خبرهای داغ:
دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ضدارزشی در دانشگاه که در آن خبری از شئونات اسلامی نیست، گفت: تمام این مسائل توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه انجام می‌شود و اگر جلوی این روند گرفته نشود شاهد مسائل بدتری خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۹۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نشست خبری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا امروز در سالن جلسات شهید ایزدی با حضور اعضای شورای جامعه اسلامی و اصحاب رسانه برگزار شد.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی در این جلسه با اشاره به حواشی که ماه‌های گذشته در رابطه با جامعه اسلامی دانشجویان در رسانه ‌ا منعکس شد، اظهار تاسف کرد و ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به‌خاطر جلوگیری از حضور آنان در همایش سخنرانی دکتر حسن عباسی این مورد را ناشی از ناهماهنگی‌های اداری دانشگاه عنوان کرد.

امیر موسیوند خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی دانشجویان تشکلی مذهبی و کامل است و به خاطر اینکه تمام مسائل شئونی از فرهنگ و مذهب هستند گستره فعالیت فرهنگی جامعه اسلامی، همه زمینه ها را شامل می شود.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های جامعه اسلامی دانشجویان مطالبه‌گری از مسئولین است و جامعه اسلامی دانشجویان این امر را از مهمترین وظایف خود می‌داند، افزود: یکی از وظایف جدی جامعه اسلامی مطالبه‌گری از مسئولین اجرایی در بخش اقتصاد است زیرا شعار امسال نیز به همین نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی با بیان اینکه استاندار، دولت یک استان است، تصریح کرد: دانشگاه بوعلی سینا همدان یک دانشگاه کامل است و یک ضرورت عقلی دارد تا مسئولین بیایند و پاسخگوی دانشجویان باشند.

وی با اشاره به اینکه در 29 فروردین ماه سال جاری نامه ای از طریق سه تشکل دانشجویی از قبیل بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی دانشجویان به استاندار داده شد تا در دانشگاه حضور پیدا کنند، گفت: از آبان 92 که ناصر نیکبخت تصدی استانداری را بر عهده دارد تاکنون تشکل‌های مختاف دانشگاه از استاندار دعوت کرده‌اند اما تاکنون در دانشگاه حضور پیدا نکرده‌اند و از آخرین دعوت که در 29 فروردین ماه امسال انجام شد، پس از 16 روز توسط رئیس دفتر استاندار جواب منفی داده شد.

* به‌کارگیری کسانی که در فتنه 88 در استان نقش داشتند قابل قبول نیست

موسیوند در ادامه گفت: پس از دعوت و پیگیری تشکل‌های مختلف و عدم حضور استاندار تصمیم گرفته شد تا در روز همایش سخنرانی دکتر حسن عباسی از لوح بی‌خیالی رونمایی شود که ساعاتی قبل از برپایی سخنرانی تماسی مبنی بر تمایل استاندار برای حضور در دانشگاه گرفته شد و مقرر شد تا ظرف یک هفته آینده استاندار در دانشگاه حضور پیدا کند و به همین دلیل از لوح بی‌خیالی رونمایی نشد.

وی ادامه داد: اما با پایان سخنرانی دکتر حسن عباسی از حضور خود در دانشگاه ممانعت کرد و پس از پیگیری‌های مجدد بازهم از حضور استاندار خبری نبود و پس از روزها و هفته‌ها پیگیری همچنان منتظر حضور استاندار در دانشگاه بوعلی سینا هستیم.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی در خصوص دیدار استاندار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استاندار در این دیدار استان همدان را در زمینه تولید پیشتاز خواند و در زمینه اشتغال نیز مسائلی را مطرح کرد که برخلاف آمار مرکز آمار ایران است و باید این موضوع تشریح شود.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی سینا در حال تحصیل هستند، بیان کرد: اشتغال این تعداد دانشجو پس از فارغ التحصیلی چه خواهد شد.

موسیوند با بیان اینکه استاندار همدان مطرح کرد که باید به تیم مذاکره کننده مدال فتح داده شود، افزود: در این خصوص باید پرسید نتیجه برجام چه بود.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل سیاسی نیز فتنه 88 خط قرمز انقلاب است اما کسانی که در این فتنه در استان نقش داشتند اکنون در پست‌های مختلف به‌کارگیری شده اند و همدان شهری است که هرچند وقت یکبار میزبان شهدا هستیم بنابراین این مسائل در استان قابل قبول نیست.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی در ادامه گفت: استاندار همدان مدیرکل محیط زیست را یکی از مدیران موفق اعلام کرد در صورتی که مساله نیروگاه شهید مفتح حل نشده و این مورد نیاز به پاسخگویی دارد.

* برگزاری مسابقه آوازخوانی ضدارزشی با عنوان «شب کوک» در خوابگاه‌ها

وی با اشاره به مسائل درونی دانشگاه و معضلات پیش آمده عنوان کرد: در دانشگاه بوعلی تصمیمی گرفته شد تا در سلف مرکزی دانشگاه هنگام صرف ناهار موسیقی سنتی پخش شود که پس از گذشت چند روز این موسیقی تبدیل به موسیقی ناهنجار غربی شد و منجر شد در سلف دانشگاه رقص و پایکوبی صورت گیرد که این موضوع اعتراض دانشجویان را در پی داشت.

موسیوند اظهار کرد: در سایت رسمی دانشگاه اعلام شد مسابقه آوازخوانی با عنوان «شب کوک» در سطح خوابگاه‌ها قرار بر اجرا است که پس از پیگیری توسط شورای فرهنگی، مسئولین اظهار بی اطلاعی کردند و در تماس تلفنی با مسئول سایت، اطلاعیه برداشته شد اما با این وجود فینال مسابقات در نمازخانه دانشگاه برگزار شد و دانشجویان دختر آوازهای ضدارزشی اجرا کردند و جوایزی نیز گرفتند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه فضای سرگرمی کم نیست و بستر مناسب برای سرگرمی فراهم است تا دانشجویان به این سمت و سو نروند، گفت: حتی در زمینه موسیقی مطرح شد تا علاقمندان به موسیقی از طریق اداره ارشاد اسلامی پیگیری کنند.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی برگزاری اردوهای مختلط و جشنهای فارغ التحصیلی که در آن خبری از شئونات اسلامی نیست را از دیگر برنامه‌های ضدارزشی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: تمام این مسائل توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه انجام می‌شود و اگر در این برهه تصمیمی اتخاذ نشود و جلوی این روند گرفته نشود شاهد مسائل بدتری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سعی مسئولین بر این است تا این مسائل را سهل انگاری یک کارمند جلوه دهند اما واقعیت این است که هیچ کارمندی بدون هماهنگی با مدیر بالادستی هیچ کاری را انجام نمی دهد.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی افزود: از پیگیری‌های جامعه اسلامی دانشجویان این است که در شورای فرهنگی چارچوبی قانونی تصویب شود تا با مسببین اینگونه مسائل برخورد شود.

در پایان این نشست محمدرضا شیری مشعوف به عنوان دبیر جدید جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی معرفی شد و از لوح بی خیالی به استاندار نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات