خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد

کبودراهنگ قطب تولید خیارشور استان همدان

مسئول بسیج سازندگی شهرستان کبودراهنگ از انتخاب این شهرستان به عنوان قطب تولید خیارشور استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۴۸۹۸
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کبودراهنگ قطب تولید خیارشوراستان همدان
علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان کبودراهنگ از زمین های مرغوب و مناسب برای کشاورزی به‌ویژه کشت خیار برخوردار است؛ کشت این محصول از رونق خوبی در این منطقه برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر هم توجه به تبدیل این محصول به خیار شور نیز مورد توجه کشاورزان بوده تا ضمن جلوگیری از خام فروشی، از درآمد خوبی هم برخوردار شوند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان کبودراهنگ گفت: کیفیت مناسب خیارشورهای تولید شده در سطح شهرستان کبودراهنگ مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. این موضوع میزان علاقه به ایجاد کارگاه های جدید خیارشور را در شهرستان افزایش داده است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون تهیه و تولید خیارشور در بیش از 65 واحد صنعتی و قریب به 150 واحد خانگی در کبودراهنگ انجام می پذیرد که این موضوع موجب شده شهرستان کبودراهنگ به عنوان قطب صنایع تبدیلی در زمینه تولید خیارشور انتخاب و معرفی شود.

نوروزی اظهار داشت: در همین راستابسیج سازندگی برای حمایت، ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های صنایع تبدیلی طی سه سال اخیر مبلغ7 میلیارد و 610 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان ایجاد واحد های صنایع تبدیلی پرداخت کرده و زمینه اشتغال 90 نفر را در این حوزه فراهم کرده است.

وی در پایان سخنانش گفت: صادرات این محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه عراق در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است که امیدواریم با همکاری و مساعدت مسئولین در زمینه رفع مشکلات و موانعتولیدکنندگان، در آینده شاهد رونق بیشترو فعالیت واحدهای نیمه تعطیل باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات