خبرهای داغ:
گزارشی از منتخبین همدانی دومین جشنواره مالک اشتر؛
دومین جشنواره استانی مالک اشتر با معرفی منتخبین خود به کار خود پایان داد و در این راستا حضور پر رنگ و اثرگذار 16 بسیجی منتخب از استان همدان جلوه ای ویژه به مراسم داد.
کد خبر: ۸۵۹۸۷۲۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، به مناسبت هفته بسیج مستضعفین دومین جشنواره استانی مالک اشتر در قالب تجلیل از مدیران رده‌های برتر و موفق سپاه کشور با حضور سردار محمدرضا نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و تعدادی از منتخبین بسیج در سالن شهید فهمیده مجتمع ۵ آذر تهران این سازمان برگزار شد.

در این جشنواره که در راستای استفاده از ظرفیت‌های انسانی و معرفی مدیران برگزار شد، مدیران برتر سپاهی و بسیجی موفق و برتر در آن معرفی شدند، همچنین در این جشنواره از خانواده شهید همدانی و جمعی از فرماندهان برتر کشور تقدیر به عمل آمد.

*حضور 16 بسیجی همدانی در دومین جشنواره مالک اشتر

بسیجیان استان همدان نیز همراه با غافله رهروان ولایت، همیشه در رکاب ولی فقیه خود در حرکت اند، استان همدان در جشنواره مالک اشتر حضوری پر رنگ داشت، به طوری که 16 بسیجی نمونه این استان در دومین جشنواره مالک اشتر حضور یافته و مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.

محمدمرادی، مهدی قاسمی، جابر شیرین آبادی، عباس عابسی صفا، محمد علی عسگری، منصور محسن لو، طیبه فریادرس، مژگان کمالی، سوسن عظیمی، منیژه قلیچ برخی از از این بسیجیان نمونه بودند.

در دومین جشنواره مالک اشتر در تهران، تعدادی از منتخبین به معرفی اقدامات خود در راستای تبیین بسیج در شهر و دیارشان پرداختند و «منیژه قلیچ» که به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت نصر کبودآهنگ نخستین فردی بود که در جمع منتخبین این جشنواره به معرفی خود و پایگاه مربوطه پرداخت و محمد مردادی فلرمانده پایگاه شهید اشرفی اصفهانی ولیعصر(عج) شهر همدان نیز به نمایندگی ازهمدانی ها هدیه خود را از دستان سردار نقدی دریافت کرد.

در این راستا بر آن شدیم تا با تعدادی از برگزیدگان استان همدان در جشنواره مالک اشتر به گفت‌وگو بپردازیم، تک تک این عزیزان خود را نماینده قشر و گروه خود می دانستند و نه منتخب آنان، چرا که معقتدند بسیج همانطور که از نامش پیدا است با جمع شدن و ما شدن معنا پیدا می کند و تمام اقدامات صورت گرفته با همکاری تنگانگ سایر بسیجیان رده خود بوده است.

این بسیجیان همدانی تمامی برنامه های ابلاغی خود را نه تنها به طور کامل به سرانجام رساندند بلکه در اکثر مواقع تا دو برابر وظایف محوله خود اقدامات در خور توجهی انجام دادند و آنچه سبب انتخاب آنان به عنوان برترین های بسیجی استان همدان شد پرداختن به عملیاتی کردن طرح ها و ایده های نو در راستای اجرای منویات رهبری در قالب برنامه های ابتکاری بسیج در رده خود است.

جذب حداکثری به بسیج، برگزاری دوره های آموزشی مختلف در راستای آموختن حرفه برای ایجاد زمینه اقتصادی مقاومتی، ایجاد شبکه ها امر به معروف و نهی از منکر، فضای مجازی، علمی و ارتقاء تحصیلی، تربیت بدنی ، اردویی، آماد و پشتیبانی و جذب و هدایت کمک های مردمی در راستای محرومیت زدایی و نیز جذب کمک های مردمی برای کمک به محور مقاومت تنها بخش کوچکی از اقدامات گسترده نامبرده از سوی این بسیجیان منتخب بود.

*تحصیل در مدارج عالیه یکی از اولویت‌های بسیج است

محمدعلی عسگری فرمانده گردان بیت المقدس حوزه سردار شهید صوفی، به عنوان یکی بسیجی از ارتباط تنگاتنگ خود اعضاد گردان با مردم و به ویژه جوانان سخن می گوید.

وی عنوان کرد: سعی بر آن شد تا با سرزمینی کردن گردان و شبکه سازی، فراخوانی گردان برای اقدامات ویژه را به کوتاه ترین زمان کاهش دهیم.

عسگری تصریح کرد: در این راستا و در کمترین بازه زمانی می توان با یک فراخوانی بیش از 85 درصد از ظرفیت گردان را با شبکه سازی شده گرد هم جمع کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط چهره به چهره با اعضا، بهره مندی از بسیجیان ارزشمند و معتمدین محله به عنوان سرگروه های حلقه های صالحین بخش کوچکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه استحافظی خود است، افزود: تمامی اقدامات صورت گرفته برای برنامه های مختلف گردان محور است تا مسئولیت پذیری را در بین جوانان ارتقاء بخشد.

این بسیجی نمونه مهمترین اقدام صورت گرفته در گردان را سوق دادن اعضا به سمت درس خواندن در مدارج عالیه بیان کرد و گفت: بسیجی بیسواد تو سری خور می شود.

عسگری که جانباز شیمیایی زمان جنگ است و بزرگترین افتخار زندی خود را بسیجی بودنش می داند، در ادامه گفت: بسیج زمان و مکان نمی شناسد و با شناساندن مسیر زندگی و ارتقاء بصیرت جامعه عاقبت بخیری را راقم می زند.

*روی خوش از مهمترین خصوصیات بسیجیان است

طیبه فریادرس مسئول پایگاه صبا از ناحیه سپاه نهاوند نیز در گفت‌وگویی، اخلاق خوش را سرلوحه برنامه های پایگاه دانست و گفت: صداقت در گفتار، توجه به محرومیت زدایی با شناسایی خانواده های بی بضاعت و کمک به آنان از طریق حرفه آموزی و رفتن به سمت خودکفا کردن آنان از اقدامات صورت گرفته در پایگاه صبا است.

وی تهیه سبد کالا با همکاری اعضاء پایگاه و دیگر بسیجیان محله، برگزاری دوره های آموزشی فرش بافی، گلیم بافی، کشت کیسه ای خانه به خانه، ایجاد زمینه برای پرورش ماهی، زیر پوشش بردن تعدادی از ایتام محله و کمک ماهاینه به آنان، تدوین کتاب ستارگان آسمانی دربراه یکی از شهدای محله، و مع آوری کمک های نقدی مردمی برای جبهه مقاومت را بخشی دیگراز اقدامات صورت گرفته در بسیج در پایگاه صبا عنوان کرد.

*اهتمام بسیجیان به نماز سرلوحه تمام امور است

محمد مرادی فرمانده پایگاه شهید اشرف اصفهانی شهرک ولیعصر همدان نیز در گفت‌وگویی عنوان کرد: این پایگاه در سال 59 توسط سردار ناصر قاسمی افتتاح شد، که در آن زمان همزمان 150 نفر برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 32 نفر از بسیجیان این پایگاه در طول هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند، افزود: هیئت جوانان حضرت رقیه(س) نیز در سال 69 فعالیت خود را آغاز کرد.

این بسیجی نمونه در ادامه بیان کرد: گروه سرود و فرهنگی نورالمهدی در سطح کشور و گروه نمایش یاس در بیشتر برنامه های استانی و در ایام مناسبت ها و ایام خاص به اجرای سرود و نمایش می پردازند.

مرادی از جمع‌آوری 130 ماهواره به روش اقناعی در محله مورد نظذ خبر داد و افزود: تمامی اعضای شورای پایگاه و هیئت امنای مسجد نیز هستند و سعی ما بر این است تا نماز جماعت هر روز پرشورتر و پررنگ تر از هر از روز قبل برگزار شود.

وی جذب جوانه های صالحین، کمک به 60 نفر برای ساخت مسکن ارزان قیمت، اعطاء وام خوداشتغالی، شناسایی افراد بد سرپرست، استفاده از اعضای معتمد محله به عنوان سرگرو حلقه های صالحین، تدوین منشور اخلاقی، مشاوره در زمینه پیشگیری و ترک اعتیاد در راستای آموزش مهارت های زندگی را بخشی دیگر از فعالیت های صورت گرفته در پایگاه شهید اشرفی اصفهانی برشمرد.

*اقتصاد مقاومتی زن و مرد نمی شناسد، همه باید سهیم باشند

منیژه قلیچ فرمانده پایگاه مقاومت نصر شهرستان کبودرآهنگ نیز گفت: این پایگاه سال 65 تأسیس شد و محله معطر به نام 21 شهید گلگون کفن است.

وی گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با تشویق به اصلاح پوشش زنان و رعایت برتر با بهره مندی از مباحث حلقه های صالحین، مربیان شبکه خوشه ای و استادید فن ، امر به معروف چهره به چهره از اقداماتی بود کخه سبب شد تعداد قابل توجهی ز بانوان به حجاب برتر بازگردند و تعداد بسیاری نیز پوشش خود را اصلاح کنند.

این بسیجی نمونه با تدکید بر اینکه اقتصد مقاومتی زن و مرد نمی شناسد، همه باید سهیم باشند و با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و بیانات مقام عظمای ولایت درباره تولید ملی، اقداماتی در پایگاه نصر صورت گرفته است گفت: خوشختانه در این امر موفق به راه اندازی کارگاه تولید پوشاک با سرمایه گذاری بسیجیان و اشتغالزایی برای بیش از 125 نفر از اهالی و بسیجیان محله، برگزاری کلاس های اشتغالزایی از جمله پرورش زنبور عسل و کاشت گیاهان دارویی با همکاری جهاد کشاورزی و اعاطام وام اشتغالزایی شدیم.

قلیج دیدار با خانواده های شهدا و جمع آوری خاطرات شهدا، بهره بردن از سرگروه های تحصیل کرده و تربیت 100 حافظ قرآنی از یک تا هفت جزء، ارتباط با بسیجیان و خانواده های آن ها، همکاری با سازمان و ادارات، اجرای برنامه های فرهنگی متنوع فرهنگی همزمان با ایام مختلف؛ از جمله برگزاری مراسم شب شهادت حضرت رقیه(س) در پنج صفر و پخت و توزیع حلیم در کل منطقه با همکاری و نذورات مردمی را بخشی دیگر از فعالیت های پایگاه نصر عنوان کرد.

*عمق‌بخشی و بومی‌سازی برنامه های بسیج را نهادینه می کند

منصور محسن لو مسئول حوزه امام حسین(ع) شهر قهاوند، نیز در گفت و گویی عمق بخشی به برنامه های ابلاغی بسیج را سرلوحه اقدامات حوزه دانست و گفت: با توجه به منویات رهبری درباره امر به معروف و نهی از منکر، نماز و زکات سعی بر آن شده تا برنامه های محوله با محوریت این گونه اولویت ها عمق بخشی و بومی سازی شود.

وی افزود: با توجه به آنکه شهر قهاوند حوزه علمیه بهره مند ندارد و از تعداد کم روحانی برای برگزاری نمازهای جماعت به ویژه در روستا ها مواجه است از این رو از روحانیانی که در ماه های رمضان و محرم و صفر در هشر حضور دارند، درخواست می کنیم تا برای فردی از معتمدان هر روستا آموزش های لازم را ارائه دهند تا در عدم حضور آنان در ماه های بعد، مسئول برگزاری و اقامه نماز جماعت شوند، چرا که نماز رمز و کلید پیروزی پایداری مردم است.

مسئول حوزه امام حسین(ع) شهر قهاوند عنوان کرد: از دیگر طرح های پیشنهادی که در برخی مناطق انجام شد، برگزاری نماز جماعت در عروسی ها و توصه های لازم به خانواده یک هفته قبل از برگزاری مراسم های عروسی برای جلوگیری از ارکست بود.

محسن لو از تهیه و تدوین شناسامه برای هر روستا خبر داد و گفت: این شناسنامه که شامل مواردی از قبل تعداد جمعیت، زمین های کشاورزی، دام، و هر آنه مربوط به روستا است هر ساله در ابتدای سال به روز می شود.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب نقاط ضعف و قوت برنامه ها سنجیده می شود و مشکلات مردم با مقایسه شناسنامه به روز شده در سال جاری با سال قبل بهتر شناسایی می شود و از این رو برنامه ریزی برای حل مشلات و مسائل راحتر و جاکع ترو سریعتر صورت می گیرد.

مسئول حوزه امام حسین(ع) شهر قهاوند همچنین از تدوین تقویم و آلبوم شهدای شهر با عنوان افلاکیان خاکی خبر داد.

*اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم مردم را امیدوار می کند

عباس عباسی صفا مسئول پایگاه مقامت حضرت یاسر(ع) سپاه ناحیه بهار نیز گفت: این پایگاه از سال 64 تأسیس شده و در سال های 89 و 90 نیز به عنوان نمونه استانی معرفی شد.

مسئول پایگاه مقامت حضرت یاسر(ع) سپاه ناحیه بهار توجه به رشد علمی محله نیز در دستور کار قرار دارد، به طوری که در سال گذشته 10 نفر و در سال جاری 12 نفر از اعضای این پایگاه در رشته های مختلف علوم پزشکی در دانشگاه قبول شدند.

عباسی صفا از اعزام پنج اکیپ پزشکی که عضو بسیجیان پایگاه هستند به مناطق محروم و ویزیت رایگان خبر داد و افزود: اقدامات اولیه تکمیل مسجد و برای ایجاد یک طبقه از آن به عنوان کلیلینک تخصصی آزاد برای کمک و ویزیت رایگان محرومان صورت گرفته است.

وی از اعطای تسهیلات اشتغالازیی از سوی بسیج در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان خبر داد و عنوان کرد: پرورش، مرغ و حیوانات محلی و تولید کود ورمی کمپوست برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی است.

*اردوهای جهادی نوعی اقتصادی مقاومتی است

مهدی قاسمی فرمانده پایگاه شهید سلیمی رزن نیز از دیگر بسیجیان منتخب استان همدان در دومین جشنواره کشوری مالک اشتر است، که در گفت و گویی اظهار کرد: در راستای محرومیت زدایی اردوهای جهادی متنوعی در بازه های زمانی مختلفی از سوی بسیجیان پایگاه صورت گرفته است.

*حلقه های صالحین تقویت کننده نیروی های بسیجی برای مقابله با جنگ نرم

وی با بیان اینکه توجه به ورزش از ویژگی های دیگر یک بسیجی موفق است، گفت: تشکیل گروه کوهنوردی و تیم فوتسال باشگاه شهید سلیمی در این پایگاه نشان می دهد که باید بسیجیان به تقویت قوای جسمانی خود علاوه بر قوای معنوی بپردازند.

فرمانده پایگاه شهید سلیمی رزن افزود: حلقه های صالحین راهکاری برای تقویت نیروی های بسیجی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

قاسمی عنوان کرد: تربیت حافظان قرآنی، تأمین نیروی گروهان یکم شهید سلیمی گردان 426 بیت المقدس رزن، تأمین نیروی دسته شهید سلیمی گردان 153 امام حسین(ع) رزن نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این پایگاه است.

جابر شیرین آبادی مسئول پایگاه شهید گلزردی حوزه علی بن ابیطالب(ع) ناحیه ملایر نیز در گفت و گویی بیان کرد: این پایگاه مفتخر است که تاکنون 16 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی از جمع آوری 38 ماهواره به روش اقناعی درمحله خبر داد و گفت: خوشبختانه با تشویق های صورت گرفته در سال گذشته هفت نفر از اعضای پایگاه برای تحصیل طلبگی به حوزه علمیه مراجعه کردند.

مسئول پایگاه شهید گلزردی حوزه علی بن ابیطالب(ع) ناحیه ملایر از جذب 9 روحانی به عنوان سرگروه حلقه های صالحین پایگاه نیز خبرداد داد و عنوان کرد: جذب کسبه بازار برای عضویت در بسیج پایگاه، فقرزدایی، ساخت خانه خادم مسجد و احداث پایگاه گردان امام حسین(ع)، اعزام گروه های پزشکی به نقاط محروم برخی دیگر از اقدامات صورت گرفته از سوی این پایگاه بوده است.

وی به جذب سه شعار نویس اساسی با روش های اقناعی و صحبت های منطقی به بسیج در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: یکی از این سه نفر نه تنها وارد بسیج شد بلکه برای تحصیل طلبگی وارد حوزه علمیه ملایر نیز شد.

*تربیت مربیان قرآنی لازمه جامعه امروزی است

مژگان کمالی که سال گذشته به عنوان فرمانده حوزه مهدیه جوکار برای حضور در جشنواره کشوری مالک اشتر معرفی شدند و امسال جایزه خود را دریافت کرد نیز در گفت و گویی اظهار کرد: سال 93 این حوزه توانسته با همکاری بسیجیان 80 مربی قرآنی تربیت کند.

وی از تهیه و تدوین کتاب روایت سرقامتان در حوزه خبر داد و گفت: جهاد فرهنگی و اقتصادی باید سرلوحه امور بسیجیان باشد و نباید از نقش پر رنگ زنان در اقتصاد مقاومتی غافل شد.

کمالی تصریح کرد: آموزش خیاطی، تولید قارچ، کشت زعفران، ایجاد کارگاه پردیس روستای علی آباد با اشتغالزایی برای 150 نفر بخشی از اقدامات صورت گرفته حوزه مربوطه است.

*بها دادن به دانش آموزان آنان را مسئول پذیر بار می آورد

سوسن عظیمی مسئول واحد مقاومت دبیرستان نمونه حضرت آمنه(س) شهر همدان نیز گفت: ارتباط تنگاتنگ و دوسویه با دانش آموزان و بهره بردن از نظرات آنان در انجام کارهای گروهی آنان را مسئول پذیر بار می آورد.

وی از اردوی راهیان نور دانش آموز و برنامه های فرهنگی دیگر برای تشویق و ترغیب دانش آموزان به حضور پر رنگ در نماز جماعت مدرسه و مظالعه زندگی شهدا به عنوان فعالیت های اثر بخش واحد مقاومت یاد کرد.

گفتنی است؛ این اقدامات تنها بخش کوچکی از فعالیت های بسیجیان منتخب استان همدان است که البته آنان هیچ گاه خود را به عنوان نمونه محسوب نکردند و بر این موضوع تأکید داشتند که اگر هر اقدامی در بسیج صورت می گیرد نتیجه کار گروهی تمامی اعضا بسیج در آن پایگاه، حوزه و منطقه است و باید بر دستان این بسیجیان دلاور بوسه زد و با خدا قوتی جانانه به آنان دست مریزاد گفت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات