خبرهای داغ:
گزارش بسیج از کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی؛

وجود دلالان یکی از معضلات دامپروری است

یک کارآفرین بهاری با اشاره به پرورش دام و فعالت در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از معضلات این کار وجود دلالان در قیمت گذاری است که بسیاری از دامداران با آن مواجه هستند.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۴۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اقتصاد مقاومتی واژه‌ای آشنا اما غریبی است که این روزها بیش از پیش در گوشه و کنار جامعه آن را بارها می‌شنویم.

با توجه به تحریم‌های دشمنان و شرایط اقتصادی کشورها چند سالی است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها به بحث اقتصادی و فرهنگی تأکید دارند و امسال را نیز با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند تا بار دیگر کشور را به این مهم هدایت کنند که جز با اتکا با داخل نمی‌توان در برابر تحریم‌ها ایستاد.

به طور قطع تحقق اقتصاد مقاومتی با وحدت و همدلی مسئولان و آحاد مردم فراهم خواهد شد و باید بسترهای لازم برای تحقق این مهم و حمایت از تولید داخلی توسط مسئولان و مردم صورت گیرد تا روز به روز شاهد شکوفایی و رشد اقتصاد کشور باشیم.

بسیج سازندگی با حمایت از کارآفرینان و آموزش علاقه‌مندان در این راستا در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

در این راستا با یکی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان شهرستان بهار به گفتگو نشستیم.

حسینعلی محمدی یکی از کارآفرینان شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: بنده فرمانده پایگاه امام موسی صدر روستای پرولوک هستم و در حوزه مقاومت بسیج با مفهوم اقتصاد مقاومتی آشنا شدم.

وی افزود: با توجه به اینکه در روستای ما بستر کار فراهم بود، پیگیر موضوع شدم و برای بره پرواری 15میلیون تومان از بسیج سازندگی بهار وام گرفتم.

این کارآفرین بهاری بیان داشت: با سرمایه ای که در اختیار داشتم 20 رأس بره با قیمت 450 هزار تومان گرفتم و باقی آن را نیز صرف هزینه خرید علوفه برای دام‌ها کردم.

وی گفت: با توجه به اینکه خودم از قبل 30 رأس دام داشتم با 20 رأسی که خریداری کرده بودم در مجموع 50 رأس دام داشتم که متاسفانه با شیوع بیماری برفکی تعدادی از آنها با اینکه به دام ها واکسن هم زده بودم، تلف شدند.

دامدار پرلوکی افزود: در روستای ما دام‌ها را بیشتر به صحرا می‌برند و برای اینکه هزینه‌های آن زیاد نشود از چوپان استفاده می‌کنیم که همزمان دام‌های چند خانوار را برای چرا به دشت و صحرا می‌برد.

محمدی با اشاره به اینکه برای 7 ماه مبلغ یک میلیون تومان به چوپان داده است، بیان داشت: من نیز مانند اکثر اهالی روستای پرلوک کشاورز هستم و در زمین های کشاورزی که اجاره کرده ام به کشت گندم و یونجه مشغولم و زمان لازم برای به چرا بردن دام ها را ندارم به همین دلیل از چوپان استفاده می کنم.

این فعال اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمین کشاورزی که بر روی آن کار می کنم استیجاری است در پایان معمولا مبلغ زیادی برای خودم نمی ماند اما علوفه لازم برای دام ها را می توانم از آنجا به دست بیاورم.

وی در خصوص ورود خود به عرصه پرورش دام گفت: در سال‌های گذشته در فصل زمستان برای کار به کوره آجرپزی می‌رفتم و در زمینه های جوشکاری و بنایی نیز مهارت دارم اما کار در کوره آجرپزی برایم سخت شده بودم و به دنبال کاری بودم که بتوانم زمستان‌ها که مشغله کشاورزی ندارم آن را انجام ده و با توجه به اینکه با پرورش دام نیز آشنایی داشتم به سمت این کار رفتم.

فرمانده پایگاه امام موسی صدر یکی از معضلات کارش را وجود دلالان بیان کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که بنده و خیلی از دامداران با آن مواجه هستند دست داشتن دلالان در قیمت گذاری است به عبارتی آنها هر طور که بخواهند بر روی دام ها قیمت می گذارند و زحمت چند ماهه ما را به قیمت پایینی خریداری می کنند.

این بسیجی کارآفرین افزود: ما چاره ای جز فروش دام‌های خود به دلال ها نداریم و اگر به آنها نفروشیم کسی از ما دام نمی خرد.

محمدی با بیان اینکه در پایگاه امام موسی صدر 600 بسیجی عضو هستند، گفت: در پایگاه امام موسی صدر به گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخته ایم و با معرفی عرصه های اقتصاد مقاومتی که بسیج سازندگی به آنها وام می‌دهد اعضا را به فعالیت در این عرصه ها تشویق می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات