خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان شهرستان رزن:

هنر ارزشمند راه را برای بیداری انسان‌ها می‌گشاید

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان رزن گفت: هنری از نظر امام و رهبری گرامی است که در خدمت اهداف والای انسانی و اسلامی باشد و راه را برای بیداری انسان‌ها بگشاید.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۸۲
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، حمید پورحسین با برشمردن ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی بیان داشت: وقوع انقلاب اسلامی خود یکی از نمونه‌های جلوه هنرمندانه عالم سیاست است.

وی افزود: این جلوه در زمانه خود هژمونی شرق و غرب را در عالم سیاست شکست و از سوی دیگر روح جدید در عرصه هنر در داخل کشور ایجاد کرد.

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان رزن از جمله این مفاهیم را استقلال، آزادگی، شهادت طلبی، دفاع مقدس و مهدویت برشمرد و افزود: از طرفی نیز با ایجاد این مفاهیم، هنر کشورمان از ابتدای انقلاب نسبت به هنر قبل از انقلاب فاصله گرفت.

وی اضافه کرد: در واقع از یک طرف مفاهیم جدیدی ایجاد شد و از طرفی چهره ها و شخصیت‌هایی چون شهید آوینی به عنوان هنرمند و متفکر رشد کرده و شکوفا شدند.

پورحسین شناساندن متفکران بزرگ و متعهد انقلابی را یکی از مهمترین کارکردها برای رشد و پرورش هنر انقلاب برشمرد و افزود: پرورش هنرمندان متعهد و انقلابی یکی از مهمترین نیازها و البته اهداف انقلاب اسلامی برای بیان حقایق در سطح عالم است.

وی بیان مشکلات حقیقی بشر با زبان هنر را یکی از خواسته های امام خمینی (ره) از هنر انقلابی و ضد استکباری دانست و ادامه داد: هنری از نظر امام و رهبری گرامی است که در خدمت اهداف والای انسانی و اسلامی باشد و راه را برای بیداری انسان‌ها بگشاید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات