خبرهای داغ:
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به تصویب ۳۶ رشته در سال جاری گفت: تعداد رشته مقطع‌های واحد همدان به ۲۱۴ رسید.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۲۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اصغر تیموریان‌مطلق در خصوص عملکرد یک ساله حوزه معاونت آموزشی واحد همدان اظهار کرد: در یک سال گذشته تعداد رشته مقطع‌های واحد همدان به میزان ۳۶ رشته مقطع افزایش‌یافته و از ۱۷۸ به ۲۱۴ رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کار‌شناسی ارشد و چهار رشته کار‌شناسی است، افزود: در یک سال گذشته با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری ۱۴ رشته جدید به شمار رشته‌های تحصیلات تکمیلی و سه رشته در مقطع کار‌شناسی این واحد دانشگاهی اضافه شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: رشته‌های مدیریت ورزشی گرایش مدیریت راهبردی در سازمان‌ها و رویدادهای ورزشی، ژئوفیزیک گرایش گرانی سنجی، الهیات گرایش علوم قرآن و حدیث و مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی در مقطع دکتری با توجه به نیاز منطقه و طرح آمایش سرزمین مورد تصویب شورای گسترش وزارت علوم قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در مقطع کار‌شناسی ارشد نیز رشته‌های مدیریت اجرایی، روان‌شناسی، الهیات، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش، معماری داخلی، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی برق گرایش سیستم‌های قدرت، مهندسی کامپیو‌تر گرایش نرم‌افزار، طراحی شهری و رفتار حرکتی گرایش رشد حرکتی توسط سازمان علوم و تحقیقات و فناوری مورد تأیید و تصویب قرارگرفته است.

تیموریان مطلق افزود: رشته مدیریت بازرگانی و مهندسی علوم و صنایع غذایی در مقطع کار‌شناسی ناپیوسته و رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی در مقطع کار‌شناسی پیوسته توسط شورای گسترش وزارت علوم و تحقیقات فناوری تصویب شد.

وی درباره اهم فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه آموزش اظهار کرد: برگزاری هفت مورد آزمون‌های داخلی دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی وادارات و سازمان‌ها ی دولتی، ارتباط مستقیم و دائمی با مسئولین آموزشی واحدهای مستقر در استان جهت تبادل‌نظر و برقراری وحدت رویه در اجرای امور، برگزاری مستمر و دائمی جلسات کمیسیون موارد خاص آموزشی واحد و جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی جهت پاسخگویی به مشکلات مراجعه‌کنندگان، برقراری وحدت رویه تقریباً یکسان در اجرای فرایندهای آموزشی در دانشکده‌ها ازجمله اقدامات این حوزه است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: انجام دوره فراخوان جذب در اردیبهشت ۹۴ و تشکیل حدود ۳۰ پرونده در این خصوص، بررسی حدود ۲۰۰ پرونده ارتقا مرتبه اساتید و اعضای هیات علمی، صدور ابلاغ و تمدید ابلاغ مربوط به انتصابات اعضاء محترم هیات علمی دارای کار اجرایی، تشکیل پرونده و تخصیص کد جهت مدرسین مدعو جدید در هرسال که سالانه حدود ۲۵۰ پرونده جدید از اهم فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه کارگزینی هیات علمی است.

وی ابراز داشت: برگزاری ۱۶ جلسه در زمینه بررسی و تصمیم گیری جهت اعضای هیات علمی تمام‌وقت و حق‌التدریس با توجه به گزارشات واصله، ابلاغ ۹ مورد حکم کمیته انتظامی، اخراج دو عضو هیات علمی با توجه به وضعیت دو شغلِ و اخراج دو نفر از اساتید مدعو با توجه به احکام صادره کمیته انتظامی اساتید از فعالیت‌های سال گذشته این حوزه معاونت بوده است.

تیموریان‌مطلق اظهار کرد: اخذ مجوز برای جذب دانشجویان خارجی و رایزنی با برخی از دانشگاه‌های خارج، اخذ مجوز برای همکاری با اساتید خارجی در پایان‌نامه‌ها به‌منظور ارتقای کیفی، برند سازی و تعامل با دانشگاه‌های مطرح دنیا، یکسان‌سازی شیوه نگارش پایان‌نامه‌ها و ارائه یک دستورالعمل جامع برای کلیه دانشجویان و رفع ابهامات از دیگر فعالیت‌های این حوزه بوده است.

وی درمورد فعالیت‌های قابل‌توجه در حوزه تحصیلات تکمیلی در واحد همدان گفت: استانداردسازی کلاس‌های آموزشی بر اساس کنترل حداکثر تعداد دانشجویان در کلاس، استفاده از استادان مجرب با مرتبه علمی بالا در تحصیلات تکمیلی، مکانیزه شدن فرایند کد گیری پایان‌نامه‌ها، تخصیص گروه تخصصی مجزا برای مقطع دکتری با مدیر گروه اختصاصی ازجمله این فعالیت‌ها است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در خصوص برنامه‌های در دست اقدام این حوزه گفت: پیگیری تأمین هیئت‌علمی و اخذ مجوز نهایی از آموزش عالی برای رشته‌های امکان‌سنجی ایجاد رشته‌های جدید با توجه به قانون جدید تأسیس رشته، برنامه‌ریزی و پیگیری تشکیل دوره ضمن خدمت آموزش آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های آموزشی به کارکنان آموزش و ایجاد رویه‌ها و فرآیندهای یکسان انجام امور آموزشی در واحد و دانشکده‌ها و تعریف و تهیه دستورالعمل‌های لازم ازجمله این برنامه‌ها است.

گفتنی است؛ دانشگاه آزاد اسلامی همدان اکنون با داشتن بیش از ۲۱۴ رشته به ترتیب ۲۶ رشته دکتری، ۷۸ رشته کار‌شناسی ارشد، ۶۹ رشته کار‌شناسی و ۴۱ رشته کاردانی با داشتن بیش از ۱۴ هزار نفر دانشجو مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات