خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

پرداخت 270 میلیارد تومان یارانه تحول نظام سلامت به استان همدان

استاندار همدان گفت: از ابتدای اجرای تحول نظام سلامت 270 میلیارد تومان به استان همدان یارانه پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۵۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان ضمن تبریک سالروز بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی اظهار داشت: با نظر آیت‌اله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان سال آینده به عنوان سال سیدجمال‌الدین اسدآبادی نام‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم به شایستگی قدردانی لازم از این شخصیت به عمل بیاید، افزود: برنامه‌ها و مراسم‌های متعددی برای معرفی این شخصیت در استان همدان برپا می‌شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه تا پایان سال تخصیص اعتبارات مناسبی برای استان همدان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت مطالبات شرکت‌های خدمات رسان از دستگاه‌های اداری را از طریق بودجه تخصیص انجام دهد و این امر را در اختیار دستگاه‌ها قرار ندهد چراکه امکان پرداخت کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مشکلات و برنامه‌های متعددی همچون رفاهیات و اضافه‌کاری در دستگاه‌ها وجود دارد که سبب می‌شود مطالبات شرکت‌های خدمات‌رسان پرداخت نشود، عنوان کرد: مطالبات شرکت‌های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز به سبب درآمد هزینه بودن باید پرداخت شود تا آنها نیز در ارائه خدمات دچار مشکل نشوند.

استاندار همدان با اعلام اینکه علی‌رغم همکاری‌های کم شرکت برق باختر شرکت توزیع همدان خوب عمل کرده است، بیان کرد: عملکرد شرکت برق باختر رضایت بخش نیست و مدیرعامل این شرکت باید در استان همدان حاضر شده و پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرانه‌های ورزشی که وزارت آموزش و پرورش به استان پرداخت می‌کند باید به درستی هزینه شود ولی در حال حاضر جای بحث دارد، بیان کرد: سرانه‌هایی که به استان پرداخت می‌شود هیچ تکلیفی از تهران برای آن دیده نشود و برای هزینه آنها در همدان تصمیم‌گیری شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان بیان کرد: هیچ مدیرکلی بین شهرستان و مرکز استان نباید تفاوت قائل شود چراکه تمام استان حوزه مسئولیت آنهاست، فرمانداران پیگیری کرده و اجازه ندهند حق آنها را به شهرستان‌های دیگر دهند.

نیکبخت با اشاره به اینکه فامنین به تازگی شهرستان شده و باید توجه ویژه‌ای از نظر خدمات و زیرساخت‌ها به آن شود، اظهار داشت: این شهرستان از نظر رفاهی، تفریحی و ورزشی در مقایسه با همه شهرستان‌های استان همدان عقب است و باید امتیازاتی به صورت ویژه به آن داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید از تمامی مردم، مسئولان، مجریان، ناظران، فرمانداران و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی بابت برگزاری مناسب انتخابات در همدان تشکر کرد، گفت: از کاندیداهایی که حضور پیدا کرده و باعث گرمی و رونق انتخابات شدند نیز باید تقدیر کرد.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که در ارتباط با کاندیداهای شاخص ایجاد شد حضور مردم بسیار ارزشمند بود و این موضوع نشان داد به این محدودیت‌ها کم توجه بوده و حضور حداکثری در انتخابات داشتند.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان مردم 50 درصد در انتخابات مشارکت داشتند، عنوان کرد: به اعتقاد ما درصد مشارکت مردم بیش از 60 درصد بوده است چراکه آمار واجدان شرایط رای دادن استان همدان آمار زیادی بود و شاید آمار واقعی غیر از این بود.

استاندار همدان با بیان اینکه سعی و تلاش بر این شد تا انتخابات با سلامت و امانت‌داری برگزار شود، افزود: کاندیداها، احزاب و سیاسیون سعی کردند قاعده قانونی و سیاسی را رعایت کنند و خوشبختانه تخریب‌ها نیز در استان همدان کم بود.

وی اظهار داشت: آیت اله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از برخی محل‌ها که انتظار نمی‌رفت مورد تخریب‌های غیرمنصفانه‌ای قرار گرفتند، متاسفانه در ایام انتخابات هجمه‌های غیرمنصفانه و غیرعادلانه به وی شده بود که البته از سوی مردم و کاندیداها نبود ولی امیدواریم دیگر شاهد این گونه مسائل در شهر همدان نباشیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه مردم معتدلین را انتخاب کردند و انتخاب مردم برای ما عزیز است، گفت: در بین رای‌دهندگان 670 نفر بیش از 96 سال و 4 هزار نفر 90 سال سن داشتند که این امر نشان از اهمیت انتخابات در بین مردم بوده است.

استاندار همدان با اعلام اینکه از ابتدای اجرای تحول نظام سلامت 270 میلیارد تومان به استان همدان یارانه پرداخت شده است، اظهار داشت: خدمات بهداشت و درمان در ایام کمبود اعتبار دولت انجام شده و این خدمات به نام نظام است ولی دولت یازدهم آن را اجرایی کرده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه فرمانداران جلسات ستاد تنظیم بازار را در سطح شهرستان‌ها برگزار کنند، عنوان کرد: مردم و مسافران در ایام نوروز باید نیازهای خود را از بازار تامین کنند و این امر می‌طلبد تا دقت و نظارت جدی بر عرضه و نرخ کالاها انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال مسافران زیادی به سبب آب و هوای مناسب وارد همدان می‌شوند، اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌های استان برای خروج از حوزه خود باید با معاونت سیاسی امنیتی استانداری همدان هماهنگی لازم را داشته باشند ولی فرمانداران دو حوزه انتخابیه ملایر و رزن به سبب برگزاری دور دوم انتخابات، اجازه خروج از شهرستان را ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات