خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

مهمترین هسته دین ولایت است

امام جمعه همدان در واقع مهمترین هسته دین ولایت است و مسئله ولایت امام علی (ع) به قدری مهم بود که پس از ابلاغ این مهم آیات قرآن نازل شد و این روز را روز اکمال دین و اتمام نعمت بیان فرمود.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۸۵
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اهمیت روز غدیر در دین اسلام بسیار بالاست به همین سبب باید در طول سال و همیشه به این مسئله مهم توجه شود و در سخنرانی‌ها و منابر مورد بحث و تبیین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دین اسلام بدون ولایت ناقص است گفت: به سبب جایگاه و اهمیت ولایت حقه این موضوع مورد توجه و قرآن کریم و سفارش ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دیدار پرشور هزاران نفر از مردم در روز عید غدیر خم با مقام معظم رهبری که صدها نفر از مردم و خانواده معظم شهدا همدانی نیز در این جمع حضور داشتند، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار در مورد تبیین جایگاه و اثبات واقعه غدیر خم سخنان ارزشمندی را بیان کردند که باید مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری برداشت‌های بسیار عمیق و متقن از آیات قرآن کریم برای اثبات ولایت حقه امیرالمومنین (ع) بیان کردند که مورد تحسین حضار قرار گرفت و ما در نماز جمعه در حد توان این بیانات را ارائه می‌کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حضرت علی (ع) از ابتدای بعثت پیامبر اکرم (ص) به سبب خدمات ارزشمند و نیز پیروزی در میدان نبرد بر بزرگترین دشمنان اسلام همواره مورد کینه برخی بزرگان اعراب بود گفت: از ابتدا جانشینی حضرت علی (ع) امری مورد تاکید بود اما در مراسم حجه‌الوداع و در محل غدیر خم که حاجیان برای استراحت در آن مکان تجمع می‌کردند فرشته وحی به رسول خدا (ص) فرمان خداوند را رساند که موضوع ولایت امیرالمومنین (ع) به‌صورت رسمی ابلاغ کند و خداوند در قرآن کریم عدم انجام این فرمان را برابر می‌داند با عدم انجام رسالت که نشان دهنده جایگاه و عظمت ولایت امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه بزرگترین جنایت بشریت تحریف ادیان الهی بوده است، گفت: این خیانت در برابر نسل‌های بعدی بوده که سبب انحراف انسان‌ها شده است.

محمدی با بیان اینکه قرآن کریم افرادی را که ادیان الهی را دچار انحراف کرده‌اند با عنوان «اظلم» یعنی ظالم‌ترین افراد معرفی می‌کند، افزود: تغییر در رهبری و ولایت مسلمانان و واگذاری آن به دیگر افراد مصداق ظالمانه‌ترین کارهاست.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امامت و ولایت حق عنصری است که تمام احکام و دستورات اسلامی در خود دارد، تاکید کرد: در واقع مهمترین هسته دین ولایت است و مسئله ولایت امام علی (ع) به قدری مهم بود که پس از ابلاغ این مهم آیات قرآن نازل شد و این روز را روز اکمال دین و اتمام نعمت بیان فرمود.

محمدی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و هفته دفاع مقدس پیروز تمامی مسلمانان جهان را از درگاه حداوند سبحان مسئلت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات