خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز با اشاره به نقش کلیدی فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف گفت: ‌اگر چه ذهن مسئولان و مدیران در حوزه اقتصاد مقاومتی بر محور تولید می‌چرخد، اما باید توجه داشت که اقتصاد دارای دو رکن تولید و مصرف است.
کد خبر: ۸۶۶۰۱۸۷
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تشریح دلایل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه اظهار داشت: مهریه‌های بالا و تجملات از جمله مسائلی است که سبب بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل جوانان به این سنت الهی شده است.

وی با تاکید بر لزوم جامع‌نگری در مباحث مختلف تصریح کرد: در هر مسئله‌ای باید جامع‌نگر بوده و مسائلی همچون بالا رفتن سن ازدواج در جوانان را ریشه‌ای نگاه و بررسی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در زمانی که دختران و پسران ما به سن بلوغ رسیدهو آمادگی ازدواج را دارند شرایط برای این کار مهیا نبوده بنابراین آنها این غریزه و تمایل جنسی را در خود سرکوب می‌کنند و وقتی سن آنها بالا رفت دیگر شخص تمایلی به ازدواج ندارد.

وی با اشاره به لزوم مسئولیت‌پذیری اقشار مختلف در حوزه ازدواج جوانان یاد‌آور شد‌: ما نباید بار مسئولیت خود را به دوش دولت بیندازیم و بگوییم که رفع مشکل ازدواج جوانان به عهده دولت است، ما نیز وظیفه داریم هر یک به اندازه وسع و توان خود در این زمینه کاری را انجام دهیم‌.

محمدی با تبیین نقش تقلیدهای کورکورانه مردم از فرهنگ غربی‌ افزود: تقلید‌های بی‌حساب و کتاب ما از فرهنگ غربی تبعات زیان‌باری را به دنبال داشته که یکی از آنها همین مشکلات موجود در عرصه ازدواج است.

وی گفت: در حال حاضر 35 درصد از خانواده‌های ما یا فرزندی نداشته و یا تک فرزند هستند و از سوی دیگر با افزایش آمار طلاق در جامعه نیز مبحث فرزندان طلاق و امر تربیت آنها از جمله مباحث مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای را مبذول داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مسئولین یادآور شد: همه باید مسئولانه برای رفع مشکلات ازدواج جوانان تلاش کرده و برنامه‌ریزی کنیم چرا که ازدواج مقدمه نسل است، لذا اگر نسلی نباشد آنگاه از اهمیت ازدواج نیز کاسته می‌شود.

وی لزوم توجه به اشتغال جوانان را نیز از دیگر مسئولیت‌های مدیران استان برشمرد و تصریح کرد: در احادیث و روایات ما از ائمه معصومین(ع) آمده است کسی که معاش ندارد معاد نیز ندارد که مبین این موضوع نیز دلیل طلاق‌ها و یا عدم تمایل افراد به ازدواج به دلیل نداشتن کار است.

محمدی در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز با اشاره به نقش کلیدی فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف افزود: ‌اگر چه ذهن مسئولان و مدیران در حوزه اقتصاد مقاومتی بر محور تولید می‌چرخد، اما باید توجه داشت که اقتصاد دارای دو رکن تولید و مصرف است که متاسفانه علاوه بر مشکلات حوزه تولید‌، ما در حوزه مصرف نیز الگوی مناسبی نداشته و بی‌حساب کتاب خرج می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف در جامعه ما تبذیر‌گونه شده گفت: متاسفانه بسیاری از مردم این گونه مصرف کردن را نوعی هنر می‌دا‌نند چرا که متاسفانه ‌در این حوزه برای مصرف صحیح به مردم آموزشی نداده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: ‌دین مبین اسلام در حوزه چگونه مصرف کردن دستورات بسیار مهمی دارد اما عدم توجه به آنها‌، تجمل‌‌گرایی و زیاده‌خواهی در حوزه‌های مختلف و مصرف بی‌رویه موجب شده آسیب بسیار زیادی به جامعه وارد شود.

وی خطاب به مسئولان یادآور شد: اگر می‌خواهیم منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی محقق شود باید علاوه بر تمرکز در حوزه تولید، در حوزه مصرف نیز برنامه داشته و هر یک در وسع خودمان دستورات اسلام در حوزه مصرف را به مردم یاد آوری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات