خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد شهرستان اسدآباد خبر داد

جمع‌آوری 2 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات در اسدآباد

مدیر کمیته امداد شهرستان اسدآباد از جمع‌آوری 2 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات در شهرستان اسدآباد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۸۵۸۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد نوشادی‌مقدم در جلسه شورای زکات شهرستان اسدآباد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) از کشاورزان شهرستان جمع‌آوری شده است.

وی افزود: بخشی از زکات جمع‌آوری شده صرف امور محرومین و نیازمندان و مابقی آن صرف پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه شده است.

امام جمعه اسدآباد نیز در این جلسه با بیان اوصاف متقین و نیکوکاران تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم مردم را به برپایی نماز و پرداخت زکات توصیه و سفارش کرده است که هر کس نماز می خواند پرداخت زکات نیز بر او واجب است.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد افزود: توجه به محرومین و نیازمندان سفارش موکد دین مبین اسلام است بنابراین شوراها، عاملین زکات و دست اندرکاران امر زکات باید به این نکته اهمیت بیشتری بدهند که این امر اوجب واجب است.

معاون فرماندار اسدآباد نیز با اعلام آمادگی فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی دولت در تحقق فریضه زکات گفت: ما از تمامی امکانات استفاده می‌کنیم تا مردم را به پرداخت زکات مالشان ترغیب و تشویق کنیم.

ملایی اظهار داشت: زکات مثل نماز واجب الهی بوده و اشاعه این فرهنگ الهی وظیفه همگانی است چراکه خداوند وعده داده به نیکوکاران پاداش دهد.

وی با اشاره به اینکه از سوی دولت سهمی برای تشویق پرداخت‌کنندگان زکات در امور عمرانی در نظر گرفته شده است، افزود: رسیدگی به امور محرومین و نیازمندان از اولویت‌های کاری است و از پرداخت‌کنندگان زکات خواست تا جایی که ممکن است سهم فقرا را در پرداخت زکات افزایش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات