خبرهای داغ:
رئیس‌جمهور در جمع علما، ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان همدان:
رئیس‌جمهور موفقیت‌های دولت را حاصل صبر، مقاومت، اتحاد، مشارکت و حضور مردم دانست و افزود: راهی جز این وجود نداشت و از این به بعد هم راه پیشرفت همین است.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۹۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع علما، ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان همدان با بیان اینکه بسیار خوشحالم در هفته دولت و ایامی که به نام همدان و فیلسوف و طبیب بزرگ ابن سینا خداوند توفیق داد تا مهمان مردمان فهمیم و باسابقه و تمدن کهن همدان باشیم اظهار داشت: کم و بیش با این استان، رزمندگان همدان، پایگاه هوایی، تیپ زرهی و بسیجیان استان همدان آشنا هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی به همدان سفر کرده است ادامه داد: پادگان بزرگ تیپ زرهی همدان ۱۳ نفر بودند که حفاظت می کردند و می گفتند که هفته ها نمی توانیم به خانه های خود به خاطر حراست از پادگان سر بزنیم، چهره این افراد که با ایمان و اخلاص از پادگان محافظت می کردند یادم نمی رود.

روحانی با اشاره به اینکه خاطرات زیادی از استان همدان دارد یادآور شد: خوشحال کننده است چنین استانی که مردم با هم و در کنار هم همیار و یار هم هستند و این بسیار ارزشمند است.

وی یاد و خاطره شهید مدنی را نیز گرامی داشت و گفت: ایشان شخصیتی بارز و عالمی عارف و اخلاقی بود که زمانی در نجف بودم صبح های جمعه در کلاس درس اخلاق وی شرکت می کردم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه این شهر افراد و مشاهیر زیادی به خود دیده است، افزود: همدان شهری است که لیاقت برای پیشرفت در علم، اقتصاد و هنر دارد و می‌تواند برای گردشگران جاذبه‌های زیادی داشته باشد.

روحانی با بیان اینکه استان همدان دارای 8 هزار شهید و هزار آزاده است، ادامه داد: همدان شهری خاص با ویژگی‌های خاص است.

وی با بیان اینکه امشب، شب میلاد حضرت امام رضا (ع) است، افزود: تاریخ زندگی امام هشتم در دوران زندگی و شهادت این امام بزرگوار و راهی که برگزیده است، درس بزرگی برای ماست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از شهامت امام حسین (ع) زیاد گفته و شنیده‌ایم و جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: از دیگر ائمه کمتر یاد می‌کنیم و فکر می‌کنیم که شهامت فقط در جنگ است، اما زندگی همه ائمه با شهامت بود.

روحانی با بیان اینکه برای امام رضا (ع) سخت بود که مسیری زیر قدرت دشمن برگزیند و می‌داند که پایان کار شهادت است، گفت: مسیر عبور امام از اهواز، ری و نیشابور تا خراسان، مایه خیر و برکت است.

وی با بیان اینکه امام هشتم راه سخت را برگزید و به این دلیل عالم آل‌محمد شد، ادامه داد: امام راه شهادت را انتخاب کرد و از آن سفر و هجرت، خیر و برکتش به دنیای اسلام رسید.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در بسیاری از مواقع، جلوی روی ما چند راه و چند طریق وجود دارد که گاهی ممکن است هیچ یک از این راه‌ها، بهترین راه نباشد. اما همواره باید یکی از این راه‌ها را برگزینیم.

روحانی با بیان اینکه همیشه در راه‌های پیش‌روی ما، یکی خوب و دیگری بد است که اگر این‌گونه باشد، انتخاب آسان‌تر است، ادامه داد: امروز جامعه ایران اسلامی نسبت به دو سال پیش که پای صندوق رای آمدند و حماسه آفریدند، بهتر است.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رای، حماسه بزرگی بود، گفت: در شرایطی که دشمن فکر می‌کرد مردم را ناامید کرده، ۷۳ درصد واجدین شرایط پای صندوق‌های رای آمدند و نشان دادند به آینده و کشور امیدوار هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به هفته دولت گفت: شروع کار دولت سخت بود و قدم‌هایی می‌خواستیم برداریم، اما برخی می‌گفتند امکانپذیر نیست.

روحانی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه کشور ۴۵ درصد بود، افزود: گفتیم که تا پایان امسال باید به ۳۵ درصد برسد و برای این کار شش ماه وقت داشتیم.

وی با بیان اینکه در بخش سیاست خارجی قول داده بودیم که مساله هسته‌ای را به سامان برسانیم، اظهار داشت: فردی که در زمینه هسته‌ای بسیار فعالیت داشت گفت اگر بخواهید قطعنامه‌ها را از بین ببرید، باید تا آخرین سانتریفیوژ از بین برود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در همه مسیرها علیرغم سختی‌ها و مشکلات بسیار زیادی که وجود داشت، توانسته‌ایم موفقیت‌هایی به دست بیاوریم، گفت: این موفقیت‌ها به خاطر امید، حضور و حمایت مردم بوده است، چرا که هر زمان که مردم حضور پیدا کرده و حمایت کردند، موفقیتی کسب شد.

روحانی با بیان اینکه در مساله هسته‌ای اگر مردم حمایت نمی‌کردند، موفق نمی‌شدیم ادامه داد: در بخش اقتصادی نیز اگر مردم مقاومت و صبر نمی‌کردند، نمی‌توانستیم موفق شویم.

وی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه در خرداد سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ بیش از ۴۵ درصد بود، عنوان کرد: تورم نقطه به نقطه در مرداد ماه امسال به ۱۱.۵ درصد رسید، اما هنوز ۱۱.۵ درصد نیز زیاد است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر روند ۴۵ درصدی تورم ادامه پیدا می‌کرد، زندگی برای مردم سخت‌تر می‌شد، افزود: این آرامش بازار حاصل حضور و حمایت مردم است.

روحانی با بیان اینکه در بخش اقتصاد به من گفته می‌شد که رکود را چه کار می‌کنید، چرا که هر قدر تورم کاهش پیدا کند، رکود بیشتر می‌شود و این دو با هم نمی‌خوانند، ادامه داد: رکود اقتصادی منفی هفت درصد بود که باید به مثبت تبدیل می‌شد و در سال ۹۳ رشد اقتصادی به مثبت سه درصد رسید.

وی به شرایط خاص امسال، قیمت نفت و تحریم‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تحریم‌ها رفع نشده، چرا که در تحریم، اقتصاد کشور اداره می‌شود.

رئیس‌جمهور موفقیت‌های دولت را حاصل صبر، مقاومت، اتحاد، مشارکت و حضور مردم دانست و افزود: راهی جز این وجود نداشت و از این به بعد هم راه پیشرفت همین است.

* هر وقت مردم وارد کار شدند، بهتر نتیجه داده است

روحانی با تاکید بر اینکه همه مشکلات را دولت نمی‌تواند حل کند و فقط بخشی را می‌تواند حل کرده و باید حل کند، ادامه داد: دولت به هر استانی که سفر می‌کند، وعده‌هایی می‌دهد که محقق شده اگر وعده‌ای عملی نشود، به مردم قولی داده نشود.

وی با بیان اینکه چیزی که به مردم قول داده‌ایم و یا وزیران و کارشناسان قول داده‌اند، همه امکانپذیر است تصریح کرد: انجام ۴۲ پروژه با ۷۴۷ میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هزارها میلیارد تومان برای توسعه استان همدان نیاز است، گفت: کارها باید به مردم واگذار شود، چرا که هر وقت مردم وارد کار شدند، بهتر نتیجه داده است.

روحانی با بیان اینکه دولت برای هر دانش‌آموز مبلغی را هزینه می‌کند، افزود: اگر تمام هزینه‌های آموزش و پرورش را دولت بپردازد اما به صورت غیردولتی اداره شود، نتیجه بهتری دربر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید در همه موارد و امور، کار را به مردم واگذار کنیم، از استاندار همدان خواست تا پروژه‌های نیمه تمام را به مردم واگذار کنند.

رئیس‌جمهور به مساله کشاورزی اشاره کرد و با بیان اینکه خشکسالی به مردم فشار آورده است، ادامه داد: اگر کشاورزی دست مردم نبود و دولت کشاورزی را اداره می‌کرد، قطعاً محصولی نداشتیم و این مقدار مواد غذایی که در داخل کشور تولید می‌شود را از خارج وارد می‌کردیم.

روحانی با بیان اینکه در سال ۹۲ در بحث مواد کشاورزی، هشت میلیارد تومان واردات صورت گرفته است، گفت: در سال ۹۳ اقداماتی انجام شد که این هشت میلیارد تومان به ۲.۶ میلیارد کاهش داشت و خودکفا شده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به مساله طبیعت تصریح کرد: باید با طبیعت بسازیم و تعامل کنیم، چرا که در بخش آب، وضعیت بسیار نامناسب است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید کشاورزی از حالت سنتی خارج شود، ادامه داد: تامین آب به صورت غرقابی در حوزه کشاورزی باید اصلاح و از آب باید به درستی استفاده شود.

روحانی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، عنوان کرد: باید با بهره‌وری درست، از آب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شود، گفت: برای توسعه استان همدان که استانی بااستعداد در زمینه کشاورزی، صنعت، گردشگری و علم است، حضور بیشتر انجمن‌های مردمی در بخش‌های مختلف صنعت، علم، فرهنگ، هنر و خدمات اجتماعی ضروری است.

رئیس‌جمهور همچنین به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و ادامه داد: این کار هم‌اکنون به دست دولت انجام می‌شود اما نهایت کار این است که این طرح نیز باید به دست مردم اجرا شود و برای این کار باید آستین‌ها را بالا بزنیم.

روحانی با بیان اینکه در استان همدان، اندیشمندان و فرهیختگان باید توسعه استان را فراهم کنند و دولت هم در حد توان خود در خدمت مردم است، تصریح کرد: کار و امور کشور باید با فکر و اجرای مردم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده است، ادامه داد: امروز سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری در داخل ایران هستند. اگر در سرمایه‌گذاری خوب عمل نکنیم، مدیریت درستی نداشته باشیم و امنیت و وحدت ایجاد نشود، سرمایه‌ای در زمین استقرار پیدا نمی‌کند.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: امیدواریم با تلاش، کوشش و ایثار به نقطه‌ای برسیم که نقطه‌ای مطلوب و مورد رضای حق است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات