خبرهای داغ:
رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

رشد صعودی میزان مصرف برق در استان همدان

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: طی 6 سال اخیر میزان مصرف استان 20 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۳۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، لیدا یوسفی با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان و افزایش جمعیت در بالا رفتن مصرف و آلودگی محیط زیست تاثیرگذار است، اظهار داشت: طی 6 سال اخیر میزان مصرف استان20 درصد رشد داشته است.

وی افزود: تولید انرژی منشأ اصلی افزایش دمای کره زمین و انتشار آلاینده‌ها است که بهینه‌سازی مصرف می‌تواند از رشد آن جلوگیری کند.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به بیش از 73 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی منصوبه در کشور گفت: به علت کاهش بازدهی نیروگاه‌ها در فصول گرم 52 هزار و 500 مگاوات از آن قابل استحصال و بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف و کاهش تقاضا از مهمترین راه‌های تضمین استمرار برقرسانی به مشترکین است، ادامه داد: در حال حاضر حدود 680 هزار مشترک در استان از برق استفاده می‌کنند که بهینه‌سازی مصرف تنها با همراهی آنان میسر است.

یوسفی ابراز داشت: صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به توسعه، نوسازی و بهسازی شبکه برق است و با توجه به این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص جلب همراهی مردم برای مدیریت مصرف افزود: از ابتدای سال جاری در سطح استان 158جلسه آموزشی برای مشترکین در تعرفه‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی برگزار و 512 هزار برگه بروشور در این زمینه توزیع شده است.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها در فرهنگسازی بیان داشت: از دیگر اقدامات انجام شده شرکت استفاده از ظرفیت مطبوعات و صداو سیما در راستای فرهنگسازی و ترویج مدیریت مصرف بوده است.

وی اضافه کرد: در خصوص طرح همیار برق نیز اقدامات خوبی انجام شده و در حال حاضر برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در دست اجرا است.

یوسفی یادآور شد: مراجعات حضوری کارشناسان برای ارائه آموزش‌های لازم در مساجد، واحدهای تجاری، صنعتی و ادارات نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مشارکت صنایع و کشاورزان با شرکت در فصل تابستان عنوان کرد: صنعتگران، کشاورزان، مدیران انرژی اصناف و ادارات می‌توانند با مشارکت در طرح‌های کاهش پیک بار تابستان یاریگر ما در گذر موفقیت‌آمیز از تابستان باشند و از تخفیف ویژه این طرح‌ها برخوردار شوند.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست تا با مشارکت در کاهش مصرف برق و بهینه‌سازی سیستم‌های روشنایی، سرمایشی و تجهیزات اداری یاری بخش صنعت برق در فصل گرما باشند.

*توصیه‌های برقی آخر سال برای خانواده‌ها

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روزهای پایانی سال گفت: با توجه به این ایام توصیه‌ می‌شود هنگام خانه تکانی تميز كردن لامپ‌ها و حباب‌ها را در برنامه قرار دهند چراکه این امر باعث افزايش نوردهي آنها مي‌شود.

یوسفی با بیان اینکه لازم است لوله‌هاي پشت يخچال فريزر حداقل سالي دو بار گردگيري شود، افزود: اين كارها باعث انتقال حرارت بهتر بين هوا و لوله‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر قصد تغییر چیدمان منزل را دارید بهتر است چیدمان منزل به گونه ای باشد که از روشنایی روز بیشترین استفاده را ببرید تا نیازی به روشن کردن لامپ در روز نباشد.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: تلويزيون را در نزديكي منابع حرارت زااز قبيل شوفاژ، بخاري و در معرض رطوبت يا نور مستقيم خورشيد قرار ندهید تا در خنك شدن تلويزيون خللي ايجاد نشود.

وی یادآور شد: هنگام چیدمان وسایل آشپزخانه دقت کنید که فضاي پشت يخچال و فريزر، براي گردش هوا حداقل به اندازه ۲۰ سانتيمتر باز باشد و یخچال را از وسایل گرمازا و تابش نور خورشید دور نگاه دارید.

یوسفی با بیان اینکه برای رنگ‌آمیزی دیوارها بهتر است از رنگ روشن استفاده شود، تأکید کرد: برای مدیریت مصرف انرژی رنگ پرده‌ها را نیز برای انعکاس بهتر نور از رنگ‌های روشن انتخاب کنید.

وی ادامه داد: چناچه قصد خرید وسایل برقی جدید را دارید سعی کنید مدل‌هایی انتخاب کنید که بهینه‌ترین مصرف انرژی را داشته باشند.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: سعی کنید دستگاه‌هایی که انتخاب می‌کنید برچسب انرژی داشته باشند تا مطمئن شوید انرژی را بهینه استفاده کرده و آلودگی ایجاد نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اندازه دستگاهی که خریداری شده باید متناسب با تعداد افراد خانواده باشد.

یوسفی عنوان کرد: اگر در تعطیلات قصد سفر دارید از روشن گذاشتن لامپ‌های منزل خودداری و دوشاخه لوازم صوتی و تصویری را از برق خارج کنید.

وی ابراز داشت: اتصال شارژر موبايل، رايانه، لوازم صوتي و تصويري به پريز بدون استفاده از آنها جزو مصارف پنهان برق است كه با شناسايي و حذف آنها به‌تنهايي 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جويي مي‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات