم همچون سال گذشته مراسمی باشکوه در شأن این شهید بزرگوار برگزار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات