خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان 873 میلیارد ریال از مشترکین برق استان طلب دارد، گفت: از این میزان 370 میلیارد ریال شامل بدهی کل ادارات، نهادها و ارگان‌ها به شرکت است.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۷۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاجی‌رضا تیموری امروز در شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه صنعت برق یکی از حیاتی‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: بی‌شک نقش انرژی برق در زندگی روزمره مانند اکسیژن برای ادامه حیات انسان است و با توجه به این امر بقا و پایداری شبکه‌های برق، استمرار و برقراری انرژی الکتریکی برای مصارف مختلف جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر تاکنون صنعت برق با چالش‌های اساسی مواجه شده که بقا و استمرار تامین انرژی را با مشکل‌های جدی روبرو کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به وجود 683 هزار مشترک برق در استان تصریح کرد: از این میزان مشترک، 82.2 درصد در بخش خانگی، 3.8 درصد در بخش عمومی، 1.7 درصد در بخش کشاورزی، 0.7 درصد در بخش صنعتی و 11.6 درصد در سایر مصارف هستند.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان 873 میلیارد ریال از مشترکین برق استان طلب دارد، گفت: از این میزان 370 میلیارد ریال شامل بدهی کل ادارات، نهادها و ارگان‌ها به شرکت است.

تیموری با اشاره به بدهی هر یک از تعرفه‌ها یادآور شد: بخش خانگی 303 میلیارد ریال، عمومی 184 میلیارد ریال، کشاورزی 216 میلیارد ریال، صنعتی 44 میلیارد ریال و سایر مصارف 126 میلیارد ریال بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه فروش 11 ماهه امسال یک هزار و 750 میلیارد ریال بوده است، گفت: از این میزان یک هزار و 533 میلیارد ریال معادل 87.5 درصد مطالبات وصول شده به عبارتی 223 میلیارد ریال به دیون سال گذشته که 650 میلیارد ریال بوده افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: وصول بهای برق مصرفی برای تأمین هزینه‌های ضروری، توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های برق در سطوح انتقال، توزیع و فوق توزیع و همچنین تعمیرات نیروگاه‌ها و عبور از پیک بار شبکه در سال 95 امری ضروری است.

وی با اشاره به اداراتی که در سطح استان در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند، ابراز داشت: اداره کل امور مالیاتی استان همدان، اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان و اداره کل دامپزشکی استان همدان جزو اداراتی بوده‌اند که بیشترین صرفه‌جویی را داشته‌اند.

تیموری اضافه کرد: اداره کل دیوان محاسبات استان همدان، شرکت گاز استان همدان و سازمان تأمین اجتماعی استان نیز جزو آن تعداد از ادارتی هستند که بهای انرژی مصرفی خود را به موقع پرداخت کرده‌اند و این امر شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به مشکلات صنعت برق افزود: کمبود منابع مالی ناشی از عدم توازن درآمدها با هزینه‌های بهره‌برداری و سرمایه گذاری، افزایش بدهی‌های صنعت برق به پیمانکاران و فروشندگان تجهیزات و کاهش شدید میزان سرمایه گذاری‌های جدید در تولید، انتقال و توزیع از مشکلات این صنعت است.

تیموری تصریح کرد: عدم اعتماد بخش خصوصی برای انجام سرمایه‌گذاری جدید، متوقف شدن بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای و بهینه‌سازی، عدم مدیریت مناسب مصرف انرژی توسط مشترکان و افزایش پیک بار شبکه و عمر بالا و پایین بودن راندمان نیروگاه‌ها از دیگر مشکلات صنعت برق است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات