خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان:

6500 همدانی به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: در سال جاری 5 هزار نفر از دانش‌آموزان و یک هزار و 500 نفر نیز از قشر محلات و با وسایل نقلیه شخصی خود از همدان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۳۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن برزگر امروز در جلسه ستاد راهیان نور شهرستان همدان اظهار داشت: ابتکار راه‌اندازی اردوهای راهیان نور در چند سال اخیر در کشور بسیار اثرگذار بود و افراد زیادی در این راستا متحول شدند و راه معنویت را طی کردند.

وی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت به نسل جوان مجموعه توفیقاتی که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان استان همدان داشته‌اند را در اردوها برای نسل جوان و مردم دارالمومنین بیان کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاروان‌های راهیان نور می‌توان به بحث راوی، روحانی، برگزاری نماز جماعت، بیان خاطرات و زندگینامه شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، نمایش رزمایش و غیره اشاره کرد.

وی با اشاره به بازدید برخی از نیز به صورت خودجوش یا اعزامی از طریق حسینیه‌ها، مساجد و دیگر اقشار از مناطق عملیاتی گفت: در نوروز امسال سعی داریم تا نسبت به اعزام قشر محلات به اردوهای راهیان نور از حمایت ادارات دولتی استفاده کنیم تا مشتاقان این دیار به آرزوی خود در زمینه زیارت مناطق عملیاتی نائل شوند.

برزگر با اشاره به مقر جدید در نظر گرفته شده برای اسکان اردوهای راهیان نور در خرمشهر تصریح کرد: در اردوگاه وسیع سردار شهید باکری برای هر استانی زمینی مشخص شده که عملیات ساخت و ساز در آن در حال انجام است و حمایت برخی نهادها مستقیما در این بخش هزینه می‌شود ولی از نهادهای دولتی درخواست داریم تا نسبت به اعزام قشر محلات شهر همدان به اردوها حمایت‌های مالی خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرچه به دفاع مقدس پرداخته شود، کم است، گفت: اگر نبود رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، شاهد سر خم کردن سرکردگان استکبار در برابر ایران نبودیم، ضمن اینکه بیان تلاش‌ها و روحیات رزمندگان در دوران دفاع مقدس انقلاب و ملت ما را بیمه می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان بیان کرد: در سال 94 توانستیم 5 هزار نفر از دانش‌آموزان همدان را به این اردوها اعزام کنیم، ضمن اینکه یک هزار و 500 نفر نیز در بحث قشر محلات و با وسایل نقلیه شخصی خود اعزام شدند.

وی افزود: اهمیت و تأثیر انتقال مفاهیم دفاع مقدس و اعزام کاروان راهیان نور در سطح منطقه‌ای و محلی نیست، بلکه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و میهمانانی از خارج از کشور نیز در این اردوها شرکت می‌کنند.

برزگر با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل و تهیه اقلام و تغذیه اظهار داشت: عموما استقبال زائران راهیان نور از طبقات پایین‌تر و قشر کم درآمد جامعه هستند که برای سربلندی مقابل این مردم نیازمند حمایت هستیم چرا که بسیج و سپاه به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی این تعداد استقبال کننده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات