خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

بعد از برجام نیز فشارهای آمریکا بر ایران ادامه داد

امام جمعه همدان گفت: براساس وعده آمریکایی‌ها باید بعد از برجام فشار از روی ایران برداشته می شد در صورتی که در عمل شاهد تداوم این فشارها هستیم.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۳۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه همدان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و دوری از غفلت است، اظهار داشت: ماه رمضان یک مکتب نورانی تقویتی است و آموزه‌های آن برای انسان بسیار زیاد است و پاداش و ثواب آن در حدی است که اگر انسان می دانست بدون شک آرزو می کرد که ۱۲ ماه سال هم ماه رمضان می بود.

وی با بیان اینکه باید در این ماه از فیوضات قرآنی بهره برد چراکه آدمی با انس با قرآن می‌تواند ادب قرآنی را بیاموزد، گفت: روزه داری به معنای تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه باید زبان، مو و تمام اعضای بدن هم روزه باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به مقام بالا و درجه رفیع این ماه گفت: طبق روایتی، اگر کسی در ماه رمضان آمرزیده نشود باید منتظر بماند تا در حج و صحرای عرفات، نسیم رحمت الهی به سوی او بوزد.

وی با بیان اینکه کلمه «رمض» به معنای سوزاندن است و در این ماه خدای بزرگ گناهان بندگانش را میسوزاند، عنوان کرد: باید در این ماه برای دور کردن خود از آتش جهنم تلاش کنیم.

محمدی با بیان اینکه گرسنگی و تشنگی این روزها باید ما را به یاد گرسنگی و تشنگی روز قیامت بیندازد، عنوان کرد: ماه رمضان مهمانی بزرگ خدوند است.

وی با بیان اینکه مدت زمان گرسنگی و تشنگی قیامت بسیار طولانی است و حتی به ۵۰ هزار سال هم می‌رسد، عنوان کرد: افرادی که این روزها در فضای مجازی روزه گرفتن و روزه‌دارها را مسخره می‌کنند روز قیامت باید ۵۰ هزار سال تشنگی بکشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه قیمت واقعی انسان فقط بهشت خداست و اگر بهشت را به هر چیز دیگری بفروشد ضرر کرده است، عنوان کرد: مراقبت از این گوهر و حراست از آن کار آسانی نیست.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم کمک به افراد مستمند روزه‌دار گفت: برخی این روزها غذایی برای خوردن در سحر ندارند و با گرسنگی روزه می‌گیرند و عدهای در رفاه کامل به سر می‌برند و به این افراد توجهی نمی‌کنند.

محمدی با بیان اینکه نباید فرصت بندگی خدا در این ماه را راحت از دست داد، افزود: تمام لحظات این ماه عبادت است و تلاوت قرآن و خواندن نماز اجری بسیار دارد.

وی با بیان اینکه انسان زمانی رستگار می شود که از همه افت های نفس اماره رهایی پیدا کند، افزود: عمل به قرآن نیاز امروز جامعه است و اتفاقاتی چون اختلاس‌ها، طلاق‌ها، مشکلات اقتصادی، اعتیاد به خاطر عمل نکردن به قرآن است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه براساس وعده آمریکایی‌ها باید بعد از برجام فشار از روی ایران برداشته می شد در صورتی که در عمل شاهد تداوم این فشارها هستیم، گفت: مقام معظم رهبری فرموده بودند که نباید فریب آمریکا و خندههای دروغین آن را خورد.

وی با بیان اینکه همواره شاهد خصومت و نامهربانی‌های علیه جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم، ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند به آمریکا اعتماد نداریم و این دولت دشمن مردم و کشور ماست و ما نیز از تریبون نماز جمعه این امر را دوباره تأکید می‌کنیم که آمریکایی‌ها هیچ‌وقت دوست ما نمی‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات