رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی ۱۱ ایستگاه سلامت در ایام نوروز در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۱۰۶۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حبیب‌الله موسوی بهار امروز در نشست با خبرنگاران از پیش بینی تمهیدات لازم برای تعطیلات نوروزی خبرداد و به برنامه كشیك نوروزی دندانپزشكی دراین استان اشاره کرد و گفت: رزیدنتهای دندانپزشكی از ۲۹ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ۹۵ در واحد دندانپزشکی مرکز سلامت جامعه شهدا همدان فعال هستند.

وی افزود: خدمات دندانپزشکی در سایر شهرستان ها نیز ارائه می‌شود و ۲۱ داروخانه شبانهروزی استان همدان نیز در این ایام فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: از مجموع داروخانه‌های شبانهروزی استان ۱۰ مورد در شهرستان همدان، سه مورد در شهرستان ملایر و دو مورد در شهرستان نهاوند فعال هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های اسدآباد، تویسرکان، کبودراهنگ، رزن، فامنین و بهار نیز یک داروخانه شبانهروزی در ایام نوروز به ارائه خدمات می‌پردازد، از فعال بودن هشت آزمایشگاه در ایام تعطیلات نوروز ۹۵ خبر داد.

موسوی بهار گفت: آزمایشگاه امام حسین(ع)، آزمایشگاه بوعلی (کلینیک الوند) و آزمایشگاه مهدیه ۲ در شهرستان همدان، آزمایشگاه خورشید در نهاوند، آزمایشگاه سینا طب در ملایر، آزمایشگاه ولی‌عصر(عج) در بهار، آزمایشگاه میعاد در بهار، آزمایشگاه بوعلیسینا در رزن و آزمایشگاه آتا طب قروه درجزین در این مدت در خدمات مراجعان هستند.

وی از راه‌اندازی ۱۱ ایستگاه سلامت در ایام نوروز خبر داد و بر آماده‌باش واحدها و آمبولانس‌ها، تعامل با سازمان‌های مرتبط، بازدید تیم‌های نظارت بر پایگاه‌ها، اورژانس بیمارستان‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی تأکید کرد و افزود: بازدید بازرسان کشوری از اماکن عرضه غذا و رستوران‌ها و اعزام کشیک هیئت رئیسه دانشگاه و روسای بیمارستان‌‌ها به این اماکن از دیگر موارد در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ایجاد ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی، فعالیت ۲۴ ساعته واحد ‌EOC، استقرار آمبولانس‌های سبک و سنگین و فعال بودن کلینیک‌های ویژه را از جمله نقاط قوت دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور در نوروز سال گذشته دانست و از حضور پزشکان متخصص در مراکز آموزشی درمانی، فعال بودن مراکز پاراکلینیک، توجه ویژه برای ارائه خدمات به مسافران و رفع نقایص احتمالی تجهیزات آمبولانس‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط به تمام واحدها سرکشی و نظارت میکنند، اظهار داشت: واحدهای فوریت‌های با بیش از ۷۰ دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های شهری و جاده‌ای خدمات ارائه می‌دهند.

موسویبهار یادآور شد: پزشکان متخصص در بسیاری رشته‌های پرمراجعه و مادر در بیمارستانها مقیم و در بسیاری رشته‌ها آنکال هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات