خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ خبر داد

فعالیت 3200 نفر در گروه‌های جهادی کبودراهنگ

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از فعالیت 3 هزار و 200 نفر در گروه‌های جهادی امسال و پرداخت 17 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کبودراهنگ خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۶۱۳۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

سرهنگ محمود بداغی در گفتگو با خبرنگار بسیج کبودراهنگ با تبریک به مناسبت دهه کرامت با اشاره به برنامه‌های امسال و اردوهای جهادی اظهار داشت: بسیج سازندگی با هدف استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور، کمک به دولت در خدمات‌رسانی، محرومیت زدایی و سازندگی با اولویت در روستاها و نقاط کم برخوردار، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به شناسایی و ایجاد زمینه‌های اشتغال تشکیل شده است.

وی افزود: هدف از اردوهای جهادی غنی‌سازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت در عرصه‌های سازندگی و مردم یاری، تقویت انگیزه کار و تلاش و کمک به رفع مشکلات همنوعان است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل فرصت خوبی لست که به دستاوردهای مهم و ارزشمند این حرکت عظیم و گوشه ای از خدمات ارزنده جهادگران بسیجی در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، راه اندازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار شهرستان کبودراهنگ بپردازیم.

وی ادامه داد: امسال بیش از 3 هزار و 200 نفر از بسیجیان اقشار مختلف مساجد و محلات، دانشجویی، دانش آموزی، بسیج خواهران، بسیج مهندسین و بسیج جامعه پزشکی در گروه‌های جهادی در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند.

بداغی با اشاره به برنامه‌های اردوهای جهادی یک روزه حلقات صالحین که با حضور 2 هزار و 400 نفر از بسیجیان برگزار می‌شود، یادآور شد: اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی، دیوارنویسی، غرس نهال، هرس درختان، واکسیناسیون طیور و کلاس‌های آموزشی مهارتی و ایجاد طرح‌های اقتصادی از جمله این فعالیت‌های به شمار می‌روند.

وی افزود: امسال 6 گروه جهادی پایگاه‌های مساجد و محلات در قالب اردوهای جهادی سه روزه، هفت روزه و 10 روزه به روستاها اعزام شده‌اند و فعالیت‌های مختلفی در راستای خدمت رسانی به مردم انجام داده‌اند.

* حضور 200 دانش‌آموز کبودراهنگی در طرح هجرت3

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ ابراز داشت: فعالیت‌های عمرانی شامل ساخت پایگاه مقاومت، اماکن عام المنفعه، کمک به تعمیر و ساخت مساجد، دیوارنویسی و زیباسازی روستاها، ساخت خانه برای نیازمندان از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی آموزشی افزود: در این خصوص نیز چهار گروه از بسیج خواهران در 10 روستای بخش گل تپه، دو روستای بخش شیرین سو، چهار روستای بخش به ارائه خدمات آموزشی، مهارت های زندگی، امداد و نجات، آموزش صنایع دستی و... مشغول هستند.

بداغی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های جهادی بسیجیان اردوهای جهادی با اعزام متخصصین بسیج مهندسین کشاورزی به روستاها در راستای مبارزه با سن گندم، مشاوره به کشاورزان، آموزش زمان سم‌پاشی مزارع گندم برای افزایش بهره وری تولید گندم در شهرستان بوده که به مدت یک ماه انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 4 تیم بهداشتی و درمانی توسط بسیج جامعه پزشکی و استفاده از پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی برای خدمات‌رسانی و ارائه ویزیت رایگان به بیماران نیازمند به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ افزود: در عرصه به‌کارگیری دانش آموزان در مرمت، رنگ آمیزی و زیباسازی مدارس با عنوان طرح هجرت3 نیز به تعداد 200 نفر دانش‌آموز در بیش از 10 مدرسه در فصل تابستان امسال در حال فعالیت هستند.

* پرداخت 17 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در کبودراهنگ

وی با اشاره به برنامه‌های ناحیه بسیج دانشجویی در تابستان امسال بیان داشت: در حال حاضر گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور کبودراهنگ، بوعلی سینای همدان، آزاد همدان، علوم پزشکی همدان و امام صادق(ع) تهران در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی و آموزشی به مردم روستاهای محروم شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

بداغی از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی را فعالیت در بخش اقتصاد مقاومتی و تبدیلی عنوان کرد و افزود: این امر در راستای کمک به افزایش تولیدات در روستاها با ایجاد کارگاه‌های کوچک اقتصادی با هدف اشتغال جوانان، ارائه آموزش‌های مهارتی برای آشنایی با چگونگی راه‌اندازی طرح‌های تولیدی صورت می‌گیرد.

به گفته وی امسال در این زمینه در روستها کلاس‌های مختلف آموزشی مانند کشت زعفران، زنبورداری، پرورش طیور و... تشکیل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ تصریح کرد: در سال جاری 17 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان ایجاد کارگروه‌های اشتغالزایی در شهرستان اختصاص یافته که شامل عرصه‌های پرورش آبزیان، زنبور عسل، طیور، کشت گیاهان دارویی، کشت زعفران، پرورش قارچ و کارگاه‌های صنایع دستی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد صنایع تبدیلی کوچک در روستاها و بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند راه توسعه روستاها ایجاد صنایع تبدیلی کوچک در روستاهاست، گفت: امسال بخشی از تسهیلات حمایتی به ایجاد این صنایع در روستاها با هدف فرآوری محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود و این شهرستان به عنوان قطب تولید شوریجات و ترشیجات تعیین شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات