خبرهای داغ:
همایش «نظام مهندسی از دید شما» به همت سازمان بسیج مهندسان عمران در حالی برگزار شده که نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و نماینده شورای شهر با مطرح کردن شائبه تبلیغاتی بودن، در این همایش حضور نیافتند.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۳۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، همایش «نظام مهندسی ساختمان از دید شما» عصر روز دوشنبه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان با حضور جمع کثیری از مهندسان عمران استان اصفهان برگزار شد.

مهندسی مجید حمزه مسئول سازمان بسیج مهندسان عمران در این همایش ضمن رد شائبه تبلیغاتی بودن این همایش در آستانه انتخابات نظام مهندسی، اظهار کرد: برخی چه در فضای حقیقی چه در فضای مجازی سعی داشتند تا این همایش را که هدف های مشخصی دارند به بحث انتخابات نظام مهندسی ارتباط دهند و نسبت به بسیج کم لطفی داشته اند.

وی ضمن دعوت از مهندسان به افزایش ارتباط با بدنه بسیج به ویژه بسیج مهندسان عمران، افزود: چند سالی است که قشرهای تخصصی بسیج تشکیل شده است، سازمان بسیج مهندسان عمران، فعالیت خود را با عنوان سازمان بسیج مهندسین آغاز کرد و پس از گذشت سه سال این سازمان به سازمان تخصصی‌تر با نام های سازمان بسیج مهندسان عمران، سازمان بسیج مهندسان صنعت و سازمان بسیج مهندسان کشاورزی به ادامه فعالیت خود پرداخته است.

حمزه تأکید کرد: قرار بود نمایندگانی از شورای شهر، نظام مهندسی، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و بخش خصوصی برای پاسخگویی به سئوالات مهندسین در این همایش حضور داشته باشند که اداره کل راه و شهرسازی برداشت انتخاباتی بودن از این همایش را داشت و مهندس محلوجی نماینده کمسیون عمران شورای شهر نیز به خاطر کاندیداشدن در انتخابات نظام مهندسی در این همایش حضور نیافت.

وی تأکید کرد: این همایش اهداف مشخصی دارد و این حضور نیافتن برخی از دوستان، نوعی کم لطفی به بسیج و سازمان بسیج مهندسان عمران است.

مسئول سازمان بسیج مهندسان عمران ادامه داد: این همایش با هدف بررسی راهکارهای افزایش رضایتمندی دریافت کنندگان خدمات مهندسی، بررسی راهکارهای افزایش مشارکت اعضا در امور نظام مهندسی و تحلیل و بررسی نظام مهندسی ساختمان از دید مخاطبان برگزار شده است.

وی با اشاره به آمار 15 تا 20 درصدی حضور مهندسان در انتخابات نظام مهندسی در اصفهان، ابراز کرد: یکی از اهداف جانبی این همایش ایجاد شور در میان مهندسان برای حضور و شرکت در انتخابات نظام مهندسی است.

حمزه در پاسخ به این سئوال که سازمان بسیج مهندسان عمران هزینه این همایش ها را از کجا می آورد، گفت: سازمان بسیج مهندسان عمران در طول سال 2 همایش بزرگ دارد، یکی در ماه مبارک رمضان که با مشارکت خیران این همایش برگزار می شود و یکی هم این همایش که بودجه ان توسط سازمان بسیج تأمین می شود.

وی با انتقاد از برخی گفته ها مبنی بر نصب بنرهای تبلیغاتی این همایش در سراسر شهر، یادآور شد: ما تنها 2 عدد بنر نصب کرده ایم و این حرف ها بر خلاف واقع است.

مسئول سازمان بسیج مهندسان عمران با بیان اینکه بسیج یک مجموعه مردم نهاد است، افزود: بسیج هر جا که بتواند دردی از جامعه را دوا کند حضور پیدا می کند و این جزء وظایف ذاتی بسیج به شمار می رود.

کاهش مراجعات حضوری و الکترونیکی شدن فعالیت های نظام مهندسی در دستور کار قرار دارد

مهندس مهدویان مدیر شهرسازی الکترونیک و مدیر بخش برون سپاری شهرداری اصفهان در این همایش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش اظهار کرد: برگزاری چنین همایش هایی با بررسی مشکلات و چالش های نظام مهندسی استان اصفهان می تواند کمک شایانی به بهبود شرایط داشته باشد.

وی افزود: افزایش خدمات الکترونیک و کاهش مراجعات حضور مهندسان به جهت افزایش رضایتمندی مهندسان و مردم یکی از سیاست های شهرداری در سال جاری به شمار می رود.

مهدویان گفت: نخستین برنامه ای که در ماه آینده آغاز می شود راه اندازی امضای دیجیتال و تشخیص هویت چهره است تا از همین طریق بتوان تمام خدمات را بدون مراجعه حضوری و به صورت الکترونیک انجام داد.

مهندس ترابی مدیر مالی سازمان نظام مهندسین ساختمان و نماینده این سازمان در این همایش، اظهار کرد: انتخابات نظام مهندسی نزدیک است و با توجه به بخشنامه صادر شده مبنی بر برگزار نشدن همایش های تبلیغاتی ترجیح بر این بود که بنده به عنوان نماینده نظام مهندسی در این همایش شرکت کنم هر چند این همایش تبلیغاتی نیست اما بنده نیز نامی از جریان یا شخص خاصی نخواهم برد.

وی با اشاره به حرکت این سازمان در مسیر الکترونیکی شدن، گفت: تلاش سازمان نظام مهندسی بر این است تا مراجعات حضوری به این سازمان را کاهش داده و خدمات خود را به صورت الکترونیک ارائه دهد.

انتهای پیام / 63042 /


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار